Jump to content
Dogomania

Fotografia II


dog_master

Recommended Posts

Dlaczego zawsze mam zaszumione zdjęcia? Próbuje zmianiać światło, ustawienia itp., ale zawsze wychodzą mi taki brzydkie zdjęcia... Proszę, pomóżcie mi. Z góry dzięki :)
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img88.imageshack.us/img88/4831/img2176ry1.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://g.imageshack.us/img88/img2176ry1.jpg/1/][IMG]http://img88.imageshack.us/img88/img2176ry1.jpg/1/w640.png[/IMG][/URL]
[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img88.imageshack.us/img88/2727/img2163we9.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://g.imageshack.us/img88/img2163we9.jpg/1/][IMG]http://img88.imageshack.us/img88/img2163we9.jpg/1/w480.png[/IMG][/URL]

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 15k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Chodzi o światło pokojowe-żarówki, tak? Czyli gdybym podświetliła lampkami byłoby dobrze? Czy chodzi o jakieś światło w tych ustawieniach:
A ten światłomierz jest w każdym aparacie? W ogóle kiedyś w swoim aparacie znalazłam ten wykres zdjęcia, a teraz nie pamiętam jak do tej opcji weszłam...

[SIZE=1]I proszę dog_master się nie denerwuj jak zadałam głupie pytanie, bo ja jestem tępą osobą co do fotografii ;)[/SIZE]

Link to comment
Share on other sites

Ależ ja się nie denerwuję :)

Światło pokojowe, żarówki - próbować możesz ;) Generalnie to efekty trudno przewidzieć nie znając żadnych danych. Ale tak, generalnie chodzi o światło takie... no... światło ;) zwykłe światło, kwintesencja FOTOgrafii ;)

A wykres to pewnie histogram - pokazuje rozkład ilościowy poszczególnej jasności. Też pomocna sprawa, ale najlepiej + wykresy RGB

Link to comment
Share on other sites

Narazie się nie denerwujesz, ale jak jeszcze troche pozadaje głupich pytań to ciśnienie Ci podskoczy ;) Chodzi mi o takie zwykłe światło, które jest w domu-pomieszczeniu. Nie mam żadnych lamp studyjnych i nie będę miała. Poza tym na tym kółku fotograficznym mieliśmy lampy studyjne to też szumy wychodził, dawałam nawet kiedyś fotke. Jak zrobić ładne zdjęcie bez szumów przy oświetleniu pokojowym, żarówki 60-100W. Zdjęcia zazwyczaj robie na trybie AV F3.5 bez lampy. Teraz częściej używam lampy, bo wtedy nie ma szumów.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='kaskaSz']Narazie się nie denerwujesz, ale jak jeszcze troche pozadaje głupich pytań to ciśnienie Ci podskoczy ;) Chodzi mi o takie zwykłe światło, które jest w domu-pomieszczeniu. Nie mam żadnych lamp studyjnych i nie będę miała. Poza tym na tym kółku fotograficznym mieliśmy lampy studyjne to też szumy wychodził, dawałam nawet kiedyś fotke. Jak zrobić ładne zdjęcie bez szumów przy oświetleniu pokojowym, żarówki 60-100W. Zdjęcia zazwyczaj robie na trybie AV F3.5 bez lampy. Teraz częściej używam lampy, bo wtedy nie ma szumów.[/quote]
zwykłę lampki, takie na biurko czy coś, dają fajniejsze, delikatniejsze i bardziej rozproszone światło niż te w aparacie, a jak ustawisz niskie iso i zapalisz dużo takich lampek(razem ze światłem zastanym czy takim zwykłym, górnym) to nie będzie dużych szumów, u mnie często są zdjęcia właśnie z takich warunków oświetleniowych, no ale przy tym przesłona musi być niska ;) do portretów ok- jak zacznie ruszać głową czy czymkolwiek to ze zdjęcia nici :evil_lol: a no i jeszcze jedno- dobrze, żeby lampki(wystarczy nawet jedna jak jest mocna) były ustawione w jednym miejscu, będzie naturalniej...

wszystko z doświadczenia- jak coś robie źle to poprawcie:razz:

przykładowe zdjęcie w takich warunkach, nie do oceny... światło tylko górne, ale mam mocne żarówki ;) trochę rozjaśnione zdjęcie... no i skorygowana ekspozycja światła w aparacie, ale już nie pamiętam jak, pewnie +0,5-1 ;)
[url]http://i303.photobucket.com/albums/nn144/martyna2196/P1080505kopia.png[/url]

