Grześ Posted November 9, 2004 Share Posted November 9, 2004 Pisząc 'elastyczny' nie miałem na myśli amortyzatorów, ale samą konstrukcję. Doskonale wiem, że ich nie miałeś na myśli. Jednak chciałem Ci pokazać na przykładzie ram rowerowych, że droga w kierunku innego kształtu tylnego widelca zrobionego z bardziej elastycznych materiałów nie sprawdziła się (wyobraź sobie, że w ramie rowerowej brakuje rur idących od mocowania tylnego koła do tego miejsca, gdzie się wkłada sztycę z siodełkiem, a są tylko te poziome rury idące do mufy suportowej i umożliwiają one skok tylnego koła o 5 cm - o tyle się odkształcają). Opieram się na rowerach, bo po pierwsze trochę o tym wiem, po drugie ramy te są o wiele bardziej "katowane" niż ramy wózków. Dlatego wydaje mi się, że już zastosowanie w wózku amortyzowanego przedniego widelca spowoduje pochłanianie większości drgań. Oczywiście zależy to od zastosowanego w danym widelcu medium tłumiącego oraz od jego skoku oraz od samej geometrii ramy, tzn. od bazy kół (odległości między osiami) i kąta główki ramy (rury, do której wkłada się przedni widelec) - w rowerach to jest ok. 70 stopni. Patrząc na Twój wózek to po pierwsze masz sztywny widelec, po drugie kąt główki ramy masz mniejszy (liczony od linii widelca do poziomu), czyli amortyzator nie za dobrze by spełniał swoją rolę, po trzecie za dużą masz odległość między osiami. A jeśli chcesz już jeździć po bardziej ekstremalnym terenie (Górowski po takim jeździ - z Rabki na Turbacz :wink: ), to tylko bujana rama. Tu masz jeszcze dwa zdjęcia, które znalazłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnieszka_ Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Jako, że to temat o wózkach to może ktoś byłby zainteresowany kupnem takiego wózka http://pp.allegro.pl/show_item.php?item=34776153 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 Zh wlasnie zaczynam studiowac Twoj topic i mam zamiar cos tam zmajstrowac, wiec jak nie bede wiedziec to bede pytac :) a co myslicie o wozku uniwersalnym taka konstrukacja ze powymianie kol na plozy mam y wozek na snieg... czy takie cos ma sens czy sa lepsze sanie ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 11, 2004 Share Posted November 11, 2004 super licz ze bede pytac narazie musze przemyslec i przeczytac caly projekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellows Posted November 13, 2004 Share Posted November 13, 2004 witam!! Mam takie pytanko; nie znam się na wózkach ale na rowerach mtb i ramach które są wykonane z aluminium. Czy ktoś posiada wózek właśnie z rur aluminiowych?? Czy nie warto zawieźć projekt do MIELCA www.biznes.mielec.pl/bikepol i zbudować lekką a zarazem sztywną konstrukcję?? Czy nie lepiej amortyzować nierówności dobrze dobranym ciśnieniem w oponach oraz przednim amortyzarorem z roweru MTB ?? Wiem że to dośc kosztowne ale ogólnie to nie jest sport tani więc może warto wydać na profesjonalny wózek?? Czszególnie wydaje mi się że ważną rolę odgrywa masa wózka bo na takim dystansie te 10 a może i nawet więcej kilo robi róznicę w czasie i wadze którą psy muszą pociągnąc... Czy ktoś ma takie zdjęcia pro wózków?? jak wogle nazywa się taki wózek?? bo poszukałbym w google. pozdrawiam !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellows Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 Witam!! Dzięx za taką wyczerpującą odp. Co do stosowania aluminum to co do mnie przemawia to obniżenie masy, do tego właśnie masa maszera i będzie miało wielki wpływ na czas biegu. A czy nie dobrze by było pokombinować ze średnicami rur oraz grubością ścianek?? ... bo w sumie można dobrać tak rury alu że równierz bedą amortyzowały. Ale to już techniczne sprawy a ja o tym aż nie mam takiego pojęcia aby się w to wgłębiać. Co do ciśnienia to czy ktoś właśnie experymentował z kołami?? Lekkie a mocne obręcze, sztywne szprychy, dobre piasty i taki zestaw na oponach z kevlarem o szerokości 2,5" tak jak z tyłu w tym rowerku: http://www.cyklotrial-mtb.ehost.pl/koxx.jpg [fota przekracza dozwolone rozmiary --> mod] I wtedy dobrać ciśnienie w terenie. Chodzi mi o to że lekki i sztywny wózek, do tego lekkie amocne koła, amortyzator przedni i właśnie trzy koła z amortyzacją (widelec+opony) do tego hamulec tarczowy który skutecznie to wyhamuje, zastanawiam się czy to nie był by sprzętowy No.1 ?? Kilka razy na zawodach widziałem jak zwykłe wózki się rozpadały ... Moja wizja wózka wygląda dlatego tak bo kiedyś u nas we Wrocławiu widziałem taki wózek na przyczepce samochodu z Czech sporo się przyglądałem. Specyfikacja: Rama z rur alu o potężnych średnicach około 50mm na której widniał napis EASTON USA, koła właśnie 19" i te opony 2,5" firmy MONTY, piasty miały spore kołnierze i chyba to były jakieś z roweru BMX, widelec z podwójną półką RST DELTA HI 5, do tego tarczowy hamulec Magura Gustaw. Kierownica jakaś gięta od roweru do DH, przednie koło 26". Zastanawiałem się czy to jest właśnie taki idelany wózek czy poprostu przygotował go jakiś maniak MTB aby nie rozstawać się ze swoimi częsciami z roweru gorskiego... ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carie Posted November 14, 2004 Share Posted November 14, 2004 A gdzie można zamówić koła 20" z hamulcem bębnowym . I co proponujecie przy 3 kołowym przednie koło 26" czy 20" bo widzę że są dwie szkoły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
