Jump to content
Dogomania

pies w samochodzie???


PaYooK

Recommended Posts

ELO!!!!!

znalazlem cos dotyczace zwierzat :)

Art. 35.

Jazda wierzchem i pędzenie zwierząt powinny się odbywać po drodze przeznaczonej do pędzenia zwierząt. W razie braku takiej drogi jazda wierzchem i pędzenie zwierząt mogą odbywać się po poboczu, a jeżeli brak jest pobocza - po jezdni.

Do jazdy wierzchem i pędzenia zwierząt stosuje się odpowiednio przepisy art. 34 ust. 1 i 2 oraz przepisy o ruchu pojazdów.

Art. 36.

Zabrania się jazdy wierzchem:

bez uzdy,

obok innego uczestnika ruchu na jezdni,

po drodze oznaczonej znakami z numerem drogi międzynarodowej oraz po drodze, na której obowiązuje zakaz ruchu pojazdów zaprzęgowych,

po drodze twardej w okresie niedostatecznej widoczności,

po drodze twardej osobie w wieku poniżej 17 lat.

Jeździec może prowadzić luzem tylko jedno zwierzę po swojej prawej stronie.

Art. 37.

Zwierzęta w stadzie mogą być pędzone po drodze tylko pod odpowiednim nadzorem. Zwierze pojedyncze może być prowadzone tylko na uwięzi.

Poganiacz zwierząt jest obowiązany:

iść po lewej stronie pędzonych zwierząt,

w okresie niedostatecznej widoczności nieść latarkę z widocznym z odległości co najmniej 150 m światłem białym.

Zwierzęta mogą być prowadzone luzem przy pojeździe zaprzęgowym z jego prawej strony, w liczbie nie większej niż 2 sztuki.

Zabrania się:

pędzenia zwierząt po drodze oznaczonej znakami z numerem drogi międzynarodowej, a po innej drodze twardej - w okresie od zmierzchu do świtu,

pędzenia zwierząt po drodze twardej osobie w wieku poniżej 13 lat,

pędzenia zwierząt w poprzek drogi w miejscu niewidocznym na dostateczną odległość,

zatrzymywania zwierząt na jezdni,

zajmowania przez zwierzęta więcej niż prawej połowy jezdni albo drogi (ścieżki) dla pieszych lub rowerów.

Wojewoda może wprowadzić zakaz pędzenia zwierząt na określonych drogach lub obszarach oraz w określonym czasie.

Link to comment
Share on other sites

Są ogólne przepisy transportu zwierząt z tego co pamiętam to musi być wydzielona strefa oddzielona od kierowcy w taki sposób aby zwierze nie mogło stworzyć zagrożenia podczas jazdy ;)

Dokładnego przepisu nie pamiętam, ale to napeewno jest w LEX-sie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Miałam ten sam problem. Nigdzie nie można znaleźć odpowiedzi (przynajmniej mi się nie udało).

Kiedyś zatrzymałam się przy patrolu "drogówki" i zapytałam o to. Sami nie bardzo wiedzieli jak potraktować psa w samochodzie. Powiedzieli, że jeżeli w bagażniku (oczywiście kombi albo 5d), to pies będzie traktowany jako bagaż a nie pasażer, natomiast na tylnym siedzeniu powinien być czymś przypięty. Są przecież specjalne pasy zapinane do szelek. Jest to o wiele bezpieczniejsze dla psa.

Ale i tak jak policja będzie chciała to się do wszystkiego może przyczepić. Pozdrawiam drogówkę.

Dago

Link to comment
Share on other sites

Jak bardzo będą chcieli, to coś znajdą. Jak nie gaśnicę, to "zjechane" opony, poza tym zawsze mogą Ci zatrzymać dowód jeśli mają podejrzenia, czy nie jest fałszywy.

