Jump to content
Dogomania

Komunikat w sprawie paszportów dla psów i kotów


Wojtecki
 Share

Recommended Posts

[quote name='an3czka']Manu
mam pytanko. zeby zarejestrowac psa w Polskim Towarzystwie Rejestracji i Identyfikacji Zwierzat nalezy m.in. przeslac oryginal zasiadczenia przeciwko wsciekliznie. [/quote]??? :o Ależ skąd... :o Jedyne co im wysłałam, to orginały wypełnionych formularzy pobranych z ich strony. Jest tam jedynie miejsce na wpisanie daty ostatniego szczepienia.


Albo ja dziś coś nie jarzę, albo co, ale nie rozumiem pytania... :oops:


Tak czy inaczej, jesli chodzi o szczepienie przeciwko wściekliźnie, to oprócz zaświadczenia zawsze weterynarz daje informacje do książeczki zdrowia (naklejka, pieczątka, podpis, data). W pierwszym roku posiadania paszportu informacja o szczepieniu ważna jest ta w książeczce :D (którą trzeba mieć ze sobą), a potem kolejne szczepienia są wbijane do paszportu, nie książeczki. W ogóle potem paszport przejmuje funkcję książeczki w kraju 8)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 305
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

[quote name='an3czka']
OSTATNIE SZCZEPIENIE PRZECIWKO WSCIEKLIZNIE............
(Oryginal dla Biura Identyfikcaji zwierzat.......)
[/quote]...i wpisac datę 8)

...a oryginał to ten formularz


Tak zrozumiałam, zrobiłam i wszystko było OK.


ACHA, jeszcze takie coś [b]WAŻNE ![/b] Nie wiem, czy jest o tym na stronie, gdzies chyba jest, ale ja sama tego nie znalazłam. Rejestracja jest płatna, choć malutko... 15 zł od zarejestrowania jednego psa. Opłata jedna, dożywotnia. Jak dla mnie to rzecz oczywista i mało zaskakująca.
Po wysłaniu formularza przyjdzie pismo, że dane sa już w bazie (można sparwdzić wpisując numer czipa do wyszukiwarki) i prosza o wpłatę na konto itp. Jesli się nie zapłaci, to po 14 dniach dane są usuwane z bazy.

To tak dla wiadomosci, bo to lepiej oczywiście wiedziec z góry...

Link to comment
Share on other sites

[b]A moze ktos z was sie orientuje jakie przepisy obowiazuja jesli chce sie z psem wyjechac do W.Brytanii?Slyszalam ze trzeba dwa razy powtarzac badania i cala procedura trwa kolo 4 miesiecy.Moze ktos wie z doswiadczenia jak to naprawde wyglada?

Link to comment
Share on other sites

[quote name='ferroo'][b]A moze ktos z was sie orientuje jakie przepisy obowiazuja jesli chce sie z psem wyjechac do W.Brytanii?Slyszalam ze trzeba dwa razy powtarzac badania i cala procedura trwa kolo 4 miesiecy.Moze ktos wie z doswiadczenia jak to naprawde wyglada?[/quote]

ferroo, tu jest link do topiku o wyjeździe do Anglii: [url]http://www.dogomania.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3876[/url]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

O... :o Ja płaciłam 15 zł za rejestrację (od psa) - widać się jeszcze na jakiś okres promocyjny załapałam 8)


...szukam tego linku do formularza

... szukam :roll:


Jest ! Na tej [url=http://www.identyfikacja.pl/webservice/?sp=ebzo]stronie[/url] w tekście jest link - bezpośrednio to tak: [url]http://www.identyfikacja.pl/webservice/dowod.pdf[/url]

Wiedziałam, że gdzies jest :D

Link to comment
Share on other sites

Dzieki Manu:)...hmmmm to weterynarz tez potrzebny???? zeby podstęplowac???? czy moge sobie to ominac ;)?
i co ja mam zrobic...jak ja za chwile wyjezdzam??tzn w przeciagu 2 miesiecy mozliwe ze pies juz bedzie gdzie indziej...i wynajmujemy- tzn ze kazda zmiana adresu mam zmieniac?
hmmmmm kurcze....

