Jump to content
Dogomania

Oszustwo w pseudohodowli od strony prawnej


Paulina87

Recommended Posts

Napisała do mnie na GG osoba, która jest tu również na forum, ale podobno nie została wysłuchana. Nie znam jej, ale poprosiła mnie o pomoc więc robię co w mojej mocy.

Ta osoba kupiła Yorka z pseudohodowli w Łodzi. Okazało się, że psiak ma poważną wadę serca i musiał być uśpiony. Teraz ta osoba chce aby ten "hodowca" odpowiedział za to w sądzie. Ma z nim spisaną umowę kupna psa oraz zdjęcia. Podobno ma wynajętego adwokata, ale podobno narazie nie może nic zrobić dopuki nie znajdzie innych osób, które zostały w podobny sposób oszukane.

Nie znam się zbytnio na prawie, ani też nikt kto był w podobny sposób oszukany nie przychodzi mi do głowy. Dlatego proszę pomóżcie mi jakoś to wszystko zebrać do kupy ;) ... i pomóc tej osobie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No to raczej nie powinno być problemu. Będzie tu miał zastosowanie Kodeks Cywilny a dokładniej:

[quote name='Kodeks Cywilny']
[B]Art. 570.[/B] [B][Sprzedaż zwierząt][/B] Do sprzedaży zwierząt, które wymienia rozporządzenie Ministra Rolnictwa wydane w porozumieniu z Ministrami Sprawiedliwości oraz Przemysłu Spożywczego i Skupu, stosuje się przepisy o rękojmi za wady fizyczne ze zmianami wskazanymi w dwóch artykułach poniższych.
[B]Art. 571.[/B] [B][Odpowiedzialność sprzedawcy zwierzęcia][/B] § 1. Sprzedawca zwierzęcia jest odpowiedzialny tylko za wady główne i jedynie wtedy, gdy wyjdą one na jaw przed upływem oznaczonego terminu. Wady główne i terminy ich ujawnienia, jak również terminy do zawiadomienia sprzedawcy o wadzie głównej określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa wydane w porozumieniu z właściwymi ministrami.
§ 2. Za wady, które nie zostały uznane za główne, sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko wtedy, gdy to było w umowie zastrzeżone.