Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

Ja bym się chciała dowiedzieć, czy saneczkowanie może być objawem jakiejś choroby, stanu zapalnego??
Moja Kropka czasem saneczkuje, często goni za swoją pupą i ogonem, odgłosy wydaje bardzo dziwne piskliwe i hałaśliwe przy tym. No i czasem się molestuje...tz saneczkuje, łapki układa blisko tylnych łap i gwałci tak koc...jeżdżąc tyłkiem po nim...i wydaje odgłosy...w przerwach między gwałtami na kocu goni ogon.
Nie wiem czy to taka wszech ogarniająca głupawka czy coś złego możne się jej tam dziać...suczki nigdy wcześniej nie miałam, same chłopaki u mnie w domu więc nie mam takiego doświadczenia.
ma ona już skończony rok, miała dwie cieczki. Czasami wygląda to komicznie i śmiesznie, ale jednak martwię się czasem...

Posted

Takie zachowanie może wskazywać na problem z gruczołami przyodbytowymi, ale jeśli masz wątpliwości, zasięgnij porady u weterynarza. Jedna z moich suk ma przepełniające się gruczoły i od czasu do czasu "saneczkuje", albo zaczyna intensywnie lizać i wtedy czuć wstrętny smród, gdy trochę się "uleje".

Posted

Moja Desi saneczkuje co jakiś czas i przynajmniej w naszym przypadku nie ma to związku z robalami.
Gruczoły przyodbytowe się zatykają i trzeba tam je trochę 'powyciskać' :)

Posted

[quote name='Marteczka']kiedy sunia była ostatni raz odrobaczana?
saneczkowanie może być objawem robali.[/QUOTE]

bardzo rzadko zdarza się że robaki są przyczyną saneczkowania.Zwykle chodzi o zatkane gruczoły okołoodbytowe

Posted

No to chyba wizyta u weta jej nie ominie, ja tego robić nie umiem, bo Hasior nie ma z tym kłopotu...a ona taaaka malutka.
Ale weta chyba połknie w całości...panika ją straszna ogarnia na wizycie. Więc, wole nie musieć z nią tam chodzić. Ostatnio naszego Pana doktora użarła solidnie.
Czy te zatkane kanały mają przykry zapach??

Posted

[quote name='Baski_Kropka']No to chyba wizyta u weta jej nie ominie, ja tego robić nie umiem, bo Hasior nie ma z tym kłopotu...a ona taaaka malutka.