Link to comment
Share on other sites

Weta podpis i pieczątka są potrzebne, tak, koniecznie.

No i o zmianie adresu lepiej ich informować, to przeciez dla naszej korzyści. Ja też w przeciągu 2 miesięcy zmieniam adres zamieszkania, no i oni są na "mojej liście" tych wszystkich, których trzeba o tym poinformować - nie ma rady... :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Moja koleżanka kupuje yorka i chce zabraćc go do niemiec. Rozmawiała z wetem i dowiedziała sie że nie dostanie paszportu bo żeby dostac to pies musi być zaszczepiony na wścieklizne a on ma 8 tygodni. Co mozna zrobić czy naprawdę nie można przewieźć legalnie małego szczeniaka.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Czy miał już ktos taki przypadek przewożenia szczeniaka. A i jeszcze sprawa biletu w autobusie czy za takiego malucha też sie płaci. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Może ktoś wie i potrafi udzielic odpowiedzi.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]I chciałabym dowiedzieć sie jeszcze o szczepienia kiedy nalezy go szczepić . Jest po pierwszym szczepieniu , kiedy nastepne.[/SIZE][/FONT]

Link to comment
Share on other sites

Ja wiozlam 7 tygodniowego Yorka do Niemiec,sczeniak mial 2 sczepienia,Nosowke i Parwowiroze.Piesek aby legalnie przekroczyc granice bez problemow musi byc chipowany i posiadac paszport.Na granicy nawet niezainteresowali sie psem nikt niewymagal zadnej dokumentacji.

A jesli chodzi o przewoz psa Autobusem,to sprawa jest do zalatwienia z kierowca,ale psinka najlepiej powinna byc w transporterku.

Link to comment
Share on other sites

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Moja koleżanka kupuje yorka i chce zabraćc go do niemiec. Rozmawiała z wetem i dowiedziała sie że nie dostanie paszportu bo żeby dostac to pies musi być zaszczepiony na wścieklizne a on ma 8 tygodni. Co mozna zrobić czy naprawdę nie można przewieźć legalnie małego szczeniaka.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Czy miał już ktos taki przypadek przewożenia szczeniaka. A i jeszcze sprawa biletu w autobusie czy za takiego malucha też sie płaci. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Może ktoś wie i potrafi udzielic odpowiedzi.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]I chciałabym dowiedzieć sie jeszcze o szczepienia kiedy nalezy go szczepić . Jest po pierwszym szczepieniu , kiedy nastepne.[/SIZE][/FONT][/quote]

Paszport wystawia sie psu wczesniej oznaowanemu, czyli posiadajacemu tatoo lub mikroczip.
Jest to dokument identyfikujacy zwierze (psa, kota lub fertke).
Szczepienie na wscieklizne jest obowiazkowe dla psow powyzej 3 mies. Inaczej mowiac, najwczesniej mozna zaszczepic szczenie, ktore ma 3 mies i 1 dzien. Wczesniej zrobione szczepienie jest niewazne.
Szczepienie na wscieklizne uzyskuje waznosc po 21 dniach od daty wykonania.
Sa kraje na teren ktorych nie wolno wwozic szczeniat mlodszych niz 3 mies. Np tak jest w przypadku Polski.
Sa kraje, ktore dopuszczaja wwiezienie szczeniat mlodszych czyli nie wymagaja szczepieniap/wsciekliznie.
Szczegoly na stronie: [URL="http://www.wetgiw.gov.pl/"]http://www.wetgiw.gov.pl/[/URL]

Podstawowe szczepienia p/psim choroba wykonuje sie w wieku 6, 9 i 12 tyg. Po kazdorazowym odrobaczeniu.

