Jump to content
Dogomania

Taktyka prowadzenia smyczy - temat dla właścicieli dwóch (i większej ilości) psów.


Amber

Recommended Posts

Pamiętam, że były na dogo tematy o dwójnikach, jednak nie znalazłam takiego w którym wszystkie taktyki były by dobrze opisane ;). Otóż jestem początkującym właścicielem dwóch psów i oczywiście mam drobne kłopoty na spacerach.

Przetestowałam już taktykę dwóch luźnych, zwykłych smyczy, która wyszła chyba najgorzej, bo jak jeden pies szedł, a drugi nie chciał (bo np. coś wąchał) to ten pierwszy ciągnął drugiego i mnie zarazem ;). Poza tym smycze strasznie się plątały...

Druga opcja to Flexi i zwykła smycz, na Flexi pies doświadczony, a na zwykłej szczeniak. W sumie szło nam dość dobrze, jako, że starszy pies umie chodzić na smyczy, całą uwagę mogę skupić na drugim i korygować błędy, jednak też wszystko nam się plątało ;)

No i trzecie wyjście, 2 Flexi - to chyba najlepsza opcja, bo Flexi ma to do siebie, że się zwija i nie ciągnie się po ziemi, gdy pies stoi blisko mnie (a mając dwie smycze w ręku, ciężko mi czasem skracać ją jedną ręką), plącze się też nie tak strasznie, jednak trzeba uważać bo jest strasznie długie (mam 5 metrów) i dwa psy mogą się rozciągnąć na 10 metrów ;) i trudno wtedy nad nimi zapanować.

Nie używałam dwójnika, jednak zdania na jego temat są podzielone i nie wiem czy jest funkcjonalny. Można też wychodzić z jednym psem, a potem wracać się po drugiego, lecz tego chciałabym uniknąć ;)

Oczywiście mówię tu o spacerze po osiedlu gdzie jeżdżą samochody (z dziką prędkością), biegają psy bez smyczy, chodzą dzieci i ogólnie trzeba mieć oczy naokoło głowy, bo szczeniak lubi sobie od czasu do czasu przysiąść i coś pooglądać, a starszy pies powąchać płotek, zmieniając kierunek i plącząc smycze... Poza tym oba mają skłonność do wchodzenia pod nogi... Nie wiedziałam, że dwa psy i dwie smycze to aż taka różnica. Spacer z jednym psem to sielanka w porównaniu z pandemonium przy spacerze z dwoma ;).