Jump to content
Dogomania

Jaka jest najlepsza karma?


Biały Orzeł
 Share

Jaka jest najlepsza karma?  

857 members have voted

  1. 1. Jaka jest najlepsza karma?



Recommended Posts

Nasz doży + amstaffi (sztuk 1 :D )ranking:

1.Biomill - plusy : wcinają aż miło patrzeć, siersć super, wszystko super, wyniki badań wszelakich super, nie było nadmiaru fosforu, jak to bywało w przypadku RC Wet Size czy sporadycznie podawanej Eukanubie, minusy -brak ,bo ja za 15 kg biomill energy płacę 212 PLN, co jest chyba w cenie zwykłego RC.
2.ANF28: plusy : dla moich psów doskonale zbilansowana, brak przefosforowania, suka karmiona na tej karmie zero jakichkolwiek problemów w okresie wzrostu.Minusy : dla moich za małe granulki.
[B]długo nic...[/B]

3.Kennel's Favourite -plusy:dobra jakość,przystępna cena, worki przeważnie po 20 kg (jeden z rodzajów karmy: M5 jako karma przeciwko skrętowi),jedzona chętnie, bardzo chętnie przez nawet Głównego Niejadka i Testera Karm -Hiro ,minus -u połowy stada dość dużo kup.
4.Happy Dog -linia premium (te wielosmakowe : island itd...oraz energetyk).Plusy : jadły dość chętnie, nie było problemów trawiennych, sierść ok, cena przystępna.Minusy - szybko się nudziła,ciut za sucha.

Czasowo -zwłaszcza przy lekkim przefosforowaniu ,co niekiedy miało miejsce: Royal Canin Digest & Osteo -naprawdę "zbijała"poziom fosforu, oczywiście wersja adult -i w przypadku podawania dorosłym,jak i szczeniętom.
Przy problemach z pęcherzem u 9-letniej amstaffki świetnie sprawdził się RC Urinary.

Nie jadamy, bo się szybko nudzi i jest za suchy+ za małe granulki: Hillsa.Po Eukanubie kupy koszmar (ale po Eukanubie z Finlandii -rewelacja),Orijena -bo nie dość,ze bączki miały "zapach" zepsutych kiszonych ogórków, to kup było na tony, zaczynała wypadać sierść i w ogóle nie dla nas.

Pozdrawiamy
Dogi niemieckie i babcia amstaffka :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

miesiąc na Hillsie i przejscie na Acane-(5 dni) efekt- pies ma alergię na całym ciele, wypada sierść, wątpie by wypadanie było spowodowane Acaną- zbyt krótko ją jadła, po Hillsie dodatkowo wielkie kupska, i gazy... myślałam ze miną ale nie... teraz EUKANUBA DERMATOSIS do wyleczenia... pozniej chyba wrócimy do Biomilla, lub zostaniemy przy karmach dla alergików i tu moj wzrok kieruje sie na acane- salmon and potatos...

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Osoria']My teraz jemy Bosha adult.I naprawde musze pochwaliic.Ladna siersc,kupki,zadnych gazow i jest chetnie zjadana.[/quote]
bosh jest przeważnie ładnie zjadany bo jest przyprawiony (lekko pikantny) i psy go lepiej czują ;)... moja jako jedną z nielicznych karm wcinała go aż jej sie uszy trzęsły

Link to comment
Share on other sites

Mieliśmy na początku jakieś 2 kg Nutramu, KIara nie chciała potem był Royal jadła ale tak na odwal, potem Purina teraz był Natural ale Kiara go nienawidzi jak daje jej np na mięso to bobka wypluwa , teraz mamy Eukanubę z Jagnięciną i Kiarze jak na razie smakuje :o)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

[quote name='gops']ja polecam acane, rzadko jakiego psiaka uczula[/quote]

to jest dosc odwazne stwierdzenie - bo skad taki wniosek? bo kilkanascie/dziesiat osob na forum napisze, ze jest ok? To jeszcze pozostaje % tych, ktorzy na forum sie nie wypowiadaja, wiec...tak pisac raczej sie nie powinno;)

[B]akrystynab[/B] zobacz ile jest tematow o karmach, o roznych firmach...jakby faktycznie byla ta naj to nie byloby tyle dyskusji na temat karmy - to bardzo indywidualna sprawa i ciezko tak doradzic. Co piesek jadl na poczatku?
Ja nie napisze, kup to i to, bo jest zbyt duzo mozliwosci. Zachecam jednak do poszperania na forum, a napewno cos znajdziesz dla swojego malucha

[quote name='akrystynab']czy psu wystarczy dawać tylko suchą karmę?dziękuje :)[/quote]

jesli jest to DOBRA karma to tak, chyba ze pies z tych wiekszych (od 30 kg w gore) to warto dodawac cos na stawy. Niektorzy dodaja serki, miesko, witaminy...ale to sie moze okazac za duzo jesli podajemy dobrej jakosci suche

A i jak dlugo je tego royala? Moze trzeba dac troszke czasu na przyzwyczajenie sie?

