Jump to content
Dogomania

Posłuszeństwo na spacerach


Nerwus

Recommended Posts

Cześć, to mój absolutny debiut na tym forum, więc bardzo proszę o wyrozumiałość, gdyż jestem totalnie zielona jeśli chodzi o jakiekolwiek wątki ;)

Zastanawiam się jak nauczyc psiaka takiego ogólnego posłuchu na spacerach. Moja nieco ponad roczna psica (matka golden, ojciec NN) jest strasznie uparta, ale też bardzo bystra ;)  Komendy wykonuje bez większych trudności; siad, leżeć, zostań wychodzą jej super nawet poza domem, ale tylko w takiej "sportowej" formie, tzn. przed zabawą czy rzuceniem patyka. 

Problem zaczyna sie juz przy chodzeniu bez ciągnięcia. Tutaj akurat wiem, że to tylko moja wina i pomału coś tam działamy ;)

Właściwie tym głównym problemem jest nie zwracanie na mnie uwagi. Puszczona luzem przychodzi tylko gdy nic innego nie ma do roboty, ale też nie "dla mnie" tylko dla nagród. Weźmie nagrodę i leci dalej. Albo, co gorsza, podejdzie w moją stronę, ale minie mnie i idzie zobaczyć co tam ciekawego po drugiej stronie :/

Gdy zobaczy psa, to jest koniec. Nie potrafi spokojnie się przywitac, ona musi w inne psy wbiegać. Najpierw albo sie czai, albo sie wgapia, potem pędzi galopem lub wyskakuje tuż przed nosem tego psa, gdy to on do niej podejdzie. Ogólnie mam wrażenie, że ona sie lekko boi większych psów, na smyczy zawsze idzie do nich po łuku, ogon między łapy i cala robi sie taka mała. Co oczywiście nie przeszkadza jej podchodzić do każdego psa.

Na smyczy nie pozwalam jej do psów podbiegac (logiczne), wtedy idzie jakoś sztywno, niby przy mnie, ale na calej dlugosci smyczy, koncentruje sie tylko na tym psie, wgapia sie w niego tak intensywnie, że aż zastanawiam sie czy aby napewno ona ma pokojowe zamiary.

Zdarza jej sie wsunąć cos z trawnika, z tym tez nie bardzo wiem jak sobie poradzić.