Jump to content
Dogomania
Sign in to follow this  
Aleksander

"SWORNEGACIE"

Recommended Posts

Mimo, że nie jestem z grona charciarzy pozwolę wyrazić swoje zaniepokojenie i wtrącić "trzy grosze". Robię to z racji tego, że CP interesuję sie od paru lat, od momentu kiedy na wystawie we Wrocławiu poznałam Blanę i jej charty. Nieukrywam, że rzucił mnie na kolana Alex Wodne Oczko. Kiedy rozmawiałamz Blanką wsunął mi głowę pod rękę do pogłaskania, przytulił się. Ujął mnie tak swoim zachowaniem zwłaszcza, że to pies (Surma nie była chętna do żadnych kontaktów) - poprostu głęboko zapadł mi w serce. Chciałabym kiedyś mieć w domu polaka może za rok, może za dwa. Niemyślałam na razie o konkretnej hodowli. Napewno będę zwracać uwagę w pierwszej kolejności na charakter i użytkowość (to cenię w psach najbardziej) dopiero później eksterier (nie znam się na nim zupełnie, nie mam "oka").

I tu moje zaniepokojenie do hodowców CP: mam nadzieję, że mimo nieporozumień wewnątrz klubowych (nie jestem w temacie, wiem tyle co przeczytam na forum) będziecie dążyć do osiągania porozumień i ulepszania rasy i nie doprowadzicie do jakiegoś rozłamu, który doprowadzi do zaprzepaszczenia dotychczasowej pracy.

Sorry za takie czarne wizje i apele ale chciałabym w przyszłości mieć z czego wybrać CP dla siebie. A piszecie takie rzeczy, że ogarnia strach i zaniepokojenie a przecież to polska rasa!!!

Pozdrawiam uczestników forum i mojego ulubieńca niezmiennie od lat CP Alexa.

Irena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad. Irena

Puniu ( Alex) swoim zachowaniem zdobyl sobie wielu przyjaciol , co mnie bardzo cieszy . Bo robi bardzo dobra robote dla rasy . Powiem ci w sekrecie ,ze wiekszosc szczeniat wychowanych u mnie wlasnie przez Puka nie sprawia swoim wlascielom problemow wychowawczych . Dla mnie to niezmiernie wazne .

Co do problemow jakie w tej chwili ma rasa , mam nadzieje ze sa przejsciowe . Niestety wiem rowniez ile hodowli zrezygnowalao z hodowli CP wlasnie z tego powodu niezgodnosci celow z klubem CP .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszesz ,ze twoj Tytus byl para dla charcicy , zdaje sie w biegach licencyjnych ,a powiedz mi dlaczego p. Sz nie uzyczyla swoich juz licencyjnych CP do tych biegow ? Ostatnio w Smiglu podczas prob licencyjnych nasze psy, caly czas biegaly z innymi, aby mlodziez zrobila licencje i wiecej psow pokazywalo sie na coursingach .

Moze dlatego ze Wojtek zglosil go jako pierwszy bo chcial zeby o jeden raz wiecej sie przebiegl jak juz prawie 8 godzin w samochodzie przesiedzial jadac do Chojnic?

Nie wiem, mnie tam nie bylo i mysle ze to byl jedyny powod tego ze chart polski biegl z Tytusem i chyba nie jest to powod do tego zeby z taka pogarda pisac o tym ze nie biegal z nim zaden inny chart polski ( ZWLASZCZA p SZ. :))?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad Irena

Co do CP to niestety sytuacja jest tragiczna, jesli chodzi o hodowle i nie wynika nawet ona do konca z tych nieporozumien klubowych, po prostu nikt tej rasy nie chce juz hodowac, a dodatkowe zaostrzenia kryteriow hodowlanych w takim momencie pogarsza tylko ta sytuacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niestety wiem rowniez ile hodowli zrezygnowalao z hodowli CP wlasnie z tego powodu niezgodnosci celow z klubem CP .

Az mi sie wierzyc nie chce ze p Sz robia cos co ma byc dla rasy zle. to po to walczyly tyle lat zeby Rasa byla uznana w Swiecie i FCI, zeby teraz doprowadzic do ponownego jej znikniecia.. i to tylko dlatego ze za hodowlanie zabralas sie Ty i masz na to inne spojrzenie.

Znajac Je i wiedzac jak ogromna w to wlozyly prace mnie Twoje pisanie o "podcinaniu skrzydel" chartom polskiem przez nie zupelnie nie przekonuja.

Wg mnie te przeglady sa czyms najlepszym co moglo rase taka jak Wasza spotkac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad Lazarus

Nie wiem jakie pisma sa do takiej publikacji potrzebne, ale wiem ze jest to powod ze wiele osob jest zdezorientowanych i pojechalo do Swornychgaci mimo ze nie mialo na to ochoty.

