Jump to content
Dogomania

szczenięta odrzucone przez sukę - jak się nimi opiekować?


Guest kotomaniak

Recommended Posts

Guest kotomaniak

Pierwszy raz mam okazję pisać na tym forum. Pilnie potrzebuję rady ponieważ nie znam się na psach a sprawa jest poważna. U moich zaprzyjaźnionych sasiadów suka miała dziś zabieg cesarskiego cięcia. W ten sposób na świecie pojawiły się dwa szczeniaki. Niestety matka nie interesuje się maluchami. W jaki sposób należy opiekować się takimi małymi pieskami i czym się je dokarmia? Mam doświadczenie w wychowywaniu kociąt i wiem że małym kotom można podawać mleko takie jak dla niemowląt albo specjalnie preparaty mlekozastępcze. Czy szczeniętom również? Ile razy dziennie trzeba je dokarmiać i w jakich dawkach? Małe kotki wymagaja masowania brzuszków żeby mogły wydalać. Czy pieski też?

Link to comment
Share on other sites

Ze szczeniętami postepuje sie analogicznie jak z kocietami. Polecałabym zastosowanie prepartów mlekozastepczych. Po jedzenie koniecznie jest opróżnienie malucha- najlepiej zmoczonym ciepłą przegotowaną wodą wacikiem kosmetycznym / drażnimy nim podbrzusze czyli okolice "przyrodzenia":-)/. Karmimy co 1,5- 2 godz. lub po przebudzeniu się szczeniąt.Wydaje mi się równiez przystawianie szczeniąt do matki-może w końcu załapie opiekowanie sie szczeniakami- mozna równiez odciągać mleko matki. Powodzenia- tzrymam kciuki za maluszki:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ale po co sztuczne mleko? Jeśli dobrze zrozumiałam to suka po prostu się nimi nie interesuje. Jeśli tak to przystawać szczenięta niech piją mleko od suki i próbować zainteresować sukę nimi. Często podobno suczki po cesarkach na drugi dzień "łapią" o co chodzi. Ale napewno nie przejmujcie roli "mamy", bo tak suka w ogóle odpuści sobie szczenięta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...