Link to comment
Share on other sites

Tinka przesłona nie może być ani niska ani wysoka :razz: (nie żebym się czepiała :evil_lol: nasza pani z chemii zawsze mówi ,,Nie ważne i tak wiadomo o co chodzi" :evil_lol:)
Chodzi Ci o liczbę przesłony jak rozumiem, więc wolę od razu Kasi wyjaśnić:

mała liczba przesłony (np. 1.8; 2.8 ) = duży otwór przesłony = do obiektywu wpada więcej światła = mała głębia ostrości

większa liczba przesłony (np. 16; 22) = mały otwór przesłony = do obiektywu wpada mniej światła = duża głębia ostrości

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Dorkaa']
mała liczba przesłony (np. 1.8; 2.8 ) = duży otwór przesłony = do obiektywu wpada więcej światła = mała głębia ostrości

większa liczba przesłony (np. 16; 22) = mały otwór przesłony = do obiektywu wpada mniej światła = duża głębia ostrości[/quote]

Skoro już tak się czepiamy, to nie liczba, a wartość ;)

Link to comment
Share on other sites

Witajcie. To może ja się teraz odważę dodać swoje dwie fotki..
Mam dużo zdjęć psiaków ze schroniska i swojego sznaucera, ale kiedy je zmniejszam jakość się pogarsza ;/
Dodam je więc przy najbliższej okazji.

Te były robione starym aparatem (cyfrówką):

[IMG]http://img261.imageshack.us/img261/4884/przerobkaafd2.jpg[/IMG]

[IMG]http://img228.imageshack.us/img228/8019/przerobka3jd8.jpg[/IMG]
ta jest źle wykadrowana, ale i tak ją lubię. I koń ma za duży kantar :lol:

Teraz dostałam lustrzankę Sony Alpha 200, ale jeszcze nie miałam okazji dobrze jej wypróbować. Zdjęcia w ruchu mi nie za bardzo wychodziły.. musze się nauczyć ją dobrze obsługiwać. Jak będzie ładniejsza pogoda i warunki pogodowe pozwolą, porobię nią fotki.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Dorkaa']Tinka przesłona nie może być ani niska ani wysoka :razz: (nie żebym się czepiała :evil_lol: nasza pani z chemii zawsze mówi ,,Nie ważne i tak wiadomo o co chodzi" :evil_lol:)
Chodzi Ci o liczbę przesłony jak rozumiem, więc wolę od razu Kasi wyjaśnić:

mała liczba przesłony (np. 1.8; 2.8 ) = duży otwór przesłony = do obiektywu wpada więcej światła = mała głębia ostrości

większa liczba przesłony (np. 16; 22) = mały otwór przesłony = do obiektywu wpada mniej światła = duża głębia ostrości[/quote]
a ja jak zwykle źle napisałam :mdleje: nie przesłona tylko szybkość migawki;) u mnie to ogranicza się na zmianie trybu:cool1:

Link to comment
Share on other sites

Na pierwszym zdjęciu świetna poza :loveu:
wdziałbym to troszkę inaczej..
łąka bez słupów w tle i drzewa z lewej - sama zieleń, najlepiej między zieloną trawą trochę białych, polnych kwiatów - błękitne niebo z kłębiastymi chmurami - pomyśleć nad perspektywą i masz świetne zdjęcie!;)

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Tinka:)']a ja jak zwykle źle napisałam :mdleje: nie przesłona tylko szybkość migawki;) u mnie to ogranicza się na zmianie trybu:cool1:[/quote]
To już tak gwoli ścisłości - szybkość migawki? Nie chodzi Ci o czas naświetlania, prawda? :-o Bo on z migawką ma tylko tyle wspólnego, że ona otwiera się, zdjęcie naświetla się, wtedy się zamyka i czas, w którym migawka jest otwarta nazywamy czasem naświetlania. Ale na pewno nie jest to szybkość/prędkość migawki...

[quote name='kaskaSz']Narazie się nie denerwujesz, ale jak jeszcze troche pozadaje głupich pytań to ciśnienie Ci podskoczy ;)[/quote]
Przestan :) To sa pytania milion razy lepsze niz "jaki aparat"... :) Nareszcie jakas tresc! ;)

[quote name='Tinka:)']zwykłę lampki, takie na biurko czy coś, dają fajniejsze, delikatniejsze i bardziej rozproszone światło niż te w aparacie, a jak ustawisz niskie iso i zapalisz dużo takich lampek(razem ze światłem zastanym czy takim zwykłym, górnym) to nie będzie dużych szumów, u mnie często są zdjęcia właśnie z takich warunków oświetleniowych, no ale przy tym przesłona musi być niska ;) do portretów ok- jak zacznie ruszać głową czy czymkolwiek to ze zdjęcia nici :evil_lol: a no i jeszcze jedno- dobrze, żeby lampki(wystarczy nawet jedna jak jest mocna) były ustawione w jednym miejscu, będzie naturalniej...[/quote]

