Jump to content
Dogomania

Jak długo rosną?


Recommended Posts

Mam małe pytanko a mianowicie : jak długo rosną yorki, tzn. mniej więcej do którego miesiąca życia? Gdzieś obiło mi się o uszy, że psinka rośnie do 6 miesiąca i wtedy można o niej powiedzieć, że tak mniej więcej będzie wyglądać jak będzie "dorosła". Nie bardzo wiem czy ten pogląd jest słuszny...

___________

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sarah,

Mniej wiecej w przypadku ras malych tak jest. Z moich obserwacji wynika, ze waga Majki ustabilizowala sie ok. 6 miesiaca i teraz ani drgnie. Mam nadzieje, ze po cieczce, ktora wlasnie ma, jeszcze troche zmeznieje, bo straszny z niej chudziaczek. Ma dosc dlugie lapy (co sie chawali), ale jest tak szczupla, ze wszystkie zebra mozna odliczyc bez specjalnego wysilku :(

pozdrawiam,

Link to post
Share on other sites

Moja Silver raczej nie należy do tych długonogich :) Jest dosyć mała jak na yorka, więc raczej bedzie podobna do tych niesławnych miniaturek, o których czytałam w starych postach.

Wiem, że te mniejsze mają sporo problemów zdrowotnych i już to zauważyłam - strasznie przeszkadza jej obróżka, wcześniej oczywiście o tym nie wiedziałam i kupiłam jej śliczną czerwoną z "brylancikami", a chodzi tylko w szelkach. Poza tym przetrwałe zęby, jeszcze co prawda nie mogę tak mówić, ale chyba będą problemy...

Cóż, pozdrawiam

:) :)

Link to post
Share on other sites

Oj nie narzekaj, masz cudownego, slicznego pieseczka i zamiast sie cieszyc to narzekasz. :evil:

A jesli chodzi o zabki to poczekamy zobaczymy. Rockiemu tez nie chca wypasc lecz zawsze mozna znalezc w tym jakas pozytywna strone np. latwiej jest mu jesc karme, albo jest bardziej grozny od innych pieskow bo ma wiecej zebow. :wink:

Link to post
Share on other sites

INKA DO CIECZKI JADŁA OKROPNIE, WYBRZYDZAŁA, SUCHEGO WCALE NIE JADŁA. ZA TO TERAZ! TYLKO JEJ SIE USZY TRZĘSĄ, SAMA JEJ NIE POZNAJE. ZAJADA TYKO ŚWIST! JEST JESZCZE CHUDA ALE JUZ WIEM ZE SIE POPRAWIA. IDZIEMY W PONIEDZIAŁEK NA RWANIE ZĄBKÓW. WETERYNARZ POWIEDZIAŁ ŻA MA UZĘBIENIE JAK KOSIARKA. TO DOPIERO KOMPLEMENCICHO CO? BOJĘ SIĘ STRASZNIE TEGO ZABIEGU, ALE ZA TO POTEM BĘDZIE SPOKÓJ. INKA MA TERAZ 8 MIESIĘCY I WAŻY TYLKO 1,7 TO MALUTKO. MIAŁA BYĆ WIĘKSZA ALE NAPRADE NIE OBCHODZI MNIE JEJ ROZMIAR, LICZY SIĘ ŻE JEST TAKA KOCHANA I SŁODKA. POZDRAWIAM WSZYSTKICH.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Cześć!

Moja Oliwka ma 13 miesięcy. Po pierwszej cieczce trochę przybrała, ale nie waży więcej niż 1,9kg. Wybrzydza w jedzeniu, ale to przez mamę bo ona:

- daje jej jedzenie przy stole (jabłko, marchewkę)

- daje jej jedzenie jak coś robi w kuchni ( kawałek mięska - przygotowywane dla niej na później)

- daje jej serek biały (za często!!),

- daje jej żółtko

- pozwala pić herbatkę owocową!!

I jak ona ma jeść swoje jedzonko (podroby+ryż+marchewka, sucha karma cały czas) jak uważa, że mama da jej lepsze!!!!!

Maiła wyrwane 8 szt. ząbków. Już wieczorem czuła się doskonale i nawet pochrupała sobie suchą karmę. Ewentualnie chrupnie sobie juniora royala, bo yorkowego nie ruszy wogóle.

