Jump to content
Dogomania
Sign in to follow this  
Marcino1978

Szwecja

Recommended Posts

Lussypussy, wiesz, swietny pomysl....
Zanim psa wwieziesz, poszukaj na szwedzkich stronach "smugelhundar" "Öresundsbron" - i wesolej lektury...
Dla ulatwienia podam Ci:

[url]http://malmo.lny.se/smuggelhundar-hittades-i-bildack-65529/[/url]


Szwedzi wiedza ze tamtedy wwozi sie psy, maja kontrole. A nawet jesli wtedy Cie nie wylapia - to pierwszy wet Cie zglosi.

Ja ostatnio musialam sie tlumaczyc wetowi bo zapomnialam ze soba paszportu [B](z wpisem o przeciwcialach wscieklizny)[/B] - pies jest od dwoch lat w Szwecji, zarejestrowany i w SKK i w Jordbruksverket, sprawdzony - ale akurat w tej klinice jeszcze nie bylam, a tym razem przyszlam na szczepienie na wirusowki, o paszporcie nie pomyslalam.

Odczytali czip i mnie sprawdzili, a ja sie czulam jak najgorszy przestepca.

A jak Cie zlapia, to po peirwsze - zostaniesz ukarana za nielegalny wwoz, po drugie - zabiora psa na dwutygodniowa kwarantanne, zeby sprawdzic czy nie ma wscieklizny, po trzecie - obarcza Cie wszystkimi kosztami (policja, sad, weterynarz, kwarantanna itp), a po czwarte - albo psa wydala z kraju i bedziesz go musiala odwiezc, albo kaza Ci uspic (na Twoj koszt).

Wierz mi, jest to droga historia. Pomijajac zycie psa. Oni Ci nic nie zrobia, tylko Cie lupna po kieszeni..... Jesli Ci dam przyklad ze za jedna wizyte u weterynarza + dwa zdjecia rentgenowskie zaplacilam 4000 koron, to masz pojecie o kosztach....


Jesli mieszkasz w Szwecji od 5 lat, powinnas wiedziec, ze w Szwecji tylko wladze maja racje. I nie nalezy sie nikogo pytac, tylko sprawdzic w odpowiedzialnym za to ministerstwie.Bo celnik nie bedzie pytal kto Ci tak powiedzial, tylko zrobi tak, jak mu jego zwierzchnik - w tym przypadku z Jordbruksverket - nakaze.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
dzwonilam do jordbruksverket i wiem wszystko . Wiedzilaam o tym ale krazyly pogloski ze mozna z nimi zlalatwic . Piesek czeka na szczepienia i przejdzie wszystkie procedury tak jak trzeba. Mieszkam tutaj 5 lat ale psa nigdy nie wywozilam i nie wwozilam i chcialam siezapytac tylko przeciezmozna? po to jest forum o kosztach wiem i wiem ze nalzezy psa ubezpieczyc zeby takich kosztow u weterynarza nie ponosic :) warto np w folksam koszt 1700sek na rok a nie musisz sie martwic . Pytalam bo nie chce jak cygan wwozic psa w kurtce czy na relanium 5 w torbie . Wole poczekac niestety przepisy te nie obowiazuja jesli psa przywozisz z angli malty lub irlandi . Ale dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='Lussypussy']dzwonilam do jordbruksverket i wiem wszystko . Wiedzilaam o tym ale krazyly pogloski ze[B][COLOR="Red"] mozna z nimi zlalatwic [/COLOR][/B]. Piesek czeka na szczepienia i przejdzie wszystkie procedury tak jak trzeba. Mieszkam tutaj 5 lat ale psa nigdy nie wywozilam i nie wwozilam i chcialam siezapytac tylko przeciezmozna? po to jest forum o kosztach wiem i wiem ze nalzezy psa ubezpieczyc zeby takich kosztow u weterynarza nie ponosic :) warto np w folksam koszt 1700sek na rok a nie musisz sie martwic . Pytalam bo nie chce jak cygan wwozic psa w kurtce czy na relanium 5 w torbie . Wole poczekac niestety przepisy te nie obowiazuja jesli psa przywozisz z angli malty lub irlandi . Ale dzieki[/QUOTE]

Lussypussy, zapomnij o wyrazeniu [B][COLOR="Red"] mozna z nimi zlalatwic [/COLOR][/B].

W Szwecji sie niczego nie "zalatwia"!!!!

Sa przepisy i juz.

A proby "zalatwiania" sa traktowane ZAWSZE jako nieuczciwe, nawet jesli nie mialas takiego zamiaru.

