Jump to content
Dogomania

Kalendarze 2009


marzenka1

Recommended Posts

ja szczerze mówiąc nie mam zdania czy lepiej, żeby proanimals robilo te kalendarze czy lepiej żebyśmy to robili.. nie znam się na tym, więc generalnie jest mi wszystko jedno

wiem jedno - musimy podjąć decyzje!! albo chociaż udostępnić jakiś adres żeby wysyłać zdjęcia.. bo na wysyłanie zdjęć trzeba będzie dać jakieś 2 tygodnie.. a my tu gadu gadu i nic z tego na razie nie wynika..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 457
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

[quote name='Izis']Niestety albo jest jedno pojedyncze zdjęcie na stronie a wtedy niewiele zdjęć się zmieści albo trzeba jakoś to ułożyć.
Moim zdaniem było OK. Jakość kalendarza była bardzo dobra i był starannie wykonany. Biorąc pod uwagę koszty wykonania nie sądzę aby ktokolwiek był w stanie przebić ich ofertę i zrobić to co najmniej równie starannie.
Wiem jakie buble mogą tworzyć drukarnie :-([/quote]

hm...dlatego jedni są grafikami, a inni hodują psy ;)

a tak poważnie o gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem proanimals nie miało na to żadnego projektu ani pomysłu, poszli po linii najmniejszego oporu i wstawili po kilka zdjęć na czarnym tle + jednego wyciętego ze zdjęcia psiaka. Dla mnie tani efekt, wygląda ok ale nic poza tym.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Taishi']hm...dlatego jedni są grafikami, a inni hodują psy ;)

a tak poważnie o gustach się nie dyskutuje, ale moim zdaniem proanimals nie miało na to żadnego projektu ani pomysłu, poszli po linii najmniejszego oporu i wstawili po kilka zdjęć na czarnym tle + jednego wyciętego ze zdjęcia psiaka. Dla mnie tani efekt, wygląda ok ale nic poza tym.[/quote]

Dokladnie tak.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Kacedy']Mogę udostępnić miejsce na serwerze na zdjęcia.
Mogę również udostępnić adres mailowy.[/QUOTE]

jestem za..
tylko, żeby ustalić jakieś limity
- każda osoba maks 20 zdjęć? (czy lepiej np maks 10-15 zdjęć jednego psa?)
- zdjęcia zrobione od lipca 2007
- minimum 1200x1200 pikseli? (tyle było w proanimals)
- minimum 1Mb?
- tylko psy rodowodowe

Link to comment
Share on other sites

W zasadzie jest mi wszystko jedno - jak zrobimy kalendarz, ale bardzo mi zależy żeby w ogóle powstał. Dlatego popieram każdy skuteczny pomysł. A jeśli przy okazji coś się uzbiera na AWP to idealnie. :loveu:
Pytanie mam jeszcze takie - kto będzie wybierał zdjęcia? i ile ich się znajdzie w kalendarzu? Chcę ocenić nasze szanse na wystąpienie w tej publikacji :razz:

Link to comment
Share on other sites

Dostałam ciekawą ofertę od firmy Fischer [URL="http://fischer.pl/ctp/index.htm"]www.fischer.pl/poligrafia [/URL]
Koszt wydrukowania i złożenia kalendarzy, dokładnie takich samych jak te zeszłoroczne (format, rodzaj papieru, spirala, tektura z tyłu, kolor, maszyna offsetowa) przy 200szt. wyniósłby 2900zł netto. O ile pamiętam poligrafia to 22% VAT , więc mamy 3538zł za 200szt. . Jeden kalendarz kosztowałby 17,69zł. wszystkie kalendarze musiałbyby byc wysłane do osoby, która rozsyłałaby je dalej (ktoś musiałby się tym zająć...). Jeśli płacilibyśmy 24-25 zł za sztukę i tak byłoby niedrogo, a różnica mogłaby pójść na AwP(przy 200 kalendarzach to ponad 1200-1400zł) .
No i problemem pozostaje to , czy ktoś podjąłby się wykonania projektu...:roll:

Tak tylko napisałam w kwestiach informacyjnych, mam nadzieję ze kalendarze powstaną, niewazne w jaki sposób :p.

Link to comment
Share on other sites

no to widze, że już na pewno rezygnujemy z oferty proanimals..
zatem specjalistów od zdjeć proszę o potwierdzenie niektórych parametrów

i czy reszta zgadza się co do innych wymogów??

[quote name='Agappe']jestem za..
tylko, żeby ustalić jakieś limity
- każda osoba maks 20 zdjęć? (czy lepiej np maks 10-15 zdjęć jednego psa?)
- zdjęcia zrobione od lipca 2007
- minimum 1200x1200 pikseli? (tyle było w proanimals)
- minimum 1Mb?
- tylko psy rodowodowe[/QUOTE]

Link to comment
Share on other sites

Dobrze, są drukarnie tańsze.
Tylko najpierw należało by podjąć decyzję
o jaki kalendarz nam chodzi.

Czy ma to byc kalendarz z Akitami, tak jak chce Wani
czyli max 3 Akity na stronie, zeby nie było "nawtykane".
To znaczy, że w kalendarzu będzie max 36 psów.
Czy wtedy uda znaleźć chętnych na 200 sztuk kalendarza?
Powiem szczerze, mam wątpliwości.
[COLOR=silver]No chyba że kazda Akita z kalendarza zamówi od razu 5 sztuk kalendarza, [/COLOR]
[COLOR=silver]na 20 pozostałych - powinni znaleźć sie chętni lub sponsorzy do allegro.[/COLOR]
I słuszne pytanie Druchny, jak będą dobierane psy?
Czy np będa to Akity z jakimis osiągnięciami? Czy inaczej?