Tak ogólnie co do zaszumionych zdjęć Kasi - skoro światło jest dobrze rozłożone, ale jest go za mało, a obiekty się nie ruszają [kieliszki etc ;)], to przecież wystarczy niskie iso, przysłona taka, jak potrzeba, statyw, a czas naświetlania może być dowolny ;)

[quote name='Dorkaa']mała liczba przesłony (np. 1.8; 2.8 ) = duży otwór przesłony = do obiektywu wpada więcej światła = mała głębia ostrości

większa liczba przesłony (np. 16; 22) = mały otwór przesłony = do obiektywu wpada mniej światła = duża głębia ostrości[/quote]
Jak już się czepiamy, to do matrycy, przez obiektyw ;)

Link to comment
Share on other sites

Słońca, przejściówki, nie wiem jak to się fachowo nazywa, więc i wyszukać nie sposób, łączące stare obiektywy z nowym body są identyczne dla każdej firmy? Tj. jeśli chcę podłączyć ^^ starego heliosa do body Nikona to przejściówka/złącze będzie takie samo jak do Canona?
Gdzieś tu kiedyś pisane było o "uchwytach" obiektywów... hm.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='dog_master']To już tak gwoli ścisłości - szybkość migawki? Nie chodzi Ci o czas naświetlania, prawda? :-o Bo on z migawką ma tylko tyle wspólnego, że ona otwiera się, zdjęcie naświetla się, wtedy się zamyka i czas, w którym migawka jest otwarta nazywamy czasem naświetlania. Ale na pewno nie jest to szybkość/prędkość migawki...


Tak ogólnie co do zaszumionych zdjęć Kasi - skoro światło jest dobrze rozłożone, ale jest go za mało, a obiekty się nie ruszają [kieliszki etc ;)], to przecież wystarczy niskie iso, przysłona taka, jak potrzeba, statyw, a czas naświetlania może być dowolny ;)
[/quote]
to ja już sama nie wiem :mdleje: już milknę, bo się chyba pogrążam : P ale to przez brak , z ustawieniami właśnie;)
[quote name='nathaniel']Słońca, przejściówki, nie wiem jak to się fachowo nazywa, więc i wyszukać nie sposób, łączące stare obiektywy z nowym body są identyczne dla każdej firmy? Tj. jeśli chcę podłączyć ^^ starego heliosa do body Nikona to przejściówka/złącze będzie takie samo jak do Canona?
Gdzieś tu kiedyś pisane było o "uchwytach" obiektywów... hm.[/quote]
jeżeli chcesz heliosa podłączyć do nikona do najprawdopodobniej przejściówka m42do nikona jest potrzebna, żależy jaki helios i jaki ma gwint
np. [url=http://www.allegro.pl/item508678947_adapter_nikon_na_m42_ostrzy_na_nieskonczonosc.html]Adapter Nikon na m42 ostrzy na nieskończoność + (508678947) - Aukcje internetowe Allegro[/url]

Link to comment
Share on other sites

[URL="http://www.dogomania.pl/forum/members/8833.html"]nathaniel[/URL], jak wyżej ;) Jak zwał tak zwał, może to być adapter, przejściówka, przelotka. A taka, żeby z gwintu Nikona szło przejść na Heliosa, a Helios to m42, czyli j/w Tinka Ci podała :)

Tylko, że Nikon nie mierzy światła. I przelotka powinna mieć [j/w ;)] soczewkę, żeby ostrzyła na nieskończoność.

[URL="http://www.dogomania.pl/forum/members/35617.html"]Tinka:)[/URL], wybacz, ja się po prostu czepiam, skoro już zaczęliście na poprzedniej stronie ;p ;)

Link to comment
Share on other sites

Saint, dog_master dzięki za poprawę :) :cool3:

Co do tych przejściówek właśnie, bo to jest temat mi zupełnie nieznany: mam Pentacon'a 2.8/135 i chcę go podpiąć do Nikona D80. Jaką przejściówkę mam kupić? Z jakim gwintem? Co to jest w ogóle za rodzaj tego gwinta, bo już zupełnie nie wiem. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłam.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Dorkaa']Co do tych przejściówek właśnie, bo to jest temat mi zupełnie nieznany: mam Pentacon'a 2.8/135 i chcę go podpiąć do Nikona D80. Jaką przejściówkę mam kupić? Z jakim gwintem? Co to jest w ogóle za rodzaj tego gwinta, bo już zupełnie nie wiem. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłam.[/quote]
Stawiam na M42, ale głowy nie dam ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...