Jeśli wszystko masz bez zarzutu i się stawiasz, zawsze mogą rozbić Ci reflektor i stwierdzić, że samochód nie nadajesię do dalszej jazdy. Tak zrobili mojemu koledze, jak dał w łapkę, to go puścili. Ale koszty nowej lampy sam musiał pokryć.

Warto ryzykować?

Dago

Link to comment
Share on other sites

Jacek@Husky wiesz są ludzie i ludziska ;)

Ja rocznie swoim mobilem przebywam ok 120 tys. km a służbowym trochę więcej i powiem ci że ja jestem zawzięty i już za tą uporczywość przesiedziałem 24h, ale potem się im dostało :)

Mam na koncie jednego "GUGUSIA" zwilnionego z pracy za paragrafy.

Jestem tego zdania:

Jest człowiek jest sprawa, nie ma człowieka jest wniosek :lol: :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja znalazłam coś takiego :

******************

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 czerwca 1998 r.

w sprawie szczegółowych zasad

i warunków transportu zwierząt.(Dz. U. 1998 r. Nr 86 poz. 552)

Na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. Nr 111, poz. 724) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1

1. Rozporządzenie określa:

1) szczegółowe zasady i warunki transportu zwierząt,

2) maksymalny czas transportu dla danego gatunku i przedziału wiekowego zwierząt,

3) sposób postępowania ze zwierzętami chorymi oraz padłymi w czasie transportu.

2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do transportu:

1) zwierząt przewożonych środkami transportu przeznaczonymi do przewozu osób i pod opieką tych osób,

2) pojedynczych zwierząt na odległość mniejszą niż 50 km,

3) niezarobkowego, w tym wykonywanego przez hodowców przy użyciu własnych pojazdów do sezonowego przemieszczania zwierząt.

§ 2.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) środku transportu - oznacza to pojazd (zespół pojazdów) przeznaczony do poruszania się po drogach, pojazd szynowy, statek morski lub żeglugi śródlądowej oraz statek powietrzny, a także kontener, przenośny boks lub pojemnik przeznaczony do przewozu zwierząt,

2) transporcie - oznacza to przewóz zwierząt za pomocą środka transportu łącznie z załadunkiem, postojem i wyładunkiem zwierząt,

3) postoju - oznacza to czas przerwy w przewozie w wyznaczonym miejscu, przeznaczony na pojenie, karmienie, usuwanie nieczystości oraz inne czynności obsługowe,

4) opiekunie zwierząt - oznacza to osobę opiekującą się zwierzętami i dozorującą zwierzęta w czasie transportu, odpowiedzialną za postępowanie wobec zwierząt, za ich pojenie i karmienie oraz wykonującą inne czynności obsługowe.

§ 3

1. Przewoźnik i nadawca zwierząt odpowiadają za zorganizowanie transportu zwierząt w taki sposób, aby nie powodował zranienia albo zbędnego cierpienia żadnego zwierzęcia.

2. Nadawca wyposaża opiekuna zwierząt w szczegółowe instrukcje, dotyczące dozorowania zwierząt oraz opiekowania się nimi w czasie transportu.

Rozdział 2

Szczegółowe zasady i warunki przewozu zwierząt

§ 4

1. Przewoźnik jest obowiązany użyć do przewozu zwierząt środków transportu odpowiednich dla danego gatunku i przedziału wiekowego zwierząt.

2. Środki transportu, o których mowa w ust. 1, powinny być przystosowane do bezpiecznego i humanitarnego przewozu zwierząt, a w szczególności posiadać:

1) odpowiednią powierzchnię dla każdego zwierzęcia, umożliwiającą swobodne przyjęcie przez zwierzę pozycji stojącej lub leżącej,

2) zadaszenie i ściany izolowane w celu zabezpieczenia zwierząt przed wpływami atmosferycznymi,

3) dostateczną wentylację i w miarę potrzeby ogrzewanie,

4) podłogę zapewniającą przyczepność kończyn oraz umożliwiającą utrzymanie higieny w czasie transportu,

5) wystarczającą ilość ściółki, zapewniającej wchłanianie odchodów zwierząt oraz wygodę i bezpieczeństwo zwierząt,

6) odpowiednio mocne zaczepy, do których mocowane będą zwierzęta kopytne,

7) urządzenia umożliwiające pojenie i karmienie zwierząt, a także zapewniać dostęp do każdego zwierzęcia.

