Jump to content
Dogomania

Akita... pies obronny (?).


BalzaK

Recommended Posts

Pakej ma całkowitą rację:shake:

Instynkt obronny? A o co chodzi?:roll:
Każda żywa istota go ma.
Od bakterii, przez patyczaka, kameleona, człowieka…
po... kosmitę:roll: Przypuszczam:evil_lol:

Jeśli potrzebujesz ochrony, to wynajmij sobie
firmę ochroniarska albo ochroniarza:p
To właściciel ma chronić psa, nigdy na odwrót:shake:

Jeśli myślisz o szkoleniu obronnym dla Akity?
BŁĄD:angryy:

I jeszcze dodam, bo to wazne.
To własciciel ODPOWIADA zawsze za to, co robi jego pies.
Ta "ochrona własciciela czy terytorium" cokolwiek to dla Ciebie oznacza
moze skończyc bardzo przykrymi konsekwencjami
dla własciciela psa i czasem dla samego psa też:p

Link to comment
Share on