Jump to content
Dogomania
Sign in to follow this  
maga18

res. CAC w Czechach i na Słowacji

Recommended Posts

juz doczytalam w czeskim regulaminie
res CAC musisz potwierdzic w sekretariacie CMKU zeby sie jako CAC liczyl, pies z CACem juz musi miec zatwierdzony tytul Championa Czech
nie precyzuja ile CACow mozna resami zastapic wiec pewno to nieistotne

na slowacji za to 3 x res CAC = 1 CAC i oczywiscie zeby byl "duzy" to resy tez musza byc "duze"
tylko jeden CAC mozna sobie zastapic resami

Share this post


Link to post
Share on other sites
ta babeczka zajmuje sie u nich championatami

[CENTER][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-2][B]Iveta Leová[/B]
šampionáty ČR, interšampionáty
[EMAIL="[email protected]"][COLOR=#0000ff]email : [email protected][/COLOR][/EMAIL]
tel. 234 602 270, 602 216 874[/SIZE][/FONT]
[SIZE=1][/SIZE]
[SIZE=1]powinna odpowiedziec, a jak nie to zapytam swojej Cz kolezanki :)[/SIZE][/CENTER]

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='Elitesse']
res CAC musisz potwierdzic w sekretariacie CMKU zeby sie jako CAC liczyl, pies z CACem juz musi miec zatwierdzony tytul Championa Czech
[/quote]


Ja w ubieglym roku skonczylam championat Czech wlasnie res. CACem. Niczego nigdzie nie potwierdzalam. Odbylo sie to tak - napisalam pismo do CMKU z prosba o wydanie dyplomu, podajac wystawy gdzie dostalam CACe oraz wystawe gdzie dostala resa. Do tego napisalam z jaka suka przegralam, gdzie ona skonczyla championat i kiedy wystawiono jej dyplom. Tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites
mam nowe info... res.CAC w Czechach po champione spływa zawsze - i mozna zrobic championa czech tylko na res.cac`ach za championami :eviltong:

natomiast na słowacji mozna raz zamienic 3 x res.CAC = 1 x CAC w tym jeden z CACIB`ówki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maga
Jak jest w Czechach - nie wiem....
W Słowacji jest tak, że na Championa Słowacji musisz mieć 4 wnioski CAC od 2 różnych sędziów w 2 sezonach wystawowych. Czyli jak zaczynasz np. w Trencinie to kończysz nie wcześniej niż w Trencinie następnego roku.
3 resCAC dają Ci 1 CAC. Z tym, że jeśli masz mieszane resCAC (część z krajówek a część z międzynarodówek) to takie resCAC daje Ci CAC z krajówki. Żeby res CAC dawało Ci CAC z międzynarodówki to wszystkie resCAc też muszą być z międzynarodówek.
Tylko tak i tylko tyle. Natomiast ważne jest aby na karteczce CAC/resCAC był podpis i pieczątka sędziego. Inaczej musisz iść do sekretariatu po takową pieczątkę, gdyż mogą nieuwzględnić. Gdy masz pieczatkę i podpis n kartce - nie musisz nigdzie iść. Słowacy wbijają wszystko w rodowody (z tyłu rodowodu mają całe mnóstwo miejsca na to) lecz nas to nie dotyczy.
Ponadto, gdy Twój pies jest championem Słowacji - może być dodatkowo Grand Championem (coś w stylu Multichampion Słowacji). Musisz go jedynie wystawić 3 razy w klasie championów (2xKW + 1xMW) i pies musi w tej klasie - będąc championem SK - otrzymać za każdym razem CAC.
Słowacy nie mają aspiracji wystawowych (przynajmniej w mojej rasie), więc w klasie championów często nie ma konkurencji. Podobnie w pośredniej. Za to w otwartej jest całe mnóstwo psów "nie mogących wyjść z klasy"... Jednak nie jest to regułą i zależy od rasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='maga18']mam nowe info... res.CAC w Czechach po champione spływa zawsze - i mozna zrobic championa czech tylko na res.cac`ach za championami :eviltong:

natomiast na słowacji mozna raz zamienic 3 x res.CAC = 1 x CAC w tym jeden z CACIB`ówki[/quote]

Osobiście nie słyszałam o takich opcjach w Czechach.... Ale nie mam championa tego kraju, więc mogę żyć w niewiedzy....:razz:
Natomiast w Słowacji absolutnie taka zamiana nie jest jednorazowa, jak piszesz! Możesz mieć same res CAC i na tej podstawie zrobić championat!!! Bylebyś uzbierała taką ilość resCAC aby mogły zastąpić 4xCAC, w tym w sumie jedno CAC z MW. To wiem na pewno!
Mozesz "tworzyć" różne opcje : mieć 1xCAC a reszta resCAC dających pozostałe 3 CAC lub jak Ci wyjdzie. Ewentualnie więcej się najeździsz:lol: . Ale na bank nie jest tak, że TYLKO JEDEN RAZ MOŻNA ZASTĄPIĆ.
A jacy sędziowie sędziują Twoją rasę? Pytam, bo jeżdżę od tylu lat, że może wiem co preferują....:eviltong:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='Juta']Natomiast w Słowacji absolutnie taka zamiana nie jest jednorazowa, jak piszesz! Możesz mieć same res CAC i na tej podstawie zrobić championat!!! Bylebyś uzbierała taką ilość resCAC aby mogły zastąpić 4xCAC, w tym w sumie jedno CAC z MW. To wiem na pewno!
Mozesz "tworzyć" różne opcje : mieć 1xCAC a reszta resCAC dających pozostałe 3 CAC lub jak Ci wyjdzie. Ewentualnie więcej się najeździsz:lol: . Ale na bank nie jest tak, że TYLKO JEDEN RAZ MOŻNA ZASTĄPIĆ.
[/quote]
Na stronie SKJ jest napisane ze:
[B][I]5. 3 Reserve CAC môžu nahradiť jeden CAC.[/I][/B]
[I][B]6. CAC z medzinárodnej výstavy môže byť nahradený len tromi Res. CAC z medzinárodných výstav.[/B][/I]
[I][B]7. Nahradiť tromi Res. CAC možno len jeden CAC.[/B][/I]