POLAREX Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 a kto mi powie gdzie mozna dostac dobry amortyzator przedni, a przy tym w miare lekki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ula Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Ten 'rower' to chyba z przeceny i jakiś wybrakowany? Gdzie on ma siodełko? Oj Jacek, taki wybitny konstruktor a nie wie ze to jest taki specialny rowerek dla samobojcow...zeby mogli skakac po jakichs murach,skalach i poreczach co dla mnie rowna sie szybszej smierci..albo przynajmniej polamanym konczynom :lol: PS.MOj brat marzy o takim...czubek... :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 mhm Zh co do pomyslu o daniu tylnich kol pod katem... mhm ciezko by wybrac odpowiedni kat bo on chyba bedzie zalezal od trasy to moze taki maly patent dac koncowke rury do ktorej jest kolo tylnie przymocowane zrobic tuchome czyli... nawiercic dziury odp kata 15* 30* 45* (tak z katami strzelilem) i wkladac do rury druga z kolem i blokowac na bolcu czyms zabezpieczonym... trudno to opisac moze jak bede miec time zrobie rysunek, ale czy to by zdalo egzamic?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manu Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 A nie można by wstawiać mniejszych zdjęć...? :o :evilbat: 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manu Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 W Sobótce sfotografowałam taki wózek: http://manu.dogomania.pl/pict0039.jpg http://manu.dogomania.pl/pict0040.jpg http://manu.dogomania.pl/pict0041.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaYooK Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 ELO!!!! a kto mi powie gdzie mozna dostac dobry amortyzator przedni, a przy tym w miare lekki trzeba sie przejsc po jakis fachowych sklepach rowerowych i pytac sie o wszystki dane techniczne ;) co do kola to ja mam 26 chyba... co do wzmacnianych kol to raczej przednie bym wolal mniec wzmacniane poniewaz u mnie najczesciesz rozwalao sie przednie a tylnie mam z Rowerlandu i sie dobrze sprawuja ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaYooK Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 ELO!! a co do tylnich kol z amortyzatorami to mysle ze to jush luksus sie robi ;) a co do kol pod katem :hmmmm: bez wywrotek nie ma zabawy no risk no fun ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 ten wozek z amorkami dosc ciekawa konstrukcja ale czy on sie nie zachowuje jak rowery co maja z tylu amorki i sa przez to bardzo niestabilne??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellows Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Hejka!! Jesli chodzi o przedni amor to moge pomóc, jednak trzeba ustalić cenę jaką się jest w stanie zapłacić. Kiedyś były dobre i tanie amortyzatory RST np: Mozo PRO, potem lepsza wersja w postaci RST DELTA TL, ewentualnie cięższy ale sztywniejszy RST Hi 5 ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 15, 2004 Share Posted November 15, 2004 Mellows to ja sie moze niedlugo do Ciebie zglosze ale najpierw musze zalatwic sprawy z psami co bede wypozyczal od znajomego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carie Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 A czy jest możliwość kupienia używanego wózka 3 kołowego czy raczej się nie spotyka . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 A czy jest możliwość kupienia używanego wózka 3 kołowego czy raczej się nie spotyka . A może chcesz samą ramę do wózka?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carie Posted November 16, 2004 Share Posted November 16, 2004 Przejdziemy na priw żeby nie zaśmiecać topika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 18, 2004 Share Posted November 18, 2004 ma ktos jakies projekty wozkow... rozchodzi mi sie o 3 kolowe, bo chce zrobic calo sezonowy do uzytku wlasnego w ktorym na zime zamiast kol montuje sie plozy i mozna smigac po lasach i polach :) tylko martwi mnie z czego te plozy zrobic przeciez nie bede jakis nart niszczyl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manu Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Cobra, wybacz, ale absolutnie nie wierzę, aby tak kombinowane wózki (koła wymieniane na płozy) spełniały swoją rolę. Bo, ze zrobić się da, to ja wiem... Wszystko się da... :roll: Ale pytanie, na ile skutecznie. Taka hybryda, aby była tak samo mocna, sterowna i wytrzymała - musiałaby chyba byc w ostatecznym rachunku warta tyle co sanie i wózek razem wziete... :roll: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szybszy_od_dylizansu Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 http://www.cartingwithyourdog.com/gifs/danicacart.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 mhm moze i masz racje ale pamietam z dziecinstwa ze miaem takie wlasnie sanki 3 plozowe ktorymi mozna skrecac plozy mozna bylo odkrecac i kola zakladac i nawet spelnialo to swoja role... a taka hybryda nie musi byc do max extrme jazdy tak aby psy przegonic by rozladowac gdzies je sily Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cobra Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 mhm posiwece weekend na projekt i postram pokazac o co mi chodzi bo nie umiem tego dobrze opisac a rysunek wszystko wytlumaczy i nie powino byc niejasnosci... ja sie nadal upieram ze taka hybryda nie rozleci sie a bedzie zdawac egzamin tylko trzeba wszystko fajnie zaprojektowac i obmyslic:) co i jak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.