A w szeleczkach to średnio lubi chodzić. Chyba woli na smyczce. Zresztą i tak jak idziemy siusiu to bez smyczy.

I co wy na to??

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Hej, z tym karmieniem i mamą to dkoładnie wiem o co chodzi.

U mnie jest tak samo , a to sunia dostanie kawałek jabłuszka, bananka, kociego chrupka, psie ciasteczko przygotowane na nagrodę, kurczaczka ugotowanego na psią kolację.

I mam tez problem z jedzeniem, jak zje swoje suche jedzonko w całości to jestem w siódmym niebie, a coraz częściej tylko skubnie 2 chrupeczki i tertralnym krokiem odchodzi od miski. Oczywiście pilnuję aby nie dostawała nic pomiędzy posiłkami, ale nawet jak nie spotka sie z moją mamą to na swoje jedzenie reaguje grymasem.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Tak się zastanawiam , co z mojej Vikulinki wyrośnie... od około półtora miesiąca prawie nic nie urosła (może z centymetr).W porównaniu jak szybko przybierała do 3 mies. , to nic...

Dziś zaczepiła mnie babka na ulicy , która też (podobno) ma yorka i patrząc na Vikulinkę stwierdziła , że będzie już raczej taka malutka... :-? Nie lubię takich gadek z obcymi "znawcami" , bo to co jeden , to mądrzejszy , ale ta ogólnie dużo wiedziała o rasie...

Vikcia ma już prawie 4,5 miesiąca i wygląda na maciupką - niby swoje waży (2,4kg) i w kłębie ma około 21cm , ale...

Jeśli zwykle suczki rosną do 6 miesięcy , to dużo czasu już jej nie zostało... :-?

Link to post
Share on other sites

Nie martw się Adirajo, Axelek też szybko rósł mniej więcej do skończenia 3 miesięcy a od tamtej pory można powiedzieć, że właściwie stoi w miejscu :) W kłębie np. od tamtej pory uróśł tylko 1 cm i po skończeniu tych 3 miesiączków tylko mężniał. :lol: W tej chili waży 2,8 kg i jak ktoś z yorkowców widzi Axelka na spacerze, to też mówi "ale on malutki" :lol:

Pozdrowionka

Gośka

Link to post
Share on other sites

Fiona podobnie jak większość suczek rosła do 6 m-ca (wtedy to wystąpiła u niej pierwsza cieczka)

obecie ma już 11 m-cy i wciąż jest tej samej wielkości co w wieku 6 m-cy

stąd należałoby sie zgodzić z twierdzeniami, iż suczki w większości przypadków rosną do 6 m-c życia.

Link to post
Share on other sites

Adiraja,

Nie przejmuj sie uwagami znawcow. Na moja Majke, ktora ma 24 cm w klebie i wazy 2,5 kg mowia: "alez ona chudziutka". Zazwyczaj wypowiadane jest to tonem pelnym troski w stosunku do psa i wyrzutow w stosunku do mnie. Co najmniej jakby glodzila psa :-?

A Majka jest bardzo drobnej kosci przez co wyglada szczuplo. Ale jak sprawdza sie poziom "tluszczyku" na zebrach jest on prawidlowy, czyli nie za malo, nie za duzo :-)

pozdrawiam,

Link to post
Share on other sites

Trochę mnie pocieszyłyście... :wink:

Mam nadzieję , że Viki podrośnie mi jeszcze ze dwa centymetry... a ideałem było by tak 24 - 25 cm w kłębie :wink:

Samanto , Vikcia jest o dwa centymetry krótsza od Rapsodii. Chyba ją ponaciągam :wink: :wink: :wink:

Link to post
Share on other sites

Witam, moja suńcia po dokładnych pomiarach ma 21 cm wysokości i 28 cm długości, czyli dokładnie jak Rapsodia, tylko że Silver ma już 8 miesięcy i jeśli dobrze zaobserwowałam oznaki to dziś stała sią kobietką:)

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Zdziwiło mnie to, że Yorki rosną tylko do 6 miesiąca...

Ja myślałam, że przynajmniej do roku...

