Jump to content
Dogomania

Dog jako o prezent na 80 urodziny


Ewa_

Recommended Posts

Hej

Mam pytanie do osób, które mają doświadczenie z tą rasa.

Sytuacja jest taka. Mieszkam z Mamą i Babcią. Mam prawie rocznego owczarka niemieckiego (suka). Moja Babcia w przyszłym roku kończy 80 lat. Jej marzeniem jest mieć doga niemieckiego błękitnego. Nie znam się w ogóle na tych psach, ich charakterze. Chciałabym się dowiedzieć jakie sa z usposobienia te psy, jakie trudności sprawiają. Chciałabym wiedzieć, czy w ogóle jest możliwe aby osoba , ktora ma 80 lat była właścicielką takiego pieska. CHodziłoby o to aby mogła sama wyprowadzać chociaż czasem (mojego owczarka nie wyprowadza bo psica ciągnęła bardzo).

Nie znam się na dogach więc stawiam takie pytania. Czy w ogóle jest sens aby o tym myśleć. Babcia jest osobą sprawną intelektualnie i fizycznie na swój wiek to super (sama chodzi do miasta, gotuje, robi zakupy, sprząta) ale czy myślenie o dogu niemieckim w ogóle jest możliwe? czy miałaby szansę dać sobie radę?

Bo myślałam o dogu jako o prezencie na 80 urodziny - skoro o tym marzy a całe zycie wszystkim pomagała.

Proszę, nie wyśmiejcie moich pytań bo dogów wcale nie znam

Ewa

Link to comment
Share on other sites

Nie ujmuje nic twojej pelni sil babci, ale moim zdaniem powierzenie opieki doga kobiecie w tym wieku, to chyba zbyt duzy wysilek. Wychodze z zalozenia, ze to babcia ma psa wychowac, wyprowadzic itp.

Jesli trafi ci sie pies o wiekszych niz przecietne wymiarach, to zanim nauczy sie porzadnie chodzic przy nodze i sluchac rozkazow, uplyna pewnie 4-6 miesiace (u mnie bylo nawet pozniej, chociaz Armani byl w szkolce od 5 miesiaca). Dog w wieku 5 miesiecy wazy juz swoje 40-50 kg i taka mase trudna utrzymac w kryzysowych chwilach, kiedy pies zachce sobie np. poskakac (moje doswiadczenie)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Bardzo dziękuję za dotychczasowe opinie i będę wdzięczna za każdy kolejny głos w tej sprawie.