Jump to content
Dogomania

Jak zacząć wystawiać psa?


Karolinkka

Recommended Posts

Witam.
Moja ciocia ma 15 miesięczną dożycę niemiecką, ale nie chce jej się bawić w wystawianie. Ja się na tym praktycznie nie znam ale doszłam do wniosku, że mogłabym spróbować możliwości - i swoich i jej. Stąd kilka pytań:
Co JA musiałabym umieć żeby wystawić psa i czy w ogóle jest taka możliwość, żebym będąc niepełnoletnią nie właścicielką psa mogła go wystawić?
Jak ją do tego przygotować i ile czasu to może zająć?
Ile mniej więcej kosztują wpisowe?
W jaki sposób szukać odpowiednich wystaw?
No i czy jest w ogóle sens się w to bawić? Jeśli chodzi o rodowód psa to podobno bardzo dobry, całe jej rodzeństwo jest wystawiane i ma dosyć dobre osiągi.
Jak już mówiłam nie znam się na tym kompletnie, nigdy nie byłam nawet widzem na wystawie dlatego też piszę tu, wśród ekspertów :) Będę wdzięczna za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Psa nie musi wystawiać właściciel, ani osoba pełnoletnia.
Opłaty za wystawy są różne, w Polsce: krajówki 90-100zł, międzynarodówki 120-125zł.
Co do kryteriów "odpowiednich" wystaw, każdy wybiera inaczej, niektórzy kierują się obsadą sędziowską, inni odległością. Choć chyba z czasem każdy, kto zwracał uwagę na odległość poszerza granicę, gdzie jest w stanie pojechać :lol:
Czy jest sens się w to bawić? Sama musisz sobie na to odpowiedzieć. Zawsze możesz raz spróbować i zobaczyć, czy Cię to zainteresuje/wciągnie.
Na pewno pomocne byłoby odwiedzenie wystawy w roli widza, pooglądać ring dogów niemieckich i podpytać właścicieli chociażby o sposób prezentacji dogów.

A na kolejne pytania polecam
[URL="http://www.dogomania.pl/forum/threads/216011-Jak-zacz%C4%85%C4%87-wystawia%C4%87-swojego-psa"]Jak zacząć wystawiać swojego psa?[/URL]
[URL="http://www.dogomania.pl/forum/threads/220407-Poczatkuj%C4%85cy-wystawca"]Początkujący wystawca[/URL]

Link to comment
Share on other sites