Jump to content
Dogomania

Agresywność i duże pobudzenie


class

Recommended Posts

Witam, mam owczarka niemieckiego długowłosego który ma 4 miesiące. Doskonale wiem, że szczeniaki w tym wieku dużo gryzą, są rozbawione, pobudzone i jeszcze w pełni wszystkiego nie rozumieją - nie można od nich wymagać nie wiadomo czego. Jednakże to co robi mój Pako już odbiera mi sił w jego wychowaniu.

Z tego co się doczytałem, to psy ras powyżej 25 kg zazwyczaj dojrzewają seksualnie powyżej 10 miesiąca - wtedy wzrasta zainteresowanie płcią przeciwną. Mój Pako ma 4 miesiące, a rzuca się na co tylko może by wykonywać seksualne gesty, jak w pobliżu pojawi się jakaś suczka to nie mogę go utrzymać - ma 4 miesiące wiec jest szczeniakiem. Nie wiem czy to normalne, czy ma zbyt wysoki poziom jakiś hormonów albo coś - nie znam się. (Piszę to, bo może o to jest zbyt pobudzony i tak się zachowuje agresywnie).

Kompletnie się nie słucha - mimo iż reaguje na imię bo odwraca głowę. Specjalnie przede mną ucieka. Mimo iż chwalę i daję przysmak gdy zrobić coś dobrego a złoszczę się gdy coś zrobi źle - i widzę po nim doskonale że to rozumie (są czasami takie sytuacje że specjalnie zrobi coś dobrze tylko po to by dostać przysmak a jak go dostanie to robi znowu źle), to i tak robi co chcę. Jest mega rozumny, nauczył się szybko bo już w 3 miesiącu by nie sikać i nie robić kup w domu, wie kiedy go wołam, rozumie co się dookoła niego dzieje - ale widać że on to wszystko wykorzystuje żeby dostać nagrodę a potem robi co chcę.