Jump to content
Dogomania

test TLI


animar72

Recommended Posts

Witam serdecznie. mam pytanie do Was jestem jeszcze laikiem w tym zakresie. Proszę powiedzcie co moze oznaczac wynik testu TLi ponad norme czyli wyszlo >50, natomiast reszta wyników czyli amylaza, lipaza , parametry nerkowe jak i watrobowe w normie. jedynie te nieszczęsne TLi jak i wit. B12 ponad norme. Diagnoza ZNT ale ja jestem niedowiarkiem. Objawy: powtarzające sie sporadyczne wymioty, mlaskanie czasami, mam wrażenie, że czasami ją boli "brzuch", apetyt dobry, niechudnie, biegunke trzustkowa miała właściwie tylko raz jak była młodsza ( w tej chwili cztery lata, sznaucer miniaturowy). pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

[url]https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:N7s4ZwbSHKoJ:www.idexx.pl/animalhealth/education/vmi/1107.pdf+test+tli&hl=pl&gl=pl&pid=bl&srcid=ADGEESjUDgP-b0unQ5fjQjWJV7c-xdSlx3V9DscLbVlh5AA1cjsQkFdj0_R13p91tsKL64k0wZn-aD7gxCGqPUZ-Rw-V6mW9AG48_CqMYE6ABS-UyodfKVmT-tUlLCIMkMP9VMOsa_26&sig=AHIEtbTuE2qaN9pzEkTaIrTMitpQjC-YEA[/url]
[url]http://www.vetopedia.pl/odpowiedz10369-Wyniki_tli_u_psa.html[/url]

poczytaj sobie.pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ZNT (zewnątrzwydzielnicza niewydolność trzustki) byłaby gdyby wyniki były poniżej normy, czyli 2,5 ug/l.
Wynik powyżej normy może świadczyć o zapaleniu trzustki (to bardzo boli), tutaj byłby dobry test cPL.
Jeden wynik sam w sobie o niczym nie świadczy.

Interpretacja wyniku (normy) na poziom trypsyny z Laboklinu (warto zwrócić uwagę na nerki, zaburzenia ich pracy dają błędny odczyt TLI)
Interpretation
TLI values < 2.5µg/l are indicative for exocrine pancreas
insufficiency (EPI).
With values of > 5.0 µg/l a EPI is most unlikely. 2.5 to 5.0 µg/l
is considered to be a questionable; a control measurement should be
considered after 2-3 months time according to the clinical sings.
Reasons for questionable values are:
- acute phase of chronic pancreatitis
- sampling time within 12 hours post feeding