Oczywiscie przed klubowka CP w Swornychgaciach zadalas okazania oficjalnego pisma o przegladzie klubowym ? :wink:

Jednego nie rozumiem, angazujecie sie w pomoc przy tej klubowce, a z drugiej strony nie jestescie zainteresowani sciagnieciem na nia jak najwiekszej ilosci Chartow.

Z tego co wiem to zostal ten przeglad zatwierdzony przy okazjii wystawy Sopockiej w polowie sierpnia, wiec nie rozumiem skad te opoznienia, choc oczywiscie nie zamierzam akurat Ciebie o to obwiniac.

Ja wpisuje na strone klubowa przesylane tylko dane a Bytom sobie nie zyczyl zeby cokolwiek wiecej niz tam jest pisac.

Przed klubowa CP przyszla wiadomosc do odzailow i do mnie o wystawie polaczonej z przegladem.

Zastanawiasz sie co Ty piszesz? chodzi ci o Tego psa ktorego zgloszenie przeslales bez nostryfikacji, bez numeru rejestracyjnego ze poprosilam o kopie rodowody Belgijskiego ze przyjety bedzie jako wlasnosc - hodowca?

bo chyba tylko tu jest jakis problem.

Uwazasz ze sie nie staramy zeby bylo duzo chartow na organizowanych przez nas ( i tych przy ktorych pomagamy )

a 245 chartow w ubieglym roku to Wedlug ciebie jest malo?

Kto inny rozdaje po wystawach w Polsce, Slowacji ulotki informacyjne jak nie MY? Co Ty zrobiles zeby TAKIE OSZCZERSTWA PISAC?????

Przesadzasz!!!!

Wasz przeglad mnie zupelnie nie obchodzi i MAM NADZIEJE ze mnie o brak jego na biurku w oddziale Bytomskim nie obwiniasz bo to juz bylyby szczyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasiu przeczytaj tzry razy to co napisal Marcin ,a potem wysnuwaj wnioski , wogole nikomu nie chodzilo o zadnego psa , tylko o przeglad i to ze psy przyjezdzajace na niego zglaszaja sie na klubowke . Psa z belgii wycofalismy( mimo ze przeslalismy listownie razem ze zgloszeniem kopie jego rodowodu ) i ja uwazam sprawe za zamknieta .

Nikt twoich zaslug nie ujmuje , organizujesz klubowki i to dobrze . Po co sie tak unosisz nie mam pojecia , chyba zbyt szybko odpisujesz na posty nie wglebiajac sie w to co pisza inni .

Poza tym nie oskarzaj nikogo o oszczerstwa zbyt szybko, bo mozesz stracic sympatie wielu ludzi .

Co do hodowli C.. nie musisz mi wierzyc , ja tego od ciebie nie wymagam , ja wiem swoje i bede robic swoje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezu Kaska, wlasnie dlatego unikam jak ognia dyskusjii z Toba , bo ty wysnuwasz jakies dziwne wnioski z tego co sie pisze i bierzesz je bardzo do siebie. Nie chodzilo mi o zadnego psa z Belgii, on wogole sie na wystawy nie nadaje, jest do oddania, chcielismy go wziac tylko przy okazji, moze po zrobieniu mu przegladu ktos go zechce, powiedzialas nie i nie ma sprawy. Jak pisala Blanka chodzilo mi o te nie wyjasniona sprawe przegladu. Usuwam wszystkie swoje posty nie dyskutuje z Toba , zwlaszcza publicznie , bo wyjde zaraz na jakiegos dupka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie to ja wysnuwam dziwne wnioski bardzo mi bylo milo przeczytac

/.../ Jednego nie rozumiem, angazujecie sie w pomoc przy tej klubowce, a z drugiej strony nie jestescie zainteresowani sciagnieciem na nia jak najwiekszej ilosci Chartow/.../

no ale juz sie przyzwyczailam do tego ze sa robiacy i psujacy.

Nie mam ochoty pisac wiecej bo uraziles mnie i Wojtka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak Kaska Ty wysnuwasz dziwne wnioski. Piszemy o konkretnej sprawie umieszczenia na stronie klubowej info o przegladzie, a ty wypalasz cos o jakims psie z Belgii , o ktorym nic tu nie wspomnialem , a sprawe prawie juz zapomnialem bo byla tak nieistotna, po czym wpadzasz w jakies paranoiczne oburzeni ze Cie tutaj ktos obraza, ze Cie niedocenia , jaka Ty biedna jestes. Wiesz co wypij sobie malise zanim siadziesz do klawiatury, bo ostatnich charciarzy juz z tego forum przeploszysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps. Jatagan Celerrimus 'potwornie' zawija lapami i w ogole ma chod nie najlepszy a jednak jest reproduktorem?? wiec o co w tym wszystkim chodzi?

