Jump to content
Dogomania

Behawiorystyka jako kierunek studiów ! Good news :-)


e_vitka
 Share

Recommended Posts

może źle napisałam, przepraszam, to przez skróty myślowe. chodziło mi bardziej że ucząc psa siadać, warować i wszelkich innych możliwych komend, nie wyeliminujemy np. agresji ;) że tu trzeba jakby z innej strony podejść... nie wiem czy to tu ktoś przytaczał czy gdzieś indziej ale podam przykład, świetna szkoła szkolenia, gdzie się płaciło krocie, oddawało psa, aby nauczono go wszelkich komend, ok psa nauczono aby zawsze słuchał komend, ale co z tego że nadal był strachliwy, rozchwiany psychicznie itp. Behawiorysta z kolei zajął by się najpierw strachliwością, psychiką, bo to dla niego byłoby ważniejsze.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ale ja się z Tobą nie zgadzam :) może kiedyś taki podział miał sens, dla mnie w tym momencie ktoś, kto chce zająć się pracą z psami, powinien robić i jedno i drugie: "zwykłe" komendy i praca nad problemami psa.
i szkoła, do której oddaje się psa dla mnie mija się z celem. dla mnie celem jest, by to właściciel nauczył się pracy ze swoim psem i do tego dążę, gdy ktoś się ze mną kontaktuje, bo ma problem :) ludzie bardzo często chcą wszystkiego... przychodzisz do nich i okazuje się, że nie tylko ich pies ciągnie na smyczy, ale że ma gdzieś właściciela, nie zna żadnej komendy, ucieka z podwórka, niszczy w domu... trzeba być wszechstronnym

Link to comment
Share on other sites

to co powinna robić osoba zajmująca się psami a co robią osoby w Polsce to dwie różne rzeczy, a my nadal możemy marzyć...
co do "wyszkolenia" takiego psa to oczywiście też uważam że nie na tym to ma polegać, to miał być przykład...
A ja niestety znam trochę przykładów jak szkoleniowiec-behawiorysta nie radził sobie z wieloma przypadkami psów niepewnych, ale to już widać ile jest w tej nauce we wszelkich szkołach praktyki, talentu, a ile samej teorii...

Link to comment
Share on other sites

a ja uwazam, ze szkoleniowiec czy tam behawiorysta, ktorego przerasta jakis tam przypadek to nie jest zaden wstyd.
w wiekszosci dziedzin jest tak, ze nie wszyscy umieja wszystko.
wtedy wazne jest, zeby nie isc w zaparte, nie brac od ludzi kasy za nic tylko np. polecic kogos, kto naszym zdaniem poradzi sobie z takim przypadkiem lub tez samemu sie z nim skontaktowac.

psy sa bardzo rozne i zawsze moze sie znalezc taki, do ktorego nie uda sie "dotrzec". profesjonalizm czasem polega po prostu na przyznaniu sie do niemocy w danej sprawie przy jednoczesnym nie pozostawianiu wlascicieli sam na sam z problemem.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='a_niusia']a ja uwazam, ze szkoleniowiec czy tam behawiorysta, ktorego przerasta jakis tam przypadek to nie jest zaden wstyd.
w wiekszosci dziedzin jest tak, ze nie wszyscy umieja wszystko.
wtedy wazne jest, zeby nie isc w zaparte, nie brac od ludzi kasy za nic tylko np. polecic kogos, kto naszym zdaniem poradzi sobie z takim przypadkiem lub tez samemu sie z nim skontaktowac.

psy sa bardzo rozne i zawsze moze sie znalezc taki, do ktorego nie uda sie "dotrzec". profesjonalizm czasem polega po prostu na przyznaniu sie do niemocy w danej sprawie przy jednoczesnym nie pozostawianiu wlascicieli sam na sam z problemem.[/QUOTE]

no ja się z tym zgadzam, nikt nie zjadł wszystkich rozumów i bywa, że się czegoś nie wie. ja jak czegoś nie wiem, a wiadomo że jestem na początku drogi to dużo nie wiem, to szczerze się do tego przyznaję.

tylko chyba bardziej chodzi o takich behawiorystów, co w ogóle nic nie wiedzą, albo udają że wiedzą i pogarszają sprawę

Link to comment
Share on other sites

co wiecej: ja uwazam nawet, ze niektore "slawne nazwiska" czesto plota takie glupoty, ze nie wiadomo, czy sie smiac czy plakac, sami maja psy tak niewychowane, ze oczy sie przeciera ze zdumienia.

dlatego jak w kazdym zawodzie: potrzeba przede wszystkim otwartej glowy...

Link to comment
Share on other sites

[quote name='czarkowa']A studiuje ktoś z was ten kierunek? Możecie go polecić, warto?
Trzeba mieć doświadczenie w pracy z psami zanim się tam pójdzie?[/QUOTE]

ja studiuję i już napisałam stronę temu: trzeba się przygotować na to, że pierwsze półtora roku to bardzo dużo teorii typu genetyka, fizjologia. jeśli komuś nie zależy na takiej wiedzy, to polecam robienie sobie kursu, np Silva Lupus(moim zdaniem jedyny sensowny)
a doświadczenia mieć nie trzeba, czasem osoby z mojego roku mówią takie rzeczy, że mi witki opadają :eviltong:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

[quote name='Rumi.']Ja byłam prawie w 100% zdecydowana, lecz coraz bardziej przeraża mnie ta chemia i bardziej skłaniam się ku kursowi w coape... Ale to jest 50/50[/QUOTE]

jeżeli kurs, to moim zdaniem lepiej Silva Lupus, zapraszają różnych fajnych szkoleniowców, np Mrzewińską :)

Link to comment
Share on other sites

[quote name='motyleqq']jeżeli kurs, to moim zdaniem lepiej Silva Lupus, zapraszają różnych fajnych szkoleniowców, np Mrzewińską :)[/QUOTE]

dzięki za radę ;) myślałam o kursie w krk, ale w sumie jest to do rozważenia i jak się zdecyduje to napewno będę szukać najlepszego kursu

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Cześć :)
Od października 2014 mam nadzieję wybrać się na Behawiorystykę do Lublina. Mam pytanie do ludzi mieszkających tam na miejscu, również w akademiku - czy miasto sprzyja przyjezdnym studentom? Chodzi mi o to czy będzie większy problem ze znalezieniem lokum (kawalerka/pokój/akademik) i jak mniej więcej wyglądają ceny? Z tym że ze mną zabierze się mój pies ;) a wiem że nie zawsze są one mile widziane niestety.
Pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...