Jump to content
Dogomania

Eksport psa na Majorke (Hiszpania)


Frytela

Recommended Posts

Mam takie małe pytanie, ostatnio dostałam zapytanie o szczeniaka od człowieka który mieszka na majorce.
Teraz mam mały dylemat jak to jest z transportem psa samolotem? Jakie są koszty, mozliwości itd.
Jakie dokumenty dla szczeniaka są potrzebne?
Jestem zielona w tych tematach, może ktoś już wysyłał tam psa?
proszę o odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

ja sprowadzałam psa z Hiszpanii - a Majorka to Hiszpania właśnie tez jest. Potrzebny jest paszport, chip, badania wet - szczepienie, te na parwo szczepionki, ja mialam jeszcze w paszporcie odpchlanie i odrobaczenie, na koncu paszportu sa takie rubryczki gdzie wet wbija pieczątki, że zwierzak zdrowy i że legalizaja jest (nie wiem co to, ale w paszporcie to jest). Im pies mniejszy tym lepiej - można w samolocie na pokladzie ze sobą w transportowce (to tańszy wariant, może i bezplatny)- ale o tym wszystko powiedzą w liniach lotniczych. Moj pies leciał w cargo, bo byl już spory. Ale koleżanka byla w tym samym samolocie co on, tyle, że na pokladzie. Płaciło się za każdy kg psa - ileś tam €, nie pamiętam ile już. Pies musiał mieć też kaltkę swoją - wielki transporter plastikowy.
Znam też ludzi co w samolocie przewieźli psa "pod pachą", ale to bylo kilka lat temu jak nie bylo takich kontroli.
Najlepiej pytaj bezpośrednio w liniach lotniczych ktorymi pies miałby lecieć.
No i inaczej jak pies leci z kimś a inaczej jak sam w cargo. Inne opłaty.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

[quote name='Princess_York']A jeżeli pies ma tatuaż to chip też jest konieczny ?[/QUOTE]
teoretycznie chyba nie. Ale ja swoim polskim psom zrobiłam tez (oprócz tatooo) i chipy. Wiem, że brakuje ogolnej bazy danych o psach chipowanych, ale zawsze w razie zaginięcia psa jest jakaś nadzieja, że ktoś go "przeczochra" czytnikiem chipów i że akurat trafi na bazę w jakiej nasz pies jest. A często tatuaż staje się nieczytelny.