Jenn a Ten pies dostal teraz na tym przegladzie te uprawnienia czy to bylo jeszcze za czasow kiedy przeglady dostawaly psy tylko na podstawie ocen z wystaw?

To chyba jakies stary pies a przeglad obowiazuje tylko mlode charty polskie ? moze wlasnie taka forma ograniczy mnozenie psow z takim ruchem i innymi wadami, typu slaba kosc, typ greyhounda, czy garbaty grzbiet?

W koncu moge odpisac co mialam na mysli piszac o Jataganie, Czajce i poruszaniu się:

1. Jatagan byl obecny na wystawie w Swornych, byl wystawiany w klasie championow i ma ocene doskonala z 2ga lokata - dodam ze byl oceniany przez tego samego sedziego (p.Pobudkowski) ktory nie dal przegladu Czajce.

Jesli Jatagan C. z jego wadami w poruszaniu sie zostal oceniony na ocene doskonala, to Czajka musialaby chodzic jak przetracona zeby nie dostac z powodu zlego chodzenia tylem tego przegladu.

Aha... i jeszcze jedna rzecz - jesli Czajka biegala podczas coursingu tak dobrze jak to opisuje Dominika - to co z jej tylem moze byc nie tak??????!!!! Baaaaardzo ciekawe.... z punktu widzenia aerodynamiki i anatomii to sie wyklucza :o

2. Jesli chodzi o cp i poruszanie sie to jak napisala bagi wiele wad jest wynikiem odchowu i braku odpowiedniego ruchu w mlodym wieku, co absolutnie nie powinno byc brane pod uwage przy dopuszczeniu do hodowli, i powinni o tym wiedziec zarowno sedziowie (chyba poznaja na szkoleniach sedziowskich zarowno genetyke jak i hodowle?!? - a moze sie myle?) jak i hodowcy.

3. Jesli chodzi o przeglady hodowlane cp to faktycznie dotycza one chartow polskich dopiero od zeszlego roku. Jatagan uprawnienia reproduktora zdobyl wczesniej zebrawszy doskonale oceny z wystaw. Jesli chodzi o przeglady to nie maga byc one tendencyjne - a niestety odnosze wrazenie, ze takie sa, po tym co sie dzialo w zeszlym roku i w tym roku na przegladzie.

A dodam ze sprawa polskich cp lezy mi na sercu i bardzo mi sie nie podoba to co sie dzieje i co obserwuje na tym 'polu'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dam rady wam wszytskim odpowiedziec, ale postaram sie :)

No tak : Amor byl przez Belgijke, Arika przez Pobudkowskiego i ma tylko bdb.

Ural Resurgam to piękny pies, jak Puk Blaneczki. Lecz nie bylo Ruala, a szkoda.

Oczywiscie w Swornychgaciach brakowało tylko Surmy, Boruty, Biedrony, Miszy i Punia!! I Cynki i Siwego i......, ach nie dam rady wymienic :) Chartow Polskich bylo 38.

Czajka ujęła moje serce. Jest to wyjątkowa suka, piękna i niesamowita. Na coursingu begla swietnie, szkoda, ze nie dostała pozwolenie na rozmnazanie.

Czort A rowniez piekny ;)

Niestety tak jest, ze wygrywają ci z ukladami...

Jatagan sie tak rzucil na innego psa, ze... (miał pana na ławce odwroconego tylem) polecial do tylu razem z panem i ławką... Ale ladny jest ;)

Lubaszka Celerrimus jest chyba najlepsza suką użytkową. A Resurgamow bylo wiecej, w tym chyba dwie suki p. Tadeusza. Nie pisze teraz ze swojego komputera, wiec nie mam przy sobie katalogu, ale jak wroce do domu to napisze kto byl ;)

Tylko ciągle sie zastanawiam jak najlepszą parą mogla byc MARKIETANKA C i MARUDER C...

Jestem otwarta na pytania :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arika_Dominika jesli mozesz to podaj stawke cp ze Swornych :) bardzo chetnie przeczytam.

A swoja droga szkoda ze nie przyjedziecie z Arika do Swierklanca. My bedziemy na pewno i na wystawie i na coursingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podac jakie byly?

