Jump to content
Dogomania

Zmiana włosa? Pomóżcie!


Beata+Barbie

Recommended Posts

Kochane, zwracam się do Was jako doświadczonych hawanko-mam bo ja dopiero 4 miesiące kontaktu z tą rasą. Gdzieś w wątkach przewijało się coś o zmianie szczenięcego włosa ale nie znalazłam szczegółów. Wyjaśnijcie mi jak to jest. Barbie ma 7 miesięcy, gdzieś od tygodnia zauważyłam, że po czesaniu na grzebieniu jest dużo więcej włosów niż wcześniej, a i od czasu do czasu znajduję kłaczki na podłodze czy na łóżku. Włos nadal jest błyszczący ale czy tak dużo ma wypadać? Bo zaczęłam się niepokoić. Wet za bardzo nie zna się na rasie, myślę, że wy jesteście najbardziej kompetentne, bo i literatury też za wiele nie ma po polsku, a z moją hodowczynią to tylko z automatycznym tłumaczem rozmawiam po czesku (mailowo).
Więc tak dużo ma tego włosa wypadać czy też to objaw jakiejś choroby (nie daj Boże!).
Pozdrawiam Beata

Link to comment
Share on other sites

Beato
nie mam dużego doświadczenia w pielęgnacji włosa u hawańczyków ale z tego co sama zaobserwowałam u moich suczek to napewno nie wypadanie włosa. Jedna z moich hawanek skończyła 9 miesięcy i jest właśnie w fazie zmiany włosa. Objawia się to przede wszystkim ogromnym kołtunieniem się włosa.Czeszę, czeszę i czeszę a kołtuny jak były tak są. U starszej suczki - ma 18 miesięcy ten okres mam już na szczęście za sobą.Ale włosy im nie wypadały poza standardowymi stratami przy czesaniu.

Link to comment
Share on other sites

Beato, zmiana włosa na "dorosły' to zwykle ciężkie doświadczenie. Ja u swoich nie miałam problemów z wypadaniem dużej ilości włosa. Ja w takiej sytuacji zwykle więcej czesze (oczywiście wiesz, że nigdy nie wolno czesać włosa na sucho ?) i podaje witaminy.
Jeżeli będziesz chciała dowiedzieć się więcej pisz do mnie na adres: [email][email protected][/email]

Link to comment
Share on other sites