Jump to content
Dogomania

Pomocy! Pielęgnacja uszek u małej Boloneczki!


broownie

Recommended Posts

Witam Was,

Chciałam się Was zapytać, jak pielęgnujecie uszka swoich długowłosych psiaków?

Z racji, że moja boloneczka jest moim pierwszym długowłosym psiakiem, nie mam doświadczenia w jej pielęgnacji.

Dostałam od weterynarza kropelki do uszu - OTOSOL - które mam wkrapiać raz w tygodniu, dodatkowo wyrywam jej włoski z uszu, mimo tego czuję nieprzyjemny zapach z uszu - szczególnie w tym, w którym ma tatuażyk. Byłam u weterynarza, ale te kropelki, owszem, czyszczą uszy, wyrywanie włosków też pomaga, ale na jakiś tydzień i znowu to samo... Nie, że się leniwię, nie jest to problemem, pielęgnowanie jej uszek, tylko martwię się czy wszystko jest w porządku... wiem, że taki zapach z uszu może być objawem infekcji ;)

I dodatkowo znalazłam preparat BIO GROOM EAR-FRESH - puder do czyszczenia uszu, o taki: [URL]http://www.psiaki.eu/index.php/sklep-internetowy/details/887/bio-groom-ear-fresh-puder-do-czyszczenia-uszu-24-g.html[/URL]

Pierwsze pytanie i w sumie najważniejsze: Czy u 3miesięcznego szczeniaczka mogę go bezpiecznie stosować? Przyznam się, że jestem przeciwna chemii u psów do 6 miesiąca życia.

Czy BIO GROOM to bezpieczna marka, w sensie najlepsza? Jeśli nie, to jakie specjalistyczne marki polecacie (cena nie gra roli)?

No i jeśli już taki puder stosować, to w jaki sposób?

W czym taki puder pomaga?


Dzięki za pomoc! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Puder z bio groom'a jest bardzo dobry, hodowca z której pochodzi mój psiak twierdzi, że najlepszy. Ja polecam, chociaż nie używam w ogóle, bo nie mam takiej potrzeby. Dobry płyn do czyszczenia zdrowych uszu to otex - błyskawicznie zmiękcza to co jest w środku i po przetarciu wacikiem uszka są czyściutkie :)

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem idż do weta ,niech pobierze wymazy z uszek do badania /zapaszek wskazuje ,ze coś sie dzieje/