Jump to content
Dogomania

jak zaczac przygotowywac psa do wystawy??


shangri_la

Recommended Posts

witam

mam polroczna suczke i mysle ze moze za jakis czas chcialabym ja wystawic ( ale to est kwestia kilku miesiecy a moze nawet do pol roku )

wiec mam kilka pytan z tym zwiazanych, poczytalam conico tutaj ale jeszze kilka rzeczy mnie nurtuje.

nie wystawialam nigdy zadnego psa tylk pare razy bylam na wystawach w charakterze widza ale wtedy to i tak tylko ogladalam psy a nie ich wlascicieli i to co robia.

a wiec jak przygotowac psa, tzn co pies musi umiec zeby w miare sie zaprezentowac i nie stworzyc totalnej klapy...

w watku "ile sie palci handlerowi za wystawienie psa" piszecie ze nalezy sie jakos tam ubrac?? tzn jak?

pies ma zwawo biegac, na ringowce lub lancuszku zaciskowym czyli ze musze taki sprzet nabyc i zaczac z piesem cwiczyc.

acha i jeszze jak wyglada wystawa, co pies tam robi w jakiej kolejnosci.

wybacznie mi ale jestem kompletnie zielona w sprawach wystaw, wiec oczekuje dobrych rad :)

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

To temat rzeka a na dodatek każdy ma inne doświadczenia i pomysły, bo wiele zależy od rasy, którą sie wystawia.

Polecam Ci lekturę "Tajemnice wystaw psów" A.Janowskiego tam znajdziesz odpowiedź na większosć postawionych wyżej pytań.

Sporo możesz też dowiedzieć się obserwując wystawy już pod kontem sposobu prezentacji psa w ringu.

Link to comment
Share on other sites

shangri_la podstawą wystawiania psa jest posłuszeństwo i umiejętność chodzenia na smyczy. Najpierw zajmij się nauką podstawowych komend "siad", "stój", "waruj", chodzeniem na smyczy przy nodze, a potem bieganie truchcikiem po okręgu. I to jest podstawa wystawiania. Co do samej prezentacji i ustawienia psa to proponuję podpatrzeć na wystawach i podpytać właścicieli np. gończych polskich.

Napisz czy zdecydowałaś się już na konkretną szkółkę? Bo czasami na tresurze też uczą wystawiania psa.

pozdrawiamy

Link to comment
Share on other sites