3. Wielkość powierzchni ładownej dla poszczególnych gatunków i przedziałów wiekowych zwierząt określa załącznik do rozporządzenia.

4. Wielkości powierzchni podane w załączniku, o którym mowa w ust. 3, powinny być zwiększane nie mniej niż o 10% ze względu na gatunek, wiek, wagę, wielkość, kondycję fizyczną transportowanych zwierząt, a także warunki meteorologiczne i przewidywany czas podróży.

5. Wielkość powierzchni ładownej dla zwierząt nie wymienionych w załączniku, o którym mowa w ust. 3, powinna być ustalona i stosowana odpowiednio do gatunku, wielkości, wagi i wieku zwierząt.

§ 5

1. Przewoźnik może przyjąć zwierzęta do przewozu tylko wówczas, gdy:

1) został wyznaczony przez nadawcę opiekun (opiekunowie) zwierząt albo gdy przewoźnik sam podejmie się sprawowania nad nimi opieki, albo gdy nadawca zapewnił opiekuna (opiekunów) w miejscach i na czas postoju,

2) został przedłożony plan trasy w przypadku, gdy przewóz wraz z postojami będzie trwał dłużej niż 8 godzin,

3) nadawca dostarczył świadectwo miejsca pochodzenia zwierząt lub inny dokument identyfikacyjny oraz świadectwo zdrowia zwierząt, jeśli odrębne przepisy tak stanowią,

4) lekarz weterynarii wydał orzeczenie, że zwierzęta nadają się do transportu, jeśli nie jest wymagane świadectwo zdrowia zwierząt,

5) nadawca złożył pisemne oświadczenie, że zwierzęta zostały odpowiednio przygotowane do transportu.

2. Przewoźnik może przyjąć do przewozu zwierzęta chore lub zranione na warunkach weterynaryjnych, określonych w odrębnych przepisach.

3. Plan trasy, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinien zawierać w szczególności:

1) nazwisko i adres (nazwę i siedzibę) nadawcy,

2) nazwisko i adres (nazwę i siedzibę) przewoźnika,

3) numer rejestracyjny lub identyfikacyjny środka transportu,

4) określenie gatunku i ilości zwierząt,

5) określenie miejsca nadania i miejsca przeznaczenia,

6) numer świadectwa miejsca pochodzenia zwierząt, świadectwa zdrowia lub innego wymaganego dokumentu,

7) przewidywany czas podróży,

8) datę i godzinę rozpoczęcia transportu,

9) wykaz miejsc i okresów postoju ze wskazaniem celu każdego postoju,

10) czytelne podpisy nadawcy, przewoźnika i opiekuna zwierząt.

§ 6

1. Do załadunku i wyładunku zwierząt należy używać odpowiednich urządzeń pomocniczych, takich jak mostki, rampy, trapy, których konstrukcja i materiały powinny zapewniać bezpieczny i humanitarny przeładunek zwierząt.

2. Wejście do środka transportu powinno być opatrzone informacją o rodzaju lub gatunku umieszczonych w nich zwierząt oraz zawierać odpowiednie ostrzeżenie, takie jak: "zwierzęta dzikie" "zwierzęta bojaźliwe", "zwierzęta niebezpieczne".

^7

1. Zaczepy, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt 6, powinny być skonstruowane w sposób pozwalający na uniknięcie niebezpieczeństwa uduszenia lub zranienia zwierzęcia, a ponadto powinny zapewniać zwierzęciu:

1) przyjęcie naturalnej pozycji stojącej lub leżącej,

2) dostęp do wody i jedzenia.

