Dogomania

WĘGRY/Komarom/ 11-12.10.2013- 2x cacib

Alicja Ziętek

[quote name='Alicja Ziętek']wł jaki sposób mogę się dowiedzieć czy jestem na liście wystawców.zgłoszenie wysłałam pocztą do Komarom na Węgrzech i nie wiem czy doszło i jak się mam o tym dowiedzieć,normalnie nie mam pojęcia,prooooooszę ,pomocy...[/QUOTE]
Napisz do nich maila z prośbą o potwierdzenie jeśli takowgo nie dostałaś lub zadzwoń

Slyszeliscie o sytuacji na Wegrzech? Po 15 maja MEOE praktycznie przestanie istniec w swiecie kynologii.

Oficjalne info od strony wegierskiej:

From 15 may 2012 is forbidden for the MEOE to organize dog shows, and give out pedigrees. There is a problematical situation between the Hungarian goverment and the MEOE since 1998.

There is an official pedigree, which is not FCI pedigree, and there is the MEOE pedigree , which is not official by the goverment, but accepted by the FCI.

The goverment like to regulate the Hungarian caotic dog breeding situation.
That is why the law says, that is forbidden to organize dogshows in Hungary without the permission of the goverment.
Those organizations, who not keep the law, wil penalized for 80.000 euro.
Those judges, who judging at a forbidden show, will penalized for 1000 euro.

The goverment wants to force the MEOE, to reorganize the Hungarian kennel club as a united of independent breed clubs, and want to unite the official goverment pedigree, and the FCI-MEOE pedigree.

info z facebooka:

it was your kennel club this was happening to - you could no longer have your dogs registred in FCI by your kennel club as it did no longer exsist !! you could no longer attend a FCI show in you country !! all you national judges could no longer judge !! your native breeds could no longer get an FCI pedigree !! you could no longer export the dogs you have breed to other FCI countries !!

i jeszcze prosba:

FOR HUNGARIAN KENNEL CLUB! Please SHARE THIS ON YOUR WALL!
They Hungarian state wants to close the Hungarian kennel club. The new hungarian law say that the state are allowed to close down the kennel club. The state don't like that the kennel club is connected with FCI, If nothing happens before 15/5-2012 the Hungarian Kennel Club will not exist! The dogs who are born in Hungary with FCI-pedigree can enter Shows in FCI countries but they need a visum from the state for have the right to leave and come back to Hungary! Dogs with date of birth after 15/5-2012 will not have any official pedigree!

• 2 weeks later...

Jest jeszcze jedna sprawa - pierwszą wystawą CACIBową po "zawieszeniu" ma być CACIB w Komarnie, zgłoszenia były dalej przyjmowane, ba przedłużono termin. MEOE na moje pytanie co dalej z wystawą, napisał jedynie że można zgłaszać, ale czy wystawa się odbędzie tego nikt nie wie - wszystko wyjaśni się 15 maja.

Z tego co wiem, to wystawa się odbędzie, bo jest organizowana przed 15. maja br (a jak wiadomo prawo raczej nie może działać wstecz ;-) ).
Info od p. Korózs.
Jak znajdę to wstawię oryginał informacji, choć powinna być też na stronie ichniejszego związku.

Chciałam edytować swój poprzedni post, ale jak dałam zapisz, to nie dość, że uleciało w eter, to jeszcze błąd 404...

No nic, to jeszcze raz oryginał komunikatu:
[QUOTE][h=6]Tisztelt MEOE tagok, kedves kutyás barátaim!

Tájékoztatom a tagságunkat, hogy a tervezett programjainkat és a meghirdetett kutyakiállításokat megtartjuk. Várjuk a Komáromi Nemzetközi Kutyakiállításra is a további nevezéseket. A kiállítás nevezési határidejét meghosszabbítottuk, a május 15-ig beérkezett nevezéseket még elfogadjuk!
A MEOE további működésével és szolgáltatásaival kapcsolatban a jövő... héten tájékoztatom Önöket, benneteket.

Sporttársi üdvözlettel,

Korózs András

MEOE Elnöke

Respected MEOE members, my dear friends with dogs!

[U][B][SIZE=2][COLOR=#ff0000]I inform you about the fact that our planned programs and the announced dog shows will be held.[/COLOR][/SIZE][/B][/U] We accept additional entries for Komárom International Dogshow. The entry deadline of the exhibition is extended until 15 May . [COLOR=#ff0000]In connection with the additional function and services of the MEOE I will inform you next week.
[/COLOR]
With greetings,

Mr András Korózs

President

MEOE, Hungary[/h][/QUOTE]

Ogólnie rzecz biorąc nie wygląda to fajnie. Wystawy chyba będą organizowane, ale chodzą słuchy, że organizator musiał będzie mieć zgodę Państwa, psy wwożone do Węgier będą musiały mieć specjalne wizy, tak samo jak wywożone.
Psy urodzone po 15. maja nie mogą otrzymać rodowodu organizacji macierzystej tylko jakiś państwowy papierek (nieuznany przez FCI ?!?).
Bardzo niefajnie - mam nadzieje, że uda im się wywalczyć maksimum ustępstw i węgierska kynologia nie zostanie unicestwiona.

No to mnie teraz zastanawia czy jeśli Komarno odbędzie się jak to jest planowane, to czy już wtedy będziemy musieli mieć załatwione owe "wizy", nie wspomnę o tym że coraz bliżej Europejska w Rumunii, gdzie przejazd przez Węgry też najlepszy

Właśnie, właśnie. Trochę to dziwne, chyba, że miałoby to dotyczyć zorganizowanych transportów, czy transportu powietrznego, bo chyba przez takie widzi mi się nie zamkną granic, nie zainwestują w cała urzędniczą kadrę przy bramkach granicznych (od nowa?) i nie będą kontrolować każdego samochodu, bo akurat tam może być pies.
Chyba nie ma innego sposobu jak czekać na informacje i wesprzeć kolegów kynologów węgierskich choćby duchowo (bo co by to było, gdyby to się u nas zdarzyło, ba to jest calkiem mozliwy sceniariusz, które chętnie zrealizują "cioteczki" od skrzywdzonych piesków, bo to nasza wina, że jest tyle psów w schroniskach, psów katowanych itd. itp.; ustawa już się kroi...).

Guest Lotty

[quote name='aniaDark']ustawa już się kroi...).[/QUOTE]
Możesz napisać o jaką ustawę chodzi? Czyżby kolejna nowelizacja Ustawy o Ochronie Zwierząt?

Kochani, nie róbcie paniki bo jakies bzdury z tego w końcu wychodza...

Napisałam do mojej dobrej znajomej hodowczyni, tu macie co mi odpisała:

"Hello Anna! The situation is that the government wants controll over the dog breeding and they are figthing for it long time ago. They made law for that but our kennel club did not deal. They fined it many times. Now they made new changings in law which say big fine if club organizes shows or makes pedigrees for dogs without the permission of the government.Actually nothing is sure because this laws are very stupied and mostly not valid for dogs.So we do not know what will happen, but if not possible to make here pedigrees, we will make in other country.The kennel club is FCI member and I do not think that this would change.Dogs do not need visa.... Haha! It must be a joke! Rules are valid like in all Eu countries.

So you can travel without any problem.
[IMG]http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif[/IMG]I think this situation must be solved soon with kennel club."