Jump to content
Dogomania

Jaki pies dla samotnej cioci? :)


Aśkacoszukapsa

Recommended Posts

Dzień dobry! :) 
Zupełnie nie znam się na psach, psa miałam tylko w dzieciństwie. Ale mam rasowego kota, więc ciocia poprosiła mnie o pomoc w znalezieniu rasowego psa. Więc teraz ja proszę o pomoc :)  
Będę wdzięczna za podpowiedzi w 3 tematach: 
1. Jaką rasę wybrać dla cioci? 

Ciocia (54 lata) została sama w domu z dużym ogrodem.  Ogród jest ogrodzony solidnym i wysokim ogrodzeniem. Pies ma być do towarzystwa, nie do pilnowania, ale żeby cioci było raźniej,ma być duży. Będzie mieszkał w domu i na pewno będzie bardzo rozpieszczany i brany na długie spacery. 

W rozmowie najczęściej przewijał się owczarek niemiecki długowłosy, ale nie wiemy jaka rasa będzie najlepsza. Chodzi o pieska, który: będzie chętnie się uczyć (nie jakieś sztuczki, ale zrozumienie czego jego człowiek chce), będzie aktywny (bo ciocia chodzi na długie spacery w pagórkowatym terenie), ale taki który nie będzie wymagał super wysokiej aktywności. No i towarzyski, żeby chciał być przy pani nie tylko wtedy, kiedy chce jeść ;)  Może wymagać codziennego szczotkowania. 

Budżet na pieska to 2 000 zł. Jeżeli to nierealne, żeby kupić pieska z dobrej hodowli w tej cenie to będę negocjować z przyszłą właścicielką  ;) 1 000 dodatkowo mogę dorzucić. 

2. W okolicy cioci jest kilka hmm "hodowli"? Nie wiem jak to nazwać i nie wiem co o tym myśleć. Tzn w ogłoszeniach jest napisane, że pieski (owczarek niemiecki) są rasowe i mają rodowody ale kosztują 700-900 zł i są do odebrania w wieku 5-6 tygodni. Tak jak pisałam, nie znam się na psach, ale mojego kota mogłam odebrać dopiero jak miał 3 miesiące. Czy 6 tygodni to nie mało? 

Jak powiedziałam jednemu panu z takiego miejsca, że chcę pieska 3 miesięcznego to zapytał czy zapłacę za karmę dla niego... W innym miejscu pani powiedziała, że pieski (5 tygodni) już nie są karmione przez matkę, więc mogą iść do nowego domu. 

W jakim wieku piesek może opuścić hodowlę?