Czyli z tego co rozumiem tyo resCACe na CAC mozna zamienic tylko raz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak jest napisane. Ale tyczy się to tego, że 1 CAC możesz zastąpić odpowiednimi 3 resCAC. Tylko, że nie musisz mieć obowiązkowo ani jednego CAC, bo jak jest napisane na 1 CAC składają się 3 resCAC:loveu: . Chodzi tu o to, że 3 resCAC nie zastapią więcej niż jednego CAC:lol: . Więc hulaj dusza, to nie podlega dyskusji. Robiłam i byłam swiadkiem robienia championatów SK na baaaaardzo przeróżne sposoby:evil_lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='Noelani']Na stronie SKJ jest napisane ze:
[B][I]5. 3 Reserve CAC môžu nahradiť jeden CAC.[/I][/B]
[I][B]6. CAC z medzinárodnej výstavy môže byť nahradený len tromi Res. CAC z medzinárodných výstav.[/B][/I]
[I][B]7. Nahradiť tromi Res. CAC možno len jeden CAC.[/B][/I]

Czyli z tego co rozumiem tyo resCACe na CAC mozna zamienic tylko raz.[/quote]

Dokładnie jest jak piszesz. Tyle, że nie do końca rozumujesz właściwie:loveu: :lol: . Mogę coś na ten akurat temat:lol: głębszego powiedzieć, gdyż jestem i w klubie rasy i od lat wieeelu tam jeżdżę.
Otóż jest napisane - 3resCAC dają jeden CAC, tak?
Więc drogą dedukcji :
jeśli masz 12 resCAC, w tym 3 z międzynarodówki, to daje Ci w sumie 4 CAC, w tym jedno z międzynarodówki, tak?
A więc faktycznie poszczególne 3 resCAC mogą się złożyć tylko raz na 1CAC. 3 resCAC x 4 = 12 resCAC, co daje w sumie potrzebne do championatu 4 CAC:loveu: . Proste jak budowa cepu, tylko nie każdy o tym wie i się trudzi:cool3: . Nie jest to napisane wprost, ale wynika z treści w sposób oczywisty. Nie zastąpisz jednym z 3 resCAC dającym w sumie 1 CAC innego/kolejnego CAC. To oczywiste. Ale nie mając rzadnego CAC a mając 12 resCAC Twój pies może być championem!!! Pod warunkiem, że minimum 3 resCAC są z międzynarodówki.
Osobiście nie kończyłam rzadnemu ze swoich psów w ten sposób championatu, ale mam bardzo wielu przyjaciół Słowaków i wiem to na bank!
P.S.
Klubówka u nich liczy się jak CAC z krajówki, więc CAC z niej nie jest liczony jak CAC "duży". I co ważne - jeśli nie jest się członkiem słowackiego Klubu danej rasy to na klubówce o randze VITIAZ KLUBU otrzymując CAC nie otrzymuje się tytułu Klubovy Vitiaz Słowacji w porównaniu.
Osobiście bardzo polecam zapisanie się do ichniego klubu! Kosztuje to +/- 20 euro (w tym roku płaciłam chyba 800 koron, ale mogę kłamać) za cały rok a macie tam wszystko : mioty, skojarzenia, adresy, wyniki wystaw, planowane mioty i z jakich skojarzeń, ilość i nazwy posiadanych psów i jak chcecie to krótki opis o sobie. Warto. I jesteście o wszystkim informowani. I co najważniejsze - nie koliduje to z członkostwem w polskim ZK, bo członkiem ;) można być zawsze i wszędzie, pod warunkiem, że w FCI!!! A na klubówce danej rasy rangi Vitiaz Klubu SK macie tytuł Zwycięzca Klubu Słowacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bardzo ladnie to wyjasnilas :)

w Czechach natomiast res CAC`y nie mozna zamienic na CAC - lecz res.CAC za ch.cz daje CAC - i mozna miec same res.cac z championami i tak tez zrobic ch.cz :)

na Slowacji robi sie championa 1 x CAC z miedzynarodowki i 3 x CAC z krajowki...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juta zeby byc zwyc klubu slowacji w sznaucerach nie trzeba byc czlonkiem klubu !! wiec kazdy klub sobie sam o tym decyduje

[quote]na Slowacji robi sie championa 1 x CAC z miedzynarodowki i 3 x CAC z krajowki[/quote]minimalnie tak, ja mam jeden ch zrobiony na samych duzych :eviltong:

Share this post


Link to post
Share on other sites
A oni potem ten CAC przysyłają (karteczkę) ?
A można najpierw to wszystko zbierać i jak się uzbiera na Championa Czech to wtedy im wysłać czy lepiej jak się dostanie res CAC za championem to od razu wysłać aby zatwierdzili pełnego CACa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='maga18']wszystko im wysylasz jak juz uzbierasz - mozesz napisac ze res.cac za championem, ale nie musisz bo i tak sami to sprawdzaja i do tego dochodza :)[/quote]
Dziękuję bardzo :). Najprawdopodobniej będziemy kończyć reproduktora w Ostrawie i chciałabym też zrobić Sułtanowi Championa Czech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

Announcements

×
×
  • Create New...