Ale sie rozpisalam:((

Link to comment
Share on other sites

[quote name='r_2005']Do Polski można wwozić szczenięta poniżej 3 miesiąca życia:p[/quote]

Zwierzęta towarzyszące [B](psy koty i fretki) [/B]przemieszczane w celach niekomercyjnych
[B][U][COLOR=#ff0000]z państw Unii Europejskiej do Polski[/B][/U][/COLOR] muszą spełniać następujące wymagania:

[LIST=1]
[*]Muszą być zidentyfikowane za pomocą:
[/LIST][LIST]
[*]czytelnie wytatuowanego numeru, lub

[*]mikroczipu, zgodnego z wymaganiami normy ISO 1784 lub Aneksu A do normy ISO 11785 (w przypadku, gdy mikroczip nie spełnia wymagań żadnej z ww. norm, właściciel zwierzęcia lub osoba za nie odpowiedzialna w imieniu właściciela, musi zapewnić możliwość odczytania numeru mikroczipu podczas jakiejkolwiek kontroli, tzn. musi dysponować czytnikiem);
[/LIST]
[LIST=1]
[*]Muszą zostać zaszczepione przeciwko wściekliźnie (przedmiotowe szczepienie uzyskuje ważność po upływie 21 dni od jego dokonania w przypadku pierwszego szczepienia wykonanego u zwierzęcia w wieku powyżej 3 m-ca życia (Decyzja Komisji Nr[COLOR=#00ff00] [/COLOR]2005/91/WE[I] z dnia 2 lutego 2005r. ustanawiająca okres, po którym szczepienie przeciwko wściekliźnie uważa się za ważne[/I]). W przypadku kolejnych szczepień przeprowadzanych regularnie w odstępach zalecanych przez producenta szczepionki (dawki przypominające), szczepienie uzyskuje ważność w dniu podania dawki przypominającej szczepionki. Jeśli właściciel lub osoba odpowiedzialna za zwierzę nie posiada zaświadczenia o dokonaniu ostatniego szczepienia zwierzęcia zgodnie z zaleceniami producenta szczepionki, kolejne szczepienie jest odpowiednio traktowane jako pierwsze szczepienie i nabywa ważności po upływie 21 dni od daty jego dokonania).


[*]Muszą być zaopatrzone w paszport, wystawiony przez upoważnionego lekarza weterynarii, poświadczający ważność szczepienia przeciwko wściekliźnie.
[/LIST]


[B][SIZE=5][CENTER]UWAGA!

PRZEMIESZCZANIE PSÓW, KOTÓW I FRETEK
W WIEKU PONIŻEJ 3 MIESIĄCA ŻYCIA
NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ [/CENTER]
[/SIZE][U][SIZE=5][COLOR=#ff0000][CENTER]JEST NIEDOZWOLONE[/CENTER]
[/B][/U][/COLOR][/SIZE]

Link to comment
Share on other sites

Maxi3 jeżeli wiozłas 7 tygodniowego szczeniaka to mial on paszport, bo jeżeli nie to wiozlas go nielegalnie.
Moja koleżanka bardzo boi sie że na granicy moga psa nioe przepuścic jak nie będzie miał paszportu.
Oczywiście piesek pojedzie w specjalnej torbie którą będzie miala na kolanach. Chodzi tylko o ten paszport, nie dostanie go bo nie bedzie szczepiony na wścieklizne gdzyż jest za młody.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Cypryda']Maxi3 jeżeli wiozłas 7 tygodniowego szczeniaka to mial on paszport, bo jeżeli nie to wiozlas go nielegalnie.
Moja koleżanka bardzo boi sie że na granicy moga psa nioe przepuścic jak nie będzie miał paszportu.
Oczywiście piesek pojedzie w specjalnej torbie którą będzie miala na kolanach. Chodzi tylko o ten paszport, nie dostanie go bo nie bedzie szczepiony na wścieklizne gdzyż jest za młody.[/quote]

Pzsport mozna wystawic KAZDEMU psu jesli jest uprzednio zatatuowany lub zaczipowany. Nie musi byc szczepiony na wscieklizne.
Jak skonczy 3 mies, to wykonane szczepienie sie tam wpisuje.
Jesli jest mlodszy, a kraj do ktorego jedzie zezwala na wwoz szczeniat ponizej 3 mies, to jedzie bez szczepienia. I juz.

A torba i bilet to juz sa wewnetrzne przepisy firmy przewozowej. Mp sa linie lotnicze, ktore nie biora na poklad szczeniat ponizej 3 mies, a inne tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...