2. Przepisu § 4 ust. 2 pkt 6 nie stosuje się do przewozu źrebiąt i zwierząt przewożonych w osobnych boksach.

3. Zwierzęta nie mogą być umocowane za rogi ani za pomocą kółek nosowych.

§ 8

1. Podczas transportu zwierzęta nie mogą być podnoszone za pomocą środków mechanicznych ani ciągnięte za głowę, rogi, kończyny, sierść lub ogon.

2. Klatki i kontenery powinny być ustawiane w sposób umożliwiający przyjęcie przez zwierzęta naturalnej pozycji i zapewniać prawidłową wentylację.

§ 9

Przy przewozie zwierząt następującymi rodzajami środków transportu mają zastosowanie dodatkowe, szczególne warunki przewozu tych zwierząt: 1) w transporcie kolejowym: w zakresie nie uregulowanym w rozporządzeniu warunki te określają odrębne przepisy prawa przewozowego,

2) w transporcie drogą wodną:

a) statki, które nie są wyposażone w urządzenia do produkcji wody zdatnej do picia, powinny być przed wypłynięciem zaopatrzone w ilość wody wystarczającą na cały czas podróży,

b) na otwartych pokładach - zwierzęta mogą być przeważane tylko w kontenerach lub klatkach, wystarczająco zabezpieczonych przed przemieszczaniem się i wpływami atmosferycznymi,

c) na statkach powinny być zapewnione pomieszczenia w celu izolowania zwierząt chorych, a także środki do udzielenia im pomocy leczniczej,

d) w przypadku gdy zwierzęta są transportowane w środkach transportu przewożonych na statkach, powinny być spełnione następujące warunki:

- w pomieszczeniu powinna być zapewniona odpowiednia wentylacja,

- naczepa lub przyczepa pojazdu powinna być odpowiednia przymocowana do samego pojazdu, a pojazd oraz naczepa lub przyczepa powinny być wyposażone w urządzenia mocujące do stałego elementu statku,

3) w transporcie lotniczym - zwierzęta powinny być przewożone w odpowiednich kontenerach lub klatkach zabezpieczonych

Rozdział 3

Maksymalny czas transportu zwierząt

§ 10

1. Czas trwania transportu lądowego zwierząt jednokopytnych, bydła, owiec, kóz i świń nie powinien przekraczać 8 godzin.

2. Czas, o którym mowa w ust. 1, może być wydłużony, jeżeli zostały spełnione następujące warunki:

1) na podłodze środków transportu znajduje się dostateczna ilość ściółki,

2) opiekun zwierząt przewozi wystarczającą ilość paszy na cały czas transportu i poi oraz karmi zwierzęta w czasie transportu o ustalonych porach,

3) jest zapewniony bezpośredni dostęp do zwierząt,

4) środki transportu są wyposażone w przyłącza do dostarczania wody w czasie postojów,

5) środki transportu są wyposażone w przesuwalne panele (przegrody), umożliwiające urządzenie oddzielnych zagród (boksów).

3. Łączny czas transportu zwierząt, z uwzględnieniem postojów, z zastrzeżeniem ust. 4-6, nie powinien być dłuższy niż 24 godziny.

4. W przypadku piskląt transport powinien zakończyć się w ciągu 72 godzin po wylęgu.

5. Drób i inne ptaki oraz króliki powinny mieć dostęp do wody i paszy w wystarczających ilościach w czasie transportu trwającego dłużej niż:

1) dla królików - 12 godzin,

2) dla drobiu i innych ptaków - 24 godziny.

6. Środki transportu, w których przewozi się trzodę chlewną, powinny być wyposażone w zbiorniki wody o wystarczającej pojemności, tak aby świnie mogły pić wodę w czasie transportu trwającego dłużej niż 8 godzin.