Oczywsicie ze dobrze ze spytalas, ale zawsze najlepiej jest pytac wladz - teraz akurat mialas szczescie ze trafilas na rzetelna odpowiedz, ale nie zawsze tak jest ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
akurat o tym wiem ze lapowki i ine tego typu rzeczy sa tutaj nie na miejscu ale w wiekszosci przypadkow z jakimi sie tutaj spotkalam o pewne sprawy nelzy pytac osobicie lub teelfonicznie poniewaz jest mozliwosc obejscia jesli spelnia sie jakies tam warunki bo maja niezly burdel , nie chodzi mi o psa akurtat . Naszczescie jak napisalas wyzej opisali mi caly proceder ladnie zwiezle i na temat i telefonicznie tez wiec luzik. Czekam. narazie sie obawiam tylko kontaktu z pieskeim i nie iwem jak go przekonac do siebie w pierwszych minutach spotkania i nie wiem co zrobic zeby sie ucieszyl a nie przestraszyl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Adoptuje psa ze schroniska w Radomiu do szwecji.Obecnie czekamy te 120 dni,aby moc pobrac krew na przeciwciala. Ostatnio jednak uslyszalam ze,nie musze czekac te 120 dni i moglam robic badania na wczesniejsze szczepienie,o ile pies byl szczepiony w schronisku!!!!!!!!!.Dowiadywalam sie o to i sytuacja wyglada tak !
Habor trafil do schronu w polowie sierpnia,29 sierpnia byl szczepiony na wscieklizne. Ja dowiedzialam sie o nim w pazdzierniku i po decyzji o adopcji,zostal zaczipowany u lekarza i zaszczepiony na wscieklizne 5 Listopada ,zeby moc wykonac badania na przeciwciala potrzebne do paszportu. Teraz czekamy te 120 dni. Slysze jednak rozne zdania na ten temat,jedni mowia ze nie moge tak zrobic bo wtedy w sierpniu kiedy byl w schronie szczepiony pies nie mial jeszcze czipa,ze w paszporcie i ksiazeczce zdrowia jest ze czip byl 5 listopada i badanie nie bedzie wazne i moga mnie z granicy cofnac :-(....musze sie teraz dowiedziec,jak to jest z tym wlasciwie,prosze o jakakolwiek rade lub pomysla kto bedzie wiedzial napewno,gdzie zadzwonic czy napisac ??? Bardzo dziekuje za ew odpowiedz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z tego wnioskuję,że był zaszczepiony dwa razy 29 sierpnia i 5listopada?
Jeśli brać pod uwagę to,że szwedzi są strasznymi służbistami to liczy się od zaczipowania, ponieważ jest pewna niejasność mogą robić problemy. Ale tak jak ktoś wcześniej napisał gdy pies jedzie z właścicielem to mogą nic nie sprawdzać. Chociaż w praktyce liczy się poziom przeciwciał (szczególnie jeśli to nie było pierwsze szczepienie psa) więc byłabyś w porządku.

Ja za niedługo szczepię szczeniaka który też będzie musiał odczekać przynajmniej te 120dni i wyjechać do Szwecji. Dlatego szukam informacji, właściwie wszystkiego już dowiedziałam się na forum. Mam jeszcze jedno pytanie -jak to jest w praktyce: czy ktoś miał taką sytuację,że przeciwciał było za mało? Jeśli tak to w jakim czasie od szczepienia robione były testy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ewa, dobrze sie doczytalas -[B] 120 dni od [COLOR="red"]ostatniego[/COLOR] szczepienia.[/B]
Czyli jesli znow psa zaszczepisz po 119 dniach - to musisz odczekac kolejne 120 dni.

Szwedzi sprawdzaja - za kazdym razem jak jechalam z wlasnymi psami, brali mnie "pod lupe". I za kazdym razem gratulowali dobrego przygotowania.
Ostatnio spytalam czy nie wszyscy tak maja - okazuje sie ze nie, ze wiele osob jest zawracanych z granicy przez niedbalstwo, jakis drobiazg w paszporcie.
Cos co weterynarz przegapil.

Przepisy to sa przepisy w dodatku pierwszy (i drugi i trzeci tez) wet sprawdzi paszport czy wszystko ok

[B]120-365 dni od ostatniego szczepienia.[/B]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja jestem na bieżąco, byłam w Szwecji z psicą w pażdzierniku. Na lotnisku sprawdzili paszport z aktualnym szczepieniem, odczytali chipa i wsio :) Nie trzeba odrobaczać.
Teraz do wjazdu do Szwecji wystaczy paszport, chip i szczepienie na wściekliznę wpisane w paszport. Od szczepienia musi upłynąć min 21 dni (o ile się nie mylę ta karencja dotyczy sytuacji jeżeli nie ma w paszporcie poprzednich szczepień lub pies nie został zaszczepiony w terminie).
Nie ma już obowiązku badania przeciwciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orientuje się ktoś, jak wygląda przelot samolotowy ze Szwecji? Głównie interesuje mnie jaki jest koszt przelotu [B]tylko[/B] psa i jaki jest ogólny zarys takiej podróży. Na stronie Lufthansy znalazłam szczegółowe informacje odnośnie samego przelotu i dokumentacji oraz cennik takowej usługi, jednak brak mi szczegółu, jak to się wszystko odnosi do faktu, kiedy [B]pies leci sam.[/B]
Byłabym wdzięczna za wszelkie informacje. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z tego co sie orientuje pies ktory leci sam liczy sie jako nadany bagaz, moze ladowac wylacznie na pewnych lotniskach, poddany jest wtedy szczegolnej kontroli. Wiem ze Szwedki sprowadzajace psy z Rumunii nigdy nie nadaja ich samych na bagaz - zawsze leci ktos z nimi, nawet jesli ten ktos jest tylko jako "do towarzystwa".
Sprobuj znalezc kogos kto i tak bedzie lecial.
Na jakiej trasie ma pies leciec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na chwilę obecną to dalekie plany, ale wstępnie po prostu się rozeznaję w sprawie. Trasa to Szwecja - Irlandia, z jedną przesiadką w Niemczech, jak dobrze się zorientowałam sprawdzając bilety na stronie Lufthansy. Jeżeli ktoś miałby lecieć z psem, to niestety, ale ceny biletów są ogromne, dlatego chcę możliwie uzbierać jak najwięcej informacji odnośnie tego, kiedy pies miałby lecieć sam, bez opiekuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja leciałam Norwegianem i cena była przystępna, ale nie wiem czy prześle się psa na trasie Szwecja-Irlandia. Ta przesiadka po drodze jest konieczna? Chyba mało która linia weźmie na siebie odpowiedzialność za przesiadkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Announcements

×
×
  • Create New...