Jump to content
Dogomania

Szczeniaki po porodzie pare pytań


Claudia123

Recommended Posts

Witam.Na dniach spodziewamy się maluchów , znalazłam filmiki pokazujące poród.
[url]http://www.dojarka.pl/f/7162/Niesamowity_porod_psa[/url]

Nie mam doświadczenia w porodach i mam pare pytań.
Z tego co już wiem to gdy poród się zaczyna sunia jest niespokojna ,popiskuje itd
Czas pomiędzy 1 a drugim szczeniakiem to max.2h .
Że jeśli sunia nie przegryzie pępowiny to trzeba przeciąć tylko jak? Niby czytałam gdzieś ,że 2 cm nad brzuszkiem trzeba zawiązać nitką(lekko?mocno?) i powyżej przeciąć.
Tam na tym filmiku jest pokazane ,że oni tą pozostałość po pępowinie smarują czym tylko nie bardzo wiem czym.
Poza tym tam jest pokazane ,że oni dają coś do pyszczka malucha strzykawką???
Ogólnie to staram się przygotować do tego. Mam już 2 weterynarzy na noc i trzeciego ewentualnie jakby tamci zawiedli. W dzień to nie ma problemu.
Macie jakieś rady jeszcze?Co koniecznie trzeba zrobić itd?
Aha i czy trzeba przemywać maluchy ? Bo mi się wydaje,że sunia sama dba po porodzie?Przeczytałam chyba cały internet o porodach,a i tak pewnie jest coś czego nie wiem zresztą inaczej jest porozmawiać :) A od weta dowiedziałam się tyle,że mam przestać panikować ,bo będzie dobrze :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jaka rasa?

Jeśli to Twój pierwszy poród to ja bym radziła zaprosić do domu kogoś, kto już kilka odebrał i będzie wiedział co robić - może jakaś znajoma hodowczyni? Lub umówić się z lekarzem, że jak tylko się zacznie to przyjedzie do Ciebie lub Ty pojedziesz do lecznicy z sunią.

Sunia przed porodem zwykle jest zdenerwowana w zależności od suki czas między pierwszymi objawami niepokoju a rozpoczęciem porodu może wynosić od kilku minut do kilkunastu godzin. Suka zwkle szykuje sobie legowisko mocno drapiąc.
Dyszy, może się trząść.