7. Postój powinien nastąpić co najmniej po 8 godzinach transportu. Postój nie jest konieczny, jeżeli przewóz do miejsca przeznaczenia zakończy się w ciągu kolejnych 2 godzin trwania transportu.

8. Po czasie określonym w ust. 3 zwierzęta powinny być wyładowane, napojone i nakarmione oraz mieć zapewniony okres odpoczynku nie krótszy niż 24 godziny.

Rozdział 4

Sposób postępowania ze zwierzętami, które zachorowały lub padły w czasie transportu

§ 11

1. W razie ujawnienia choroby albo padnięcia zwierzęcia w środku transportu, opiekun zwierząt niezwłocznie zawiadamia o tym przewoźnika. Przewoźnik niezwłocznie zawiadamia lekarza weterynarii, którego siedziba znajduje się najbliżej miejsca, w którym zatrzymał się lub może zatrzymać się pojazd.

2. Lekarz weterynarii określa, zgodnie z odrębnymi przepisami, sposób postępowania ze zwierzętami chorymi oraz padłymi.

Rozdział 5

Przepis końcowy

§ 12

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jak bardzo będą chcieli, to coś znajdą. Jak nie gaśnicę, to "zjechane" opony, poza tym zawsze mogą Ci zatrzymać dowód jeśli mają podejrzenia, czy nie jest fałszywy.

Jeśli wszystko masz bez zarzutu i się stawiasz, zawsze mogą rozbić Ci reflektor i stwierdzić, że samochód nie nadajesię do dalszej jazdy. Tak zrobili mojemu koledze, jak dał w łapkę, to go puścili. Ale koszty nowej lampy sam musiał pokryć.

Warto ryzykować?

Dago

No wiesz to jest tak samo jak z starą babkę "ty jej mówisz ona i tak wie swoje" ;)

1. Policjant ma prawo sprawdzenia czy masz gaśnicę ale nie ma prawa sprawdzać legalizacji i stanu technicznego tej gaśnicy HA

2. ja się jeździ jakimś gratem to wiedz "POKORNE CIELE 2 MATKI SSIE" i jak narazie skutkuje :)

Ciekawy jestem jak oni ten reflektor sprawdzili?? :drinking: chyba na kopach by odjechali jakby mnie spotkali, normalnie śmiech :lol: :lol: :lol: :lol: :evilbat:

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie masz rację, też tak robie, ale jak trafissz na beton, to nie da rady... Niedawno zabrali mi dowód rejestracyjny, chociaż jasno na podstawie Kodeksu Drogowego wykazałem, że nie mają prawa. Mało tego - następnego dnia rano zjawiłem się w komendzie i też z KD w ręku wykazałem, że zabrali mi dowód bezprawnie - nic z tego, beton, beton, beton...

Napisałem skargę do komendanta, z zacytowaniem wszystkich przepisów - komendant odpisał po około 2 tygodniach, że faktycznie, policjant nie miał prawa dowodu zabrać, że popełnił błąd - co z tego? Dowód już dawno był w Wydziale Komunikacj i musiałem tracić czas na jego odzyskanie. Od tego czasu z uporem maniaka zgłaszam na 112 każde wykroczenie popełniane przez policjantów (do czego i Was zachęcam) - rozmowę z dyżurnym kończe słowami: "nie spodziewam się, że cokolwiek pan/pani z tym zrobi, ale nie zamierzam rezygnować, do usłyszenia wkrótce" :D

Pozdrawiam

Zajełem się tematem:

Masz prawo się nie zgodzić z wyrokiem BETONOWEGO policjanta

A wtedy sprawę kierują do sądu grockiego.

Zatrzymują ci samochód, wzywają eksperta i on orzeka jaki jest stan (możesz wybrać eksperta sądowego) to kosztuje jak u nas 650 + koszty transportu na parking + kosztu parkowania + koszty sądowe.

