Jump to content
Dogomania

Tropienie - Warszawa


gryzka

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich psiarzy. Jestem nowicjuszką na forum. Czytam sobie i czytam posty i usiłuję się dowiedzieć, czy gdzieś w Wawie lub okolicy jest jakieś fajne szkolenie dla psów tropiących. Ideałem byłoby szkolenie typu ratowniczego, ale dobre szkolenie z pracy węchowej też jest nie do pogardzenia. Wiecie może coś na ten temat? Mniej mi zależy na szkoleniu przygotowującym do egzaminu PTT, choć też od biedy ujdzie, a bardziej na fachowym rozwijaniu psich węchowych zdolności. Oooogromnie będziemy z moim psiskiem wdzięczne za jakiekolwiek informacje dotyczące tej sprawy.

Link to comment
Share on other sites

Na Polach Mokotowskich jak chodzilam na PT to bylo tez szkolenie na psa tropiacego - slady i te sprawy ;) Nie wiem czy o to chodzi, jakby co moge dac na pw kontakt
Ale nie mam pojecia jak te zajecia byly prowadzone, moze ktos cos bedzie wiedzial wiecej - szkola BETA - albo poleci inne miejsce

Link to comment
Share on other sites

Ja wiem, że w ramach kursu PTT lub IPO jest tropienie jako dodatek. Trudno mi sobie jednak wyobrazic poważne tropienie w parku. :( Książkę Górnego znam prawie na pamięć, pies chodzi dokładnie wg wskazówek w niej zawartych. Samodzielne uczenie psa tropienia ma jednak ogromny feler - pies chodzi stale po śladach tych samych osób - rodziny i paru znajomych. Dzięki za odzew, może jeszcze sobie ktoś na ten temat coś skojarzy i napisze.
Pozdrowienia od Gryzki

Link to comment
Share on other sites

Uuu, to ból - większość szkółek tresury czy klubów oferuje "ślady" jako jedną z dyscyplin IPO.

Tak naprawdę jest to bardziej sprawdzian wyszkolenia psa i z prawdziwym, użytkowym tropieniem niewiele ma wspólnego.
:cry:

Cięzko będzie znaleźć kogoś kto zawodowo, że tak powiem, przeszczepia metody TTD ("tracking thru drive") na polski grunt. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation