Jump to content
Dogomania

Uszy - postawione, niekopiowane?


sugarr

Recommended Posts

Ostatnio nad morzem zobaczyłam pieska.
Czarny był, kudłaty był, sznaucerową "brodę" miał, sznaucerowe "brwi" miał, mały był.

Jedno ucho miał klapnięte jak sznaucerek niekopiowany, a drugie miał... Postawione. To zdecydowanie nie było cięte ucho, piesek miał cztery miesiące.

Moja znajoma ma miniaturkę, bez rodowodu. Mówi mi "o sznaucerek" i pokazuje na tego czarnulka z dziwnymi uszami, a ja zaczęłam się zastanawiać nad jego sznaucerowością, przez to ucho. Podeszłam do właścicielki i powiedziała, że to sznaucer miniatura.

Koleżanka zaczęła mi opowiadać, że to na 100% sznaucer, że im się jakieś czapeczki zakłada, że uszy mogą stać, a wcale nie muszą być kopiowane.

Czy ktoś mi coś powie na ten temat? Pytam z czystej ciekawości, nie znam się na sznaucerach i nigdy się nie interesowałam tą rasą :)
A przy okazji (nie krzyczcie na mnie) czy teraz można legalnie kopiować uszy?

Link to comment
Share on other sites

[quote name='sugarr']A przy okazji (nie krzyczcie na mnie) czy teraz można legalnie kopiować uszy?[/quote]

Polecam opcję SZUKAJ na forum, albo wyszukiwarkę Google :p


USTAWA
z dnia [B]21 sierpnia [COLOR=red]1997[/COLOR][/B] r.
o ochronie zwierząt

Rozdział 8
Zabiegi na zwierzętach
Art. 27.
1. [U]Zabiegi lekarsko-weterynaryjne na zwierzętach są dopuszczalne dla ratowania ich życia lub zdrowia[/U] [U]oraz dla koniecznego ograniczenia populacji[/U] i mogą być przeprowadzane wyłącznie przez osoby uprawnione.


Pozdrawiam
Woo

Link to comment
Share on other sites

[quote]Jedno ucho miał klapnięte jak sznaucerek niekopiowany, a drugie miał... Postawione. To zdecydowanie nie było cięte ucho, piesek miał cztery miesiące.[/quote]
Gdzieś czytałam, w którymś wątku tutaj, jak forumowicze opowiadali o tych uszkach.
W galerii też widziałam zdjęcie takiego "nietoperza".
Uszy weterynarze kopiują, ale jest to zabronione.