Jump to content
Dogomania

Martwica główki kości udowej.


myszol88

Recommended Posts

Witam!
Mój znajomy ma małego pieska, kundelka, w wieku ok.10 miesięcy. Niedawno wykryto u niego martwicę główki kości udowej. Piesek nosi cały czas łapkę w powietrzu i rzadko kiedy się nią podpiera. Kiedy ktoś go choć lekko dotknie w tą łapkę od razu piszczy. Mimo to kiedy się bawi potrafi nawet biegać, jakby zapominał o chorej nóżce.

Kolega był u jednego weta i wykonane zostały badania i zdjęcie rentgenowskie. Chciałam, żeby kolega pokazał mi to zdjęcie, ale okazało się, że zostało ono u lekarza :razz: (nie powinien dostać go do domu?-nie wiem, nie znam się...).
Kolega poprosił mnie, żebym to ja (heh ciekawe czemu) poszła do drugiego weta i zapytała, ile kosztuje operacja tego schorzenia. Dziś wybieram się do tej lecznicy, aby zapytać o cenę, ale obawiam się, że będzie ona wyższa od ceny z tamtej lecznicy co zaważy pewnie na wyborze lekarza i miejsca operacji. A przynajmniej z opinii wiem, że lepszą renomę ma owa "droższa" lecznica.

Kolega zastanawia się, czy decydować się w ogóle na ten zabieg, trochę szkoda mu, żeby psiak do końca życia miał chorą łapę, tym bardziej, że może dojść do zaniku mięśni w tej nóżce.

Ja osobiście uważam, że należałoby "skusić" się na tę operację, bo jest szansa, że psiak będzie normalnie się poruszał. Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z takim zabiegiem? Jak przebiega powrót do zdrowia i okres rekonwalescencji?
pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Z tego co wiem zabieg operacyjny polegający na amputacji głowki kosci udowej jest jedyną formą leczenia w przypadku aseptycznej martwicy kosci udowej.Piesek bedzie po okresie rekonwalescencji mogł normalnie biegac ,bawic sie bez bólu.Zabieg jest bardzo wskazany ,gdyz w przypadku jego braku piesek wraz z wiekiem bedzie coraz mniej uzywał chorej konczyny a za jakis czas bedzie sie poruszał wyłącznie na 3 łapkach.