Jump to content
Dogomania

Psy w Holandii


weszynoska

Recommended Posts

Witam, mój syn 3 ostatnie lata spędził w Holandii, miał tam dużo czasu, żeby zaobserwować kulturę i przepisy co do utrzymania psów w miastach. Jest to ciekawe i warte bliższego poznania. Psy wyprowadzane na smyczach na spacer chodzą tzw. ścieżką rowerową i tam załatwiają się na asfalcie, to pozostaje i jest w gestii miasta do posprzątania, jedzie sobie melex i sprząta:crazyeye: kilka razy dziennie. Psy biegające w parkach i na trawnikach mogą załatwiać sie wszędzie , właściciel musi tylko w miejscu przestępstwa;) wbić w trawnik specjalną chorągiewkę informującą o kupce. W społecznościach wielkopłytowych ( to troszkę inaczej wygląda niż u nas) nie ma żadnego problemu, psy po prostu nie wychodzą tam gdzie mieszkają, idą codziennie na spacec poza teren.
Dobre nie???

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdżę do Holandii do siostry od ok 16 lat na wakacje(kilka tyg do 3 mies.). W jej mieście wygląda to trochę inaczej. To głównie osiedla domków "jednorodzinnych" i po jednej stronie osiedlowej drogi jest chodnik, na którym psom nie wolno się załatwiać, a po drugiej trawnik dla psów. Do 2004 roku po trawniku regularnie jeździł taki "odkurzacz do koop", ale w związku z oszczędnościami miasta od zeszłego roku każdy właściciel jest zobowiązany sprzątać po swoim psie, a jeżeli na spacerze nie ma przy sobie woreczka na odchody może dostac mandat. Nigdy nie spotkałam się z chorągiewkami.
Psy powinny być wyprowadzane na smyczy. Nie było obowiązku kagańca, ale w zeszłym roku widziałam parę psów.

Link to comment
Share on other sites