Czy ma to byc [U]pomysł proanimals[/U]. Czyli kalendarz
ze zdjęciami wszystkich Akit rasowych wysłanych przez właścicieli.
Pomysł marketingowo dobry, bo na pewno osoba, której pupil jest w kalendarzu
kupi go i pewnie w niejednym egzemplarzu.
Jeśli tak, to wtedy trzeba by było rozesłać info do osób,
o tym, że sa znów zbierane zdjęcia i liczyć na to, że ponownie je wyslą.
Tylko że, w takim kalendarzu będzie jak to mówicie "nawtykane".
Do kalendarza proanimals 2009 wysłano 75 psów.
Czyli na stronie znów będzie 6 do 7 psów.
Ale wtedy jest szansa, że będa chętni na 200 sztuk.

Trzeba podjąc decyzję wcześniej, o jaki kalendarz nam chodzi?
Jakie zdjęcia będziemy zbierać? I od ilu osób?
Bo po co zbierać zdjęcia, które i tak nie zostana wykorzystane.
I, co wazniejsze, żeby nie było pretensji, że któres nie zostało.

[SIZE=1]I jeszcze trochę na temat kalendarza 2008. [/SIZE]
[SIZE=1]Nie zdadzam sie Taishi z Tobą. Uważam, że mieli i pomysł i projekt.[/SIZE]
[SIZE=1]Pomysł, pisałam wczesniej, w kalendarzu umieścili zdjęcia [/SIZE]
[SIZE=1]wszystkich psów wysłanych. Niektóre, ku nieukrywanej radosci [/SIZE]
[SIZE=1]włascicieli, pojawiły sie wiecej niz jeden raz.[/SIZE]
[SIZE=1]I projekt też był dobry. To był kalendarz ze zdjęciami pupili.[/SIZE]
[SIZE=1]Stąd oszczędna forma i czarne tło, którego zadanie - [/SIZE][SIZE=1]wyeksponować zdjęcia. [/SIZE]
[SIZE=1]Bo one w tym kalendarzu są najważniejsze. [/SIZE]
[SIZE=1]Właśnie patrzę na wrzesniową stronę [/SIZE][SIZE=1]i powiem szczerze [/SIZE]
[SIZE=1]żadne inne tło zdjęć by tak nie podkreśliło. [/SIZE]
[SIZE=1]Zdjęcia - choć "nawtykane", ale tak miało być - sa świetnie wyeksponowane.[/SIZE]
[SIZE=1]O, i tyle.[/SIZE]

Sorry, ze tak przyziemnie, ale warto przypomnieć, że
za kalendarze trzeba będzie zapłacić zaraz po ich wydrukowaniu.
Czyli chętny = zamawiający i od razu płacący. Albo ktos zasponsoruje.
No i trzeba doliczyc koszty bezpiecznego zapakowania kalendarzy,
bo przecież nie bedzie tego sponsorować ta chętna osoba rozsyłająca.
I tak czeka ja masa pracy.

Link to comment
Share on other sites

Uważam, że Iwona ma racje jeśli chodzi o ilość psów na jednej karcie.. 3 to za mało..

wybieranie psów przez ich tytuły uważam za nie najlepszy pomysł, bo wtedy ani słodkie szczeniaki, ani długowłose akitki ani psy, które nie były wystawiane(a jest ich jednak troche) nie byłyby umieszczone w kalendarzu.. po za tym zazwyczaj starsze psy są bardziej utytuowane, więc małolaty też miałyby mniejsze szanse na obecność w kalendarzu..

co do samego projektu proanimals nie mam zdania.. wydaje mi się, że da sie zrobić lepszy projekt z większą ilością zdjęć, chociaż ten co był uważałam za ok.. mnie najbardziej w ofercie proanimals przeszkadza ta cena.. i z tego co pamietam proanimals napisało, ze sami musielibyśmy rozeslać te kalendarze, więc koszty jeszcze by wzrosły o koszt wysyłki i pakowania.. jedyny plus proanimals jest to, że oni mają już zdjęcia..

dlatego uważam, że warto ustalić ile i jakie zdjęcia będą brane pod uwagę i czas na przesłanie zdjęć poświęcić na znalezienie najtańszej możliwości druku..

Link to comment
Share on other sites

wow....faktycznie ciekawe pomysły na dobór psów ;)...myślałam raczej, że wrzucimy zdjęcia wszystkich psiaków, a w doborze samych zdjęć będziemy się kierować jakością zdjęcia i kompozycją stron. Tzn. każdy wysyła po kilkanaście zdjęć i wiadomo, że pies musi być, ale z tych kilkunastu wybieramy najlepsze..co wy na to?


tych zdjęć na stronie nie musi być 3, może byc więcej, kwestia kompozycji.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli minimalna ilość kalendarzy to 100 sztuk to może wartałoby wstępnie uzyskać deklarację osób zainteresowanych zakupem kalendarza? (ilością sztuk). Z ostatniej edycji wiele kalendarzy zostało nie zostało sprzedanych patrząc na ofertę sprzedarzy na Allegro i Alegratka. Może się okazać, że nie będzie aż tylu chętnych......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...