Psy : klasa mlodziezy

AMOR Sompolino

Psy : klasa pośrednia

MAGNAT Celerrimus

MARUDER Celerrimus

CZORT Arcturus

Psy : klasa otwarta

GOLO Akacjana

GREMO Akacjana

IMBIR IDOL MARTIN Sabub

KARUS Habenda

KREZUS Habenda

LITAWOR Celerrimus

MUNSZTUK Celerrimus

SENATOR Sopocka Aura

GERBER Akacjana

Psy : klasa championow

wujek ( ;) ) BUNTOWNIK Ferrero

JATAGAN Celerrimus

JAŹWIEC Celerrimus

Psy : klasa weteranow

HARAP Celerrimus

HARCOWNIK Celerrimus

IMPET Celerrimus

_________________________________________________

Suki : klasa mlodziezy

Nie jaka ARICA Sompolino ( ;) )

Suki : klasa pośrednia

CZEREMCHA Arcturus

SYRENKA Sopocka Aura

Suki : klasa otwarta

GLORIA Akacjana

GRETA Akacjana

KREDKA Habenda

MARKIETANKA Celerrimus

Resurgam URODA ŻYCIA

SUBTELNA SPRYCIARA Sopocka Aura

Suki : klasa uzytkowa

LUBASZKA Celerrimus

Suki : klasa championow

BOGINKA Arcturus

BRANKA Ferrero

GAJA Akacjana

GAMA Akacjana

ŁOCHYNIA Celerrimus

Resurgam ULUBIONA KRYMKA

Resurgam URODNA LASZKA

Suki : klasa weteranow

ALFA z Botanika

DRAKA Celerrimus

Jakies kolejne pytania? :D

jenn

No tez zaluje... :(

Teraz sobie wyobrazam jak piekna jest Cyranka - wkoncu widzialam jej zywą i prawdziwą, rodzoną piekielnie piękną siostre Czajke ;) Ucaluj Cynke!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz sobie wyobrazam jak piekna jest Cyranka - wkoncu widzialam jej zywą i prawdziwą, rodzoną piekielnie piękną siostre Czajke ;) Ucaluj Cynke!

Dominika przekazalam Cynce calusa od Ciebie :D i dodam ze sama jestem piekielnie ciekawa jak na zywo wyglada Czajka, bo ze zdjec wynika, ze sa podobne do siebie jak siostry blizniaczki ;)

Aha i dodam ze Cynka tez biega jak torpeda za wabikiem :) chyba u nich to rodzinne :D

I dziekuje za stawki cp w Swornych, wynikow dokladnych pewnie nie pamietasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jenn

:( Nie wiem jak poszlo Czajce, bo jak ona wystepowala to my wyjechalismy na 10 minut z psiej gory na kawke do Swornych...

A szczerze nie widzialam tez występu Czeremchy, nie widzialam jak biega, chyba byla, ale co i jak - nic nie wiem :(

Wyniki to tylko niektore :

Amor - doskonala, zwyc. mlodziezy, najlepszy junior

Arika - bdb

LUBASZKA Celerrimus - najlepsza suka uzytkowa

MARUDER I MARKIETANKA Celerrimus - najlepsza para

Celerrimus - najlepsza hodowla

Senator Sopocka Aura i Branka Ferrero chyba doskona;a, ale co dalej, to nie wiem. No i niestety wiecej nie pamietam :( moze bedzie na stronie klubowej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dominika :D dzieki za informacje. A jesli chodzi o Czajke to na pewno zrobila licencje :D myslalam ze widzialas ja jak biega? napisalas ze bardzo ladnie jej szlo.

Szkoda, ze nie wiesz czy Czeremcha biegala i jak jej poszlo. Ale nic to, moze na stronie klubowej beda wyniki i z wystawy i z coursingu, bo na razie to nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenn! Czajka biegała wspaniale od razu zrobila licencje ! a potem biegla z amorem i tez wspaniale tylko ten paskudnik szczypal ja w tylek bo tak szybko dogonila wabik ze sie przewrocila ale to wspanialy psiak charakter ma cudowny i jest w świetnej formie niezwykle spokojna aw coursingu po prostu szatan :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenn! Czajka biegała wspaniale od razu zrobila licencje ! a potem biegla z amorem i tez wspaniale tylko ten paskudnik szczypal ja w tylek bo tak szybko dogonila wabik ze sie przewrocila ale to wspanialy psiak charakter ma cudowny i jest w świetnej formie niezwykle spokojna aw coursingu po prostu szatan :wink:

Aleksander bardzo sie ciesze ze Czajka jest tak rewelacyjna :D a co do Amora - jest jeszcze mlodziutki i za wabikiem to chyba powinien na razie sam biegac ;) bo mu jeszcze pstro siedzi w glowie.

A moze Ty pamietasz jak Czeremcha sobie radzila na biegach? a moze ona w ogole nie biegala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Announcements

×
×
  • Create New...