Miałam nadzieję, że mój Pufcio jeszcze troszkę urośnie, bo póki co jest bardzo malutki... :(

Za 4 dni skończy 6 miesięcy, więc oznacza to, że pozostanie już taki, jaki jest teraz????

To dopiero się zmartwiłam... :eek2:

Jego waga ostatnio waha się między 1,7 a 1,8 kg...

Miałam nadzieję, że przekroczy chociaż 2 kg, ponieważ jego mamusia waży około 2.8kg a tatuś podobno 2.5kg...

Chyba pozostaje mi tylko uzbroić się w cierpliwość i ..... poczekać.... :evil:

Link to post
Share on other sites

Co do tego 6 miesiąca to nie jestem taka pewna... Gofer napewno rósł dłużej. Zresztą ostatnio wydaje sie być wiekszy nie wiem może utył alebo to przez te fajne włoski?

Ale napewno nie urusł w końcu to niemożliwe nie?

Link to post
Share on other sites

Yorki rosna dluzej anizeli tylko do 6 miesiaca. Suki srednio do pierwszej cieczki, a potem tylko "meznieja". Natomiast psy srednio do 10 - 12 miesiaca. I o ile ich wzrost zatrzymuje sie wczesniej, to na wadze zyskuja prawie do roku.

pozdrawiam,

Link to post
Share on other sites

Wiem, że jestem okropna i nie obrażę się jeśli ktoś to potwierdzi, ale się poprostu załamałam jak przeczytałam, że psy rosną do 12 miesiąca. Bo mój Jecky 14 skończył 4 miesiące, a już chyba wkrótce (o ile nie już :x ) będzie miał 2,5 kg. A jak go kupowałam to mi mówili, że pewnie po ojcu nie będzie miał więcej niż 2,6 :x I się zupełnie nie zdziwię kiedy będzie 5 kilowy yorkiem, z jednym stojącym "motylkowato", a jednym kłapniętym uchem :( Bo to prawda! Najpierw stały mu oba ucha w stylu motylkowatym (poszukam jakiegoś zdjęcia i może wstawię w galerii), ale jakieś trzy dni temu jedno oklapło i za nic w świecie nie chce stanąć! Gdyby chociaż klapnęły obydwa, ale nie! oczywiście jedno :x Ale nie myślcie sobie, że winię za to psa! Kocham go b. b. b. mocno niezależnie od tego jak wygląda. I nie zamieniłabym go na żadnego innego!!! Przepraszam za ten post. Za to, że w nim narzekam i za to, że jest taki długi, ale nie wiem, jakoś tak wyszło. Przepraszam też za to, że kiedy sama go czytam to czasami nie mogę się połapać, ale są wakację i nie będę się zastanawiać nad poprawnością zdania. I możecie mówić na mnie co tylko chcecie - z wyjątkiem przekleńst ;) Co to to nie ;) Przepraszam jeszcze raz. Wiem, że jestem głupia i bredzę... A moze to tylko ta pogoda....

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

[quote name='Sarah_S']Moja Silver raczej nie należy do tych długonogich :) Jest dosyć mała jak na yorka, więc raczej bedzie podobna do tych niesławnych miniaturek, o których czytałam w starych postach.
Wiem, że te mniejsze mają sporo problemów zdrowotnych i już to zauważyłam - strasznie przeszkadza jej obróżka, wcześniej oczywiście o tym nie wiedziałam i kupiłam jej śliczną czerwoną z "brylancikami", a chodzi tylko w szelkach. Poza tym przetrwałe zęby, jeszcze co prawda nie mogę tak mówić, ale chyba będą problemy...

Cóż, pozdrawiam

:) :)[/quote]Witam Cie sluchja jak twoj piesio wygladalw wieku 2 miesiecy?? Strzasznie chcial bym miec takiego maluszka i to wlasnie z tych nie slynnych miniakow:-)mam kilka miotow na oku i zastanaiwma sie caly czas...ciezko tez mi stwierdzic czy wybarwia sie jak rodzice czy to nie ejst regula bo oni s atacy hmm jasnitcy az za bardzo jak na moj gust.Bede wdzieczna za odpowiedz:-)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Announcements


×
×
  • Create New...