Jump to content
Dogomania

Wystawianie Shiby


Ewson

Recommended Posts

Witam serdecznie!
Jestem dumną właścicielką Shiby, chciałabym spróbowac sił na poznańskiej miedzynarodowce, ale mam wiele pytań i wątpliwości.
Moja Shiba ma już troche ponad rok, w jakiej klasie powinna być wystawiana?W wieku 6 miesięcy miała mały wypadek-wpadła pod samochód(mieszkamy przy ruchliwej ulicy, a mała ciekawska Shiba zerwała sie ze smyczy, całe szczescie wszystko skończyło się dobrze, ale nie obeszło się bez blizn.Na tylnej łapce(dokładniej na środkowym paliczku) nie odrosła sierść.Czy taka blizna Nas dyskwalifikuje?Poza tym mała Yoko nie uczęszczała na żadne szkolenie, jest usłuchana, ale w domu :P i jak ma na to ochotę :) Jestem wystawowym laikiem i nie mam zielonego pojęcia o obowiązujących na wystawach zasadach.Czy jest to ciężki kawałek chleba=potrezbuję handlera, czy jestem w stanie sama ją wystawić?Czy są jakieś rzeczy , na które powinnam zwrócić szczególna uwagę?Przykro by było gdybyśmy w pierwszych 5minutach zostały zdyskwalifikowane.
Z góry dziękuję za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

W klasie młodzieży może być wystawiana. Jeśli ma Pani / Pan obawy co do wad powstałych na wskutek wypadków warto na wystawę przyjść z dokumentacją wypadku od weterynarza, jeśli tak nie była sporządzona, to trudno, można uprzedzić sędziego, że pies miał wypadek.

Jeśli chodzi o przygotowanie do wystawy - shiby są dość specyficzną rasą, w większości przypadków, jeśli nie były przyzwyczajane do tego, że są dotykane przez obce osoby, przyzwyczajane do tłumów, do dużej ilości obcych psów - na wystawach mogą reagować histerycznie.