Jump to content
Dogomania

Przygotowanie do prób polowych


klepcia

Recommended Posts

Poszukuje jakies milej i doswiadczonej duszyczki z warszawy lub okolic ktora mogla by mi poswiecic troche czasu i pomogla w przygotowaniu mojej seterki do prob polowych. Dodam ze ja w tym jestem zielona i sama sobie nie poradz. Za wszelka pomoc byłabym bardzo wdzieczna.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

[quote name='klepcia']Poszukuje jakies milej i doswiadczonej duszyczki z warszawy lub okolic ktora mogla by mi poswiecic troche czasu i pomogla w przygotowaniu mojej seterki do prob polowych. Dodam ze ja w tym jestem zielona i sama sobie nie poradz. Za wszelka pomoc byłabym bardzo wdzieczna.[/QUOTE]


Ja niestety nie znam nikogo z W-wy czy okolicy, za to znam kogoś kto świetnie szkoli psy i wszystkie przechodzą te szkolenia z wynikiem pozytywnym. Niestety lokalizacja może Ci nie odpowiadać. Musiała byś jechać za Oświęcim.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam kilka pytań odnośnie prób polowych.Czego powinnam nauczyć psa przygotowując do prób polowych(oprócz przychodzenia na zawołanie i wejścia do wody)?Czy wymagana jest umiejetność aportowania?Od kiedy pies może startować na próbach(6 m-cy)?

Link to comment
Share on other sites

Jak wpomniałaś pies nie może bać się wody, musi potrafić do niej wejść, dobrze by też było by potrafił aportować w wodzie. Musisz mieć bezwzględną kontrolę nad psem, musi się słuchać, reagować na twoje polecenia i je wykonywać. Nie może bać się strzału. Pierwszą rzeczą wykonywaną na próbach polowych jest właśnie test psa na strzał z broni. Nie może pies się spłoszyć inaczej odpadnie z prób. Druga sprawa to taka czy pies jest psem wystawiającym zwierzynę czy naganającym. Tu próby polowe się różnią. Psy wystawiające muszą umieć znaleść trop, a psy naganiające zwierzynę potrafić ją nakierować na myśliwego.
A jeśli sądzisz, że nie dasz rady oddaj psa w ręce fachowców.

Link to comment
Share on other sites