Link to comment
Share on other sites

[quote name='agnes']to jest dosc odwazne stwierdzenie - bo skad taki wniosek? Bo kilkanascie/dziesiat osob na forum napisze, ze jest ok? To jeszcze pozostaje % tych, ktorzy na forum sie nie wypowiadaja, wiec...tak pisac raczej sie nie powinno;)

[b]akrystynab[/b] zobacz ile jest tematow o karmach, o roznych firmach...jakby faktycznie byla ta naj to nie byloby tyle dyskusji na temat karmy - to bardzo indywidualna sprawa i ciezko tak doradzic. Co piesek jadl na poczatku?
Ja nie napisze, kup to i to, bo jest zbyt duzo mozliwosci. Zachecam jednak do poszperania na forum, a napewno cos znajdziesz dla swojego malucha



jesli jest to dobra karma to tak, chyba ze pies z tych wiekszych (od 30 kg w gore) to warto dodawac cos na stawy. Niektorzy dodaja serki, miesko, witaminy...ale to sie moze okazac za duzo jesli podajemy dobrej jakosci suche

a i jak dlugo je tego royala? Moze trzeba dac troszke czasu na przyzwyczajenie sie?[/quote]

juŻ jest ok byliŚmy u weta narazie zostajemy przy royalu ,dziĘkuje wszystkim za podpowiedzi pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

[quote name='gops']dlatego napisalam ze rzadko jakiego a nie zadnego ;)
wlasnie z wypowiedzi innych ludzi ktorzy jej uzywaja,nie spotkalam sie jeszcze z psiakiem ktorego ta karma uczulila ;)[/quote]

Jesli chodzi o ACANE to mojego psa uczulila. U chodowcy byl na RC Baby Giant i ja kupilem taki sam wor 15 kg ale pies robil strasznie duze, smierdzace kupale wiec sprobowalem z ACANA Puppy Large bread. Przez 4 dni mieszlaem 50/50 z RC a pozniej juz tylko ACANA - pies sadzil niesamowite baki ale kupy byly lepszej konsystencji i wtedy po 4 dniach - dostal takiej biegunki ze zasral cala chate, z tylka sie lalo i kupa byla nawet na scianach:crazyeye: przez kilka dni mu gotowalem ryz, mieso i warzywa w proporcji 1/3 kazdego i zamowilem WOLFSBLUT Wild Pacific i jest super:multi: Kupki sredniej wielkosci, baki bardzo rzadko a psa energia doslownie roznosi.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

[COLOR=navy]o kurcze teraz to ja już nie wiem jaką karmę kupić swojej 4 miesięcznej shi :( bylismy na RC, ale ostatnio coś nie chce jej jeść. Wet poradził mi Hill'sa, ale tego też nie tknęła.. Kolejną karmą była Orijen. Sunia była dość głodna i troche jej zjadła, tym bardziej, że ją rozmiękczyłam wodą i dodałam ciut oleju (rada z tego forum:razz:). Teraz składaniam się do wypróbowania Acane...[/COLOR]
[COLOR=navy][/COLOR]
[COLOR=navy]Jestem zła, bo pies jest (nie przeze mnie i wbrew mojej woli) dokarmiany. No i unika suchej karmy jak tylko może. [/COLOR]
[COLOR=navy][/COLOR]
[COLOR=navy]Zastanawiałam sie nad mieszaniem[/COLOR]
[COLOR=navy]na kolacje gotowane, a reszte posiłków suche [/COLOR]
[COLOR=navy]ale boje się, że jak poczuje gotowane, to suchego całkiem nie tknie[/COLOR]
[COLOR=navy][/COLOR]
[COLOR=navy]Jakieś rady? Byłabym wdzieczna!! [/COLOR]
[COLOR=navy][/COLOR]

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Katarina'][COLOR=navy]Jakieś rady? Byłabym wdzieczna!! [/COLOR]
[/quote]

nie dokarmiac - jedyna rada. Co ci da gotowane skoro juz teraz przy dokarmianiu marudzi. U mnie pilka byla krotka - zawsze i od poczatku. Nie je? Zabieram miche i dostawala dopiero na kolejny posilek. Tak zrobilam jak przyszla do mnie i miala 5 m-cy. Teraz jest zarlokiem, wiec je wszystko. Ale nie ma opcji, zeby pies u mnie wybrzydzal - nie w ten sposob.
Sprobuj jednak nie dokarmiac - albo pilnowac innych - i zostac narazie przy samym suchym. Jesli nie bedzie jesc - moze pomysl o gotowanym, tylko bez suchego. Ale w taki sposob to dojdzie do samej wolowiny, ktorej tez po jakims czasie nie ruszy - bo nie;) Royal akurat jest dosc chetnie jedzony przez psy, nawet te ktore suchego nie lubia go wcianaja - wiec...niech nie przesadza;)

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Agnes'] Royal akurat jest dosc chetnie jedzony przez psy, nawet te ktore suchego nie lubia go wcianaja - wiec...niech nie przesadza;)[/quote]
Moja royala nie tknie. Ostatnio dorzuciłam jej troszkę kulek z małej próbi (czyli jeszcze smaczniejsze) do Acany i wymieszałam z odrobinką gotowanego. Powybierała Acane, a Royala nawet nie tknęła. Tzn. rozgryzła jedna kulke i wypluła:evil_lol: Ale nie dziwie sie jej, bo mi royal taka sztucznościa zalatuje:evil_lol::evil_lol::evil_lol:

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Talia']Ale nie dziwie sie jej, bo mi royal taka sztucznościa zalatuje:evil_lol::evil_lol::evil_lol:[/quote]

a Acana to swieze miesko i warzywka;) jasssne:eviltong:

Zawsze sie znajdzie jakis pies ktory czegos nie tknie, jesli inne to jedza chetnie - generalnie RC jest chetnie jedzony, ma dosc tluste kule co rowniez jest dla niejadkow plusem smakowym

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Talia']Tylko Acana mało pachnie, a Royala bardzo czuć i mi ten zapach nie pasuje.[/quote]

kwestia gustu - mi zapach royala pasuje - i zapach i wyglad i "tlustosc" kulek:eviltong: ale RC nie daje z innego powodu - zaraz sie zacznie OT:eviltong:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...