Jump to content
Dogomania

Jak przystosować kierownice roweru do bikejoringu?!


ira.s

Recommended Posts

Widziałem już przeróżne sposoby montowania linek od szelek przy rowerze i mówiąc szczerze najbardziej sensownym rozwiązaniem wydaje mi się w tym wypadku opcja z przesuwnym jej doczepieniem po całej długości kierownicy, gdyż wtedy pies ma większą elastyczność ze zmienianiem stron (choć sam pedałujący musi wówczas bardziej uważać nad przemieszczaniem się uciągu, aby uniknąć wywrotki).

Niemniej nie wiem, gdzie by można było takie cudo montowane po obu stronach kierownicy nabyć i stąd prosiłbym Was o jakieś linkow0-sklepowe na nie namiary.

Przy okazji nie orientujecie się może, czy są w sprzedaży jakieś specjalne przerobione rowery do tego zaprzęgowego sportu, a jeśli nie ma to jakiego rodzaju "górale" do niego najbardziej polecacie, skoro crossówki już raczej nie za bardzo się tutaj nadają (?).

P.S.
W jakimś tutaj sąsiednim wątku wyczytałem, że do bikejoringu poleca się szelki sled i aby nie zakładać dodatkowego wątku, chciałbym Was zapytać, czy np. odblakowe szelki od ManMata (tzw. Reflex, które są typie guard) byście do roweru odradzili, skoro np. w canicrossie nie ma co do nich przeciwwskazań?!

Link to comment
Share on other sites

[quote name='ira.s']... opcja z przes[B]u[/B]wnym jej doczepieniem po całej długości kierownicy, gdyż wtedy pies ma większą elastyczność ze zmienianiem stron (choć sam pedałujący musi wówczas bardziej uważać nad przemieszczaniem się uciągu, aby uniknąć wywrotki).
[/QUOTE]

Nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi z przemieszczaniem liny wzdłuż kierownicy. Większość zawodników mocuje po prostu linę do główki ramy (pionowa rurka, w której mocowany jest widelec).
dodatkowo stosuje się różnego rodzaju zabezpieczenia przed wkręceniem liny w przednie koło. Mogą to być pałąki (da się zrobić z rurki pcv lub połówki hula-hoop założonych na rogi) lub wysięgniki mocowane do górnej rurki ramy (w PL do kupienia w Rowerlandzie).
Poszukaj na forum, bo temat już był poruszany.

Ważne, żeby lina od strony roweru nie miała karabinka, ani innych metalowych elementów, które mogłyby strzelić w psa przy urwaniu.

Co do roweru - każdy da radę, nic nie trzeba przerabiać. Trzeba tylko opracować sobie metodę mocowania zabezpieczenia przed wkręceniem liny w koło.
Jeżeli chcesz jeździć po błocie (a to się zdarza :) ) wybierz hamulce tarczowe, bo dźwięk zabłoconych v-brake'ów może psa wystraszyć :D

Link to comment
Share on other sites

[quote name='gregj']...o co Ci chodzi z przemieszczaniem liny wzdłuż kierownicy.[/QUOTE]

Tzn. miałem na myśli taki układ, kiedy do dwóch końców kierownicy (tam gdzie masz jej uchwyty) doczepiasz łukowatą obejmę (czyli skierowanej czołowo rurki w postaci zrośnietych ze sobą "rogów"), po której to linka może się swobodnie przesuwać z prawa na lewo i odwrotnie, w zależności od tego, po której akurat przedniej stronie roweru znajduje się ciągnący pies (niestety teraz coś nie mogę znaleźć odpowiedniego zdjęcia na google, także musi Ci wystarczyć ta wizualizacja, z której jasno wynika, iż taka linka bynajmniej nie jest na sztywno przymocowywana do żadnej części ramy).

Link to comment
Share on other sites

Mylisz się.
To, co widziałeś, to jest właśnie pałąk zapobiegający wkręceniu liny w przednie koło.
Sama lina jest przymocowana do roweru (najczęściej do główki ramy lub mostka) i tylko przechodzi ponad pałąkiem.

Rzeczywiście może to czasem wyglądać, jakby lina była przyczepiona do pałąka, ale tak nie jest.

Za duże siły działają na linę - w pierwszym zakręcie wyrwałbyś pałąk, albo co najmniej go wygiął.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='gregj']...pałąk zapobiegający wkręceniu liny w przednie koło.[/QUOTE]

A gdzie mógłbym w takim razie nabyć takiego "rogowego" pałąka, aby samemu nie cudować z jego wątpliwą obróbką?! Zależy mi na tym, aby zakupić coś markowego na długie lata, a niżeli chałupnictwem dopiero samemu dochodzić do właściwych wzorców (chciałbym po prostu uniknąć jakiś konstrukcyjnych wpadek, stąd wolę zaufać sprawdzonym już seryjnym modelom).

[quote name='gregj']Sama lina jest przymocowana do roweru (najczęściej do główki ramy lub mostka)...[/QUOTE]

A czy i tutaj nie ma przypadkiem już gotowych rozwiązań stricte bikejoringowych w postaci odpowiednio przerobionych "główek" ram, a jeśli tak, to prosiłbym Cię o jakiś linkowy namiar na tego typu rowerowe oprzyrządowanie.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='ira.s']A gdzie mógłbym w takim razie nabyć takiego "rogowego" pałąka, aby samemu nie cudować z jego wątpliwą obróbką?! Zależy mi na tym, aby zakupić coś markowego na długie lata, a niżeli chałupnictwem dopiero samemu dochodzić do właściwych wzorców (chciałbym po prostu uniknąć jakiś konstrukcyjnych wpadek, stąd wolę zaufać sprawdzonym już seryjnym modelom).[/QUOTE]

już pisałem - wysięgniki do kupienia w Rowerlandzie
gotowych pałąków nigdzie nie widziałem.


[quote name='ira.s']A czy i tutaj nie ma przypadkiem już gotowych rozwiązań stricte bikejoringowych w postaci odpowiednio przerobionych "główek" ram, a jeśli tak, to prosiłbym Cię o jakiś linkowy namiar na tego typu rowerowe oprzyrządowanie.[/QUOTE]

chyba jeszcze nie ma. MBike miał w planach ramę z oczkiem do liny, ale nie wiem, czy się zdecydował produkować. Ale to naprawdę nie jest problem. Przyczepić linę do główki ramy jest banalnie prosto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...