Jump to content
Dogomania

warunki hodowcy odnośnie kupna szczeniaka i kilka pytań


Recommended Posts

witam :)

planuje niebawem zakup swojego pierwszego rodowodowego psa,
jestem po wstępnych rozmowach z hodowcą i oglądnięciu szczeniaka, teraz mam czas do namysłu i podjęcia decyzji
ponieważ to "mój pierwszy raz" mam wiele wątpliwości i pytań, a że jestem podejrzliwa z natury to martwię się, że hodowca wiedząc, że jestem laikiem będzie chciał to wykorzystać (nie oszukujmy się, są przecież hodowle i Hodowle)
w związku z tym mam pytania:

1.nie mam zamiaru wystawiać szczeniaka (ma być na kolanka i do kochania) więc interesuje mnie szczeniak o dyskwalifikującym wystawowo umaszczeniu, dowiedziałam się jednak od hodowcy ze to umaszczenie jest już dopuszczalne na wystawach klubowych i dlatego będę musiała (jeśli się zdecyduje) wyrobić rodowód szczeniakowi i pojechać raz na wystawę (nie wiem dlaczego tylko jeden raz ale dokładnie tak powiedział hodowca). Czy hodowca możne wymagać ode mnie takiego warunku, zwłaszcza, że mnie w ogóle nie interesuje wystawianie i płacenie składek w związku za tę jedna wystawę?

2.czy cena za szczeniaka niehodowlanego i niewstawowego (pomijając te klubówki) 1500 zł przy cenie za wystawowego waha się w granicach 2000 - 2500 jest ok?
Hodowca zapytany o cenę, zapytał czy mam zamiar wystawiać i na odpowiedz "nie" powiedział: "w takim razie to będzie 1500", czy tak się robi, że szczeniaki są tańsze/droższe jak ma się je zamiar wystawiać?

3.szczeniak jest jeszcze przed przeglądem hodowlanym, rozumiem że jako nabywca mam wgląd w opinie o szczeniaku przed zakupem, ale czy cena po przeglądzie może się zmienić, kiedy wyjdzie np., że coś jest nie tak, albo wręcz przeciwnie, ze szczeniak jest cud-miód

jeśli gdzieś na forum jest podobny temat to z góry przepraszam i proszę o przekierowanie, ale przyznam ze przekopałam spory kawał forum i nie znalazłam odp. na nurtujące mnie pytania

z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

Link to comment