Dogomania

Historia rasy ON

Alix

• Replies 984
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja sie po prostu nie wychylam z tlumaczeniem bo moze tu jakis poliglota siedzi i jak cos spapram to :lol: .tyle smialosci to ja nie mam.
zeby tak publicznie walic tlumaczenie....

ale za to walne pierwszy cytat.mysle ze znaczacy.i wyjasniajacy wiele kwesti milosnikom mody roznego rodzaju i roznych takich....

[B]"the shepherd dog is a service dog&must be bred as service dog AND must only be judged as a service dog with service dogs,suitability ranks higher than beauty indeed their real beauty and their only nobility consists in their complete adaptability in the arrangement,balancing,and coalescence of each &every part".[/B]

obiecane....
"the judgement of the body build naturally cannot include the mental capacities,it must,however,se that those external forms are retained which allow for a sound and favorable development of those parts which form the seat of those mental abilities"
"the judging of the dog should throw light on his external features,his physical fitness for work and breeding,and at the same time,should inform us about the external recognisable characteristics of the foundations of his nature"

"it good judge must know the anatomy of the body and the science of breeding thoroughtly well and must be fully capable of determining the nature and duties of the breed"

"[the judge]must be free of that narrowness of mind that confines itself (merely)to the discovery of failings or in biassed preference to physical"beauty"and remind himself his sole duty is to serve the interests of the breed ,to secure sound conditions for keeping the dogs,to promote their progress in breeding excellence and efficiency and must not be influenced by ambition or greed of individuals or the ill-directed whim of the market"

"[the judge]must not be distracted by the shrieks of the crowd,by must be reliable in his judgment.he must be able to balance the good against the defects,and finally,he must decide exactly how far the former are a compensation toward the latter in the interests of efficiency".

"the shepherd dog ,as a service dog,requires that efficient body build which is the guarantee of endurance ,for uses that gait with flocks&other service work"

"the gait should be tested at a walk,trot&when dog is free...all of them are natural when free and conclusions can then be drawn..."

"the gait must not be viewed only sideways,but also the front&rear"

"exaggeration is bad in all circumstances."

"the coloring of the dog has no significiance whatever for service,our shepherd dog accordingly is not bred for color...although it cannot be denied that a good pronouced coloring improves the general appearance made by the dog"
"so we see that all the points on which quick and enduring ,movement depend ,well placed forelimbs,long withers,a suitably long but strong back,and again siutably formed hindquarters contribute to give the shepherd dog the desired streched out appearance...a dog too short may have speed but no endurance.he is then no service dog and therefore ,no shepherd dog"

"the basis of the judgment must be the service which is demanded of the dog:shy,weak -nerved animals are to be marked as injurious to the breed,even as over-bred dogs[oversize]are not true to breed type .in addition :a good shepherd expresion,a lively disposition,a long well-knit body siutably proportioned for service,not spongy or bulky,whose from guarantees a streching out&swift gait,with powers of endurance are among the first qualifications.in the case of bitches,solidity is preferred to beauty ....oversize or bitch-like dogs and the fading of color coat are injurious from the point of view of breeding&are to be market accordingly .defects in body-build and gait,teeth,jaw,head,ears,tail,haircoat,general coloring,and eye color may exercise an influence in marking.short,stumpy tailed dogs ,albinos are dismissed as harmful to the breed".

"the characteristics of the shepherd dog,home protection dog and police dog are the same:i.e.joy in work,devotion to duty ,and to master ,mistrust and aharpness against strange&irregular things ,docility&obedience,teachableness&quickness to understand,and addition immunity to weather,uncommonly acute senses with gifts for retrieving&seeking,assisted by this special gait by which he leaves nothing unnoticed&unsouht"

"we must understand how to guide the active instinct of this vivacious animal into the right path ...our vivacious shepherd dog longs for work:he is grateful for all kinds of work,and if unoccupied,will find a field of activity for himself...often very disagreeable..."

"our shepherd dog is a peculiar fellow,and a genuine german withal".

jako ciekawostke w sumie popatrzcie prosze na proporcje onkow.
pierwszy przyklad.pies o prawidlowym typie .po prostu ok.onek.pozycja ustawiana,pozycja na fleje;) oraz aparat ruchu w akcji
[img]http://img140.imageshack.us/img140/4842/doga2sf3.gif[/img]
[img]http://img226.imageshack.us/img226/4738/doga1gs2.gif[/img]
[img]http://img209.imageshack.us/img209/9040/doga3fk4.gif[/img]

absolutnie niedobry typ-onek w kwadracie,katowania niewystarczajace.
[img]http://img509.imageshack.us/img509/9159/dogb1xi4.gif[/img]
[img]http://img208.imageshack.us/img208/1425/dogb2mr1.gif[/img]
[img]http://img346.imageshack.us/img346/3049/dogb3tx3.gif[/img]

Jak tak na swojego patrzę to mi wygląda na tego w kwadracie:-(,ale młody on to może coś sie zmieni
Wklejam dwie foty,piesków, a raczej suczek, co mi się ich sylwety podobają
[IMG]http://img175.imageshack.us/img175/964/va32006yasminvomnieuwlanz6.jpg[/IMG]
[IMG]http://img299.imageshack.us/img299/7974/yelenadifossombronekk1.jpg[/IMG]
Matka i córka

:"...musumy zrozumieć jak skierować aktywny instynkt tego żywego zwierzęcia do właściwej ścieżki...nasz żywy owczarek tęskni do pracy..."
I dlatego uwielbiam tą rasę,muszę poszukać stada owiec albo kozy,bo moje koty nie dają rady

corka zdecydowanie w moim typie:p .
lisica-twoj pies jest jeszcze dzieciakiem.onki rosna w okreslony,czasem dziiiiwny sposob.zwlaszcza partia grzbietowa .no i katowania .....dobra nie bede przynudzac ale raczej ni ma szansy zeby pozostal w kwadracie:razz: .nie przy takiej budowie w tej fazie wzrostu.