Jak jesteś pewien swojego samochodu to OK koszty ponosi POLICJA jak nie to TY

Link to comment
Share on other sites

Policjant ma prawo sprawdzenia czy masz gaśnicę ale nie ma prawa sprawdzać legalizacji i stanu technicznego tej gaśnicy
:o

Tutaj nie chce mi się wierzyć. Jak mam gaśnicę dziurawą, sprzed wojny,to wszystko jest ok. bo ją mam? Eeeee....

ja się jeździ jakimś gratem

Nie każdego stać na nowe bmw :wink:

A tak poważnie, uważam, że oni i tak się doczepią jak będą chcieli. A jeśli chodzi o ponoszenie kosztów - nie stać mnie żeby wyłożyć ponad 1 000 PLN na sprawę, a później czekać aż mi oddadzą... Zarówno amochód, jak i pieniążki...

I to dla samej ideologii...

Link to comment
Share on other sites

Tutaj nie chce mi się wierzyć. Jak mam gaśnicę dziurawą, sprzed wojny,to wszystko jest ok. bo ją mam? Eeeee....

Są specjalne patrole straży pożarnej i policji mogą też być inni inspektorzy np. WIS, SANEPID, Służba drogowa i wtedy robią rutynkę

Nie każdego stać na nowe bmw :wink:

A tak poważnie, uważam, że oni i tak się doczepią jak będą chcieli. A jeśli chodzi o ponoszenie kosztów - nie stać mnie żeby wyłożyć ponad 1 000 PLN na sprawę, a później czekać aż mi oddadzą... Zarówno amochód, jak i pieniążki... I to dla samej ideologii...

Założenie sprawy cię nic nie kosztuje bo sprawę zakłada ci policja ty masz dowieść że twój samochód jest OK

Jeżeli jeździsz tz. gratem to jest takie przysłowie "Pokorne ciele dwie matki ssie) :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A nie można by tak krócej, bo całości niechciało mi się czytać :roll: :wink:

A Ceik bardzo lubi siedzieć na przednim siedzeniu i tak właśnie czasami ze mną jeździ. Kiedyś zatrzymała mnie drogówka i się czepiali, że niebezpieczną rasę bez kagańca wożę w aucie, ale nie potrafili mi odpowiedzieć jaką rasę, więc odpuścili :D

A mój TZ kiedyś wiózł na tylnym siedzeniu taki duży sekator do gałęzi, to mu policjant powiedział, że po 21 - wszej takich narzędzi nie wolno przewozić :o , ale jak TZ poprosił o podanie paragrafu to go wypuścił :lol:

Link to comment
Share on other sites

USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o Ruchu Drogowym nie mówi nic o psach ale mówi o zwierzętach do których psy się zaliczają

A więc

Art. 37. 1. Zwierzęta w stadzie mogą być pędzone po drodze tylko pod odpowiednim nadzorem. Zwierzę pojedyncze może być prowadzone tylko na uwięzi.

Więc to dotyczy właścicieli mieszkających na wsiach ponieważ prowadzamy psy zwykle po drogach publicznych

Art. 37.2. Poganiacz zwierząt jest obowiązany:

1) iść po lewej stronie pędzonych zwierząt,

2) w okresie niedostatecznej widoczności nieść latarkę z widocznym z odległości co najmniej 150 m światłem białym.

Tutaj Słowo "POGANIACZ" zastąpcie słowem nadzorujący lub przewodnik

Art. 37.4. Zabrania się:

1) pędzenia zwierząt po drodze oznaczonej znakami z numerem drogi międzynarodowej, a po innej drodze twardej - w okresie od zmierzchu do świtu,

2) pędzenia zwierząt po drodze twardej osobie w wieku poniżej 13 lat,

3) pędzenia zwierząt w poprzek drogi w miejscu niewidocznym na dostateczną odległość,

4) zatrzymywania zwierząt na jezdni,

5) zajmowania przez zwierzęta więcej niż prawej połowy jezdni albo drogi (ścieżki) dla pieszych lub rowerów.

