Jump to content
Dogomania

Dysplazja labka :(


JinnyAl

Recommended Posts

Moja koleżanka ma labradora u którego wykryto w wieku ok 5 miesięcy dysplazję. Jako szczenię był super-zdrowy i nic na to nie wskazywało. Inne szczenie z tego miotu tez było chore i jest już po operacji. Nie mam inf. o pozostałych. Może chorych jest więcej...
Hodowla jest bardzo znana i renomowana, a rodzice są chempionami. Oczywiście na stronie internetowej nie ma żadnej wzmianki, że te 2 mają dysplazję. Są za to ich zdjęcia, jako zdrowych szczeniaków i opis jaki miot był zdrowy i wyrównany. Hodowca sobie zostawił najładniejszą sukę, żeby rozmnażać.
Wiem, ze u dużych raz dysplazja jest częsta, ale conajmniej 2 z miotu są chore. Czy ta suka powinna być rozmnażana? Czy to nie jest ryzykowne? Czy hodowca nie powinien informować przyszłych nabywców o takich statystykach?
Sama nie mam labradora, więc jestem laikiem w tej rasie, pytam tylko bo przykro mi, ze koleżanka ma psiaka, którego trzeba męczyć operacjami. A on jest taki wesoły i szybko sie meczy, jak trochę pobiega, to siada i nie chce iść dalej... :placz:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 151
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Po pierwsze - suka powinna być prześwietlona i kojazona z psem prześwietlonym - czy tak było?
Jeżeli rodzice są zdrowi to nie widze powodu, dlaczego sunia miałaby nie być rozmnażana.

Trzeba wspomnieć, że 60% (!) zdiagnozowanych przypadków sa odpowiedzialne dwa czynniki (żywienie i ruch).

Zdarza się, że szczenie po rodzicach wolnych od dysplazji może na nią chorować, a szczenieta od rodziców z dysplazją moga być całkowicie zdrowe.

Zdrowi rodzice dają co prawda dużo większą szanse na zdrowe szczenie, ale niestety nie 100% pewność, ponieważ dysplazja nie dziedziczy się w sposób prosty i jest to cecha poligeniczna.