[quote name='ayshe']corka zdecydowanie w moim typie:p .
lisica-twoj pies jest jeszcze dzieciakiem.onki rosna w okreslony,czasem dziiiiwny sposob.zwlaszcza partia grzbietowa .no i katowania .....dobra nie bede przynudzac ale raczej ni ma szansy zeby pozostal w kwadracie:razz: .nie przy takiej budowie w tej fazie wzrostu.[/quote]

NIgdy nie przynudzasz,:lol:a jeśli tak masz,to bardzo mi pasi takie przynudanie.
Poproszę o jeszcze:multi:

:roll: masochistka czy jak:evil_lol: ?
lisica-masz psa o ladnie zapowiadajacym sie przodzie,ladnym zadzie.....generalnie pilnuj wagi zeby grzbiet ladnie sie wykonczyl w rozwoju bo inaczej moze ci troszke oklapnac.:razz: .sucho.trzymaj go sucho.daj mu czas na rozwoj bo to pies ktory dosc dlugo bedzie sie rozwijal i niech to robi w wolnym wlasnie tempie.karma bez przyspieszaczy.
poniewaz dlugo sie bedzie rozwijal dlugo tez bedzie mial proporcje gnojka tj wlasnie taki kwadratowy sie bedzie wydawal.ten typ tak ma:p .

Dzięki Ci dobra kobieto.
Trzymam go sucho,karma dla wielkich i czytam często Twoje wypotki z wielkim zainteresowaniem,jakoś tak lubię sobie poczytać,jak ktoś jest konkret i kompetent,szkoda że Warsaw daleko.
P.S.Jego ociec ma przydomek DE-BES,a budową wdał sie w tatulka,tak mi się wydaje

A ja tak nie w temacie troche, ale ayshe mam pytanie bo Ty masz od lat zatrzęsienie sierściuchów - ile najdłużej żył jakiś z Twoich ONków :oops:
Wioem, ze sie to moze kretyńskie pytanie wydawać ale tak sie zastanawiałam ostatnio i ciekawość jest silniejsza (chodzi mi o średnią długość zycia, choc to tez sprawa względna, wiem) :oops:

[quote name='lizka']A ja tak nie w temacie troche, ale ayshe mam pytanie bo Ty masz od lat zatrzęsienie sierściuchów - ile najdłużej żył jakiś z Twoich ONków :oops:
Wioem, ze sie to moze kretyńskie pytanie wydawać ale tak sie zastanawiałam ostatnio i ciekawość jest silniejsza (chodzi mi o średnią długość zycia, choc to tez sprawa względna, wiem) :oops:[/quote]
16 lat i 2 miechy.sunia.z hodowli dan alhedy's hoeve.po uranie wildsteiger land.umarla we snie.srednia dlugosc zycia to 14 lat.
mam takie cos ze moje onki koncza ...raptownie swoje zycie.bardzo dlugo sa sprawne.chodz wzrok juz nie ten i wogole to ciagle sa w ruchu.potem wlasciwie z dnia na dzien...odchodza.nie wiem co lepsze.wolne gasniecie[oczywiscie nie w chorobie tfu tfu] czy takie ..........ja zawsze jestem jakby mi kto w leb strzelil.niby wiem...starszy pies...ale nigdy nie potrafilam sie pogodzic z tym ze ktorys pies odchodzi.a moj ukochany andocor po jecku noricum odszedl jak mial 8 lat.sni mi sie caly czas ze jest z innymi psami.nie przyswoilam sobie jego odejscia.
najbardziej martwie sie o shado bo nigdy nie mialam psa w takim stanie.znaczy sie fatalnym.bardzo sie o niego boje.nie iwem czy macie tak samo [sorry za tego offa]ale jak pomysle o odejsciu ktoregos z moich psow to serce mi staje.zatyka mnie normalnie z poczucia leku i bezsilnosci wobec smierci.bardzo je wszystkie kochamdlatego tez jak musze zachowac sie jak .......no....hodowca tak jak ostatnio z podhodowla to teraz nie moge sie pozbierac.szujowato sie czuje.chociaz widzialam filmiki przeslane mi i wiem ze psy maja super to jednak czuje sie ....niezbyt.

[quote name='ayshe']:roll: no wiesz grupa jeszcze ci powie o znecaniu sie i wogole...nie wiem czy jest nad czym plakac.:evil_lol:[/quote]

A poczytałam sobie o tym znencaniu się,zakwasach,siniakach itp:cool3:,ale oni sie cieszą,bo masochisty som i lubiom to,żyje się w końcu tylko raz