Chyba tego akurat nie muszę precyzować.

Wychodząc na spacery widzę dzieci z psami zaliczane do agresywnych, i co ten dzieciaczek zrobi jak dojdzie do nieszczęścia :cry:

Art. 37.5. (3) Rada Powiatu może wprowadzić zakaz pędzenia zwierząt na określonych drogach lub obszarach oraz w określonym czasie

I tutaj trzeba się zapoznać z uchwałami miasta, gminy co do zakazanych miejsc do wyprowadzania psów (a z znam miasta gdzie do parków nie moąna wyprowadzać)

Co do transportu ziwerząt mówi tylko jedna ustawa o tym Dz. U. z dnia 30 kwietnia 1999 r. Znowelizowany Kodeks drogowy nic nie mówi o transporcie zwierząt.

§ 1. Środek transportu i pojemnik do przewozu zwierząt lub niejadalnych surowców zwierzęcych, zwane dalej odpowiednio "środkiem transportu" lub "pojemnikiem", powinny być:

1) łatwe do czyszczenia i dezynfekcji,

2) zabezpieczone przed wyciekaniem i wypadaniem na zewnątrz odchodów i ściółki.

Więc można rozumieć że tylko w klatkach posiadających atest bezpieczeństwa można transportować jakiekolwiek zwierze.

§ 2. 1. Zwierzęta powinny być załadowane tylko do środka transportu lub do pojemnika, które zostały oczyszczone i poddane udokumentowanej dezynfekcji środkami dezynfekcyjnymi dopuszczonymi do obrotu.

2. Dokumentacja przeprowadzonej dezynfekcji, o której mowa w ust. 1, w którą powinien być zaopatrzony środek transportu, powinna zawierać:

1) godzinę i datę dokonanej dezynfekcji,

2) informację o miejscu dokonanej dezynfekcji,

3) informację o zastosowanym do dezynfekcji środku.

I tutaj zaczynają się schody,środek transportu powinien posiadać książkę mycia i dezynfekcji oraz opinię Inspekcji weterynaryjnej

§ 3. 1. Zwierzęta powinny być przewożone z uwzględnieniem podziału gatunkowego.

2. Zwierzęta wrogie sobie nie mogą być przewożone razem w tym samym pojemniku.

3. Dorosłe samce nie powinny być przewożone razem z samicami.

No to nie zapominajcie o przewozie kota z psem :evilbat:

§ 4. 1. Jeżeli na podstawie odrębnych przepisów wymagany jest plan trasy przewozu zwierząt, plan ten powinien zaopiniować właściwy dla miejsca załadunku zwierząt powiatowy lekarz weterynarii.

2. Plan trasy powinien być przechowywany przez przewoźnika przez 3 lata.

Tutaj dotyczy to zwierząt których transport trwa więcej niż 8 godzin

§ 5. Przy przewozie drogą wodną:

1) pomieszczenie, w którym przewożone są zwierzęta, powinno posiadać drenaż,

2) na statku powinny znajdować się narzędzia do uboju z konieczności.

Więc to na promie trzeba mieć umojnie lub Veta co uśpi wasze zwierzę :evil: :cry:

§ 6. Przy przewozie lotniczym:

1) pomieszczenie, w którym przetrzymywane są zwierzęta, powinno posiadać drenaż,

2) powinny być stworzone warunki dla izolacji chorych lub zranionych zwierząt,

3) na pokładzie powinny znajdować się narzędzia do uboju z konieczności.

Co do tego transporu są jeszcze przepisy wewnętrzne przewodnika do których trzeba się zastosować aby piesek mógłby polecieć :wink:

§ 7. Zwierzęta jeleniowate nie powinny być przewożone w okresie zmiany poroży.

§ 8. 1. Przewóz zwierząt jednokopytnych może nastąpić nie później niż 48 godzin po zbadaniu ich przez lekarza weterynarii.

2. Zwierzęta jednokopytne powinny być przewożone na jednym poziomie.

§ 9. 1. Pisklęta powinny być przewożone w pojemniku jednorazowym, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Dopuszcza się przewóz piskląt w pojemniku wielorazowego użytku, pod warunkiem że pojemnik ten będzie każdorazowo oczyszczony i zdezynfekowany.

3. Pisklęta powinny być przewożone w pojemniku, który mieści pisklęta tego samego gatunku, pochodzące z tego samego zakładu wylęgu drobiu.

4. Pojemnik, w którym przewozi się pisklęta, powinien być opatrzony napisem zawierającym następujące informacje:

1) gatunek, rasa lub nazwa hodowlana drobiu, do którego należą pisklęta,

2) liczba piskląt znajdujących się w pojemniku,

3) nazwa i adres zakładu wylęgu drobiu.

§ 10. Drób dorosły powinien być przewożony w pojemniku, który mieści tylko drób tego samego gatunku i pochodzący z tej samej fermy.

A to tak dla ciekawości :evilbat:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Znalazłem "aktualne" (?) krótkie info:

[url]http://www.bono-polska.pl/index.php/a/3/b/1/c/3/d/2/id_wiad/25[/url]

Co do cytowanego rozporządzenia to niestety:

"2. Przepisów rozporządzenia [U]nie stosuje się do transportu[/U]:
1) o charakterze niezarobkowym;
2) [U]pojedynczych zwierząt przewożonych pod opieką osoby fizycznej odpowiedzialnej za te zwierzęta;
3) zwierząt domowych towarzyszących w podróży właścicielowi;[/U]
4) jeżeli odległość od miejsca wysyłki zwierząt do miejsca przeznaczenia nie przekracza 50 km;
5) wykonywanego przez hodowców lub osoby zajmujące się chowem zwierząt przy użyciu własnych pojazdów lub innych pojazdów rolniczych w celu sezonowego wypasu związanego z warunkami geograficznymi."

Poza tym jest coś ogólnie w ustawie o ochronie zwierząt:

"Art. 24. 1. Transport zwierząt odbywa się środkami do tego celu przystosowanymi i jest prowadzony w odpowiednich warunkach, a w szczególności:
1) zwierzęta muszą być prawidłowo ulokowane, a używane uwięzi nie mogą im krępować leżenia i wstawania w czasie transportu;
2) podłogi pojazdów używanych do transportu powinny mieć odpowiednią nawierzchnię, zapewniającą przyczepność kończyn oraz umożliwiającą utrzymanie higieny;
3) środki transportu zwierząt powinny spełniać warunki utrzymania odpowiedniej temperatury, wentylacji, przestrzeni oraz naturalnej pozycji;
4) w trakcie dłuższego transportu zwierzęta muszą mieć zapewnioną odpowiednio często wodę i karmę oraz odpoczynek;
5) zwierzętom chorym lub rannym zapewnia się niezwłocznie pomoc weterynaryjną;
6) zwierzęta wwożone do kraju oraz wywożone za granicę muszą być wiezione najkrótszą drogą i bez zbędnych postojów, a ich odprawa graniczna odbywa się poza kolejnością."

"4. [U]Odpowiedzialność za nieprzestrzeganie zasad i warunkó[/U]w wykonywania transportu, określonych w ust. 1-3, [U]ponosi przewoźnik[/U]."

i dalej:

"Art. 37. 1. (30) Kto narusza nakazy albo zakazy określone w art. 9, art. 12 ust. 1-6, art. 13 ust. 1, art. 14, art. 15 ust. 1-5, art. 16, art. 17 ust. 1-7, art. 18, art. 22 ust. 1, art. 22a, [U]art. 24 ust. 1-3[/U], art. 25 i art. 27,
[U][B]podlega karze aresztu albo grzywny[/B][/U].":diabloti:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...