Jump to content
Dogomania

Czy zabawy z psem są bezcelowe?


mimi_the_pooh

Recommended Posts

Spotkałam się ostatnio z opinią, jakoby bawienie się z psem / fizyczne zmęczenie (ganianie za piłką, frisbee, agility) było całkowicie bezcelowe i nie powinno się tego praktykować. Pies ma się męczyć intelektualnie, trenować z klikerem, uczyć się komend, natomiast aktywność fizyczna dla samej aktywności jest bez sensu. Pies się tylko niepotrzebnie nakręca, a powinniśmy dążyć do tego, żeby jego poziom ekscytacji był jak najbardziej niski.

Oprócz tego zabawy z innymi psami są dobre dla szczeniaków, które dopiero uczą się, jak polować / gonić się (nie wiem dokładnie, jak to przetłumaczyć, w oryginale użyto angielskiego słowa [I]chasing[/I]). Dorosłe psy już mają tę umiejętność, więc po co im zabawa?

Jestem psim laikiem, ale nawet dla mnie ta teoria brzmi jakby wzięta z kosmosu. Mam rację?
Żeby było śmieszniej, usłyszałam ją od profesjonalnego psiego trenera :-o.

Link to comment
Share on other sites

tak na chłopski rozum. |Pies to nie maszynka, potrzebuje rozrywki, a taka jest zabawa-czy to ganianie z innymi psami, czy latanie za piłką/ czy agility. Jak dla mnie teoria beznadziejnie bzdurna. Obserwując moje psiaki widze ile im frajdy sprawiało takie "szaleństwo" zabawowe.
Także ja tak żadnym autorytetem nie jestem, ale w zyciu każdego stwora potrzebna jest równowaga, wiec w życiu bym się nie pokusiła o stwierdzenie, że tego typu aktywności są bez sensu. Takiego trenera, to ja osobiście omijała bym szerokim łukiem.

Poza tym istotne jest chyba raczej panowanie nad poziomem ekscytacji psa, umiejętność wyciszenia futra, a nie dbanie, zęby wiecznie funkcjonował na najniższym levelu.

No i wyobraź sobie, ze Twoje życie składa się tylko z wysiłku intelektualnego, tylko i wyłącznie, jak długo można tak funkcjonować? W końcu się przerodzi to w frustrację. brrr, koszmarna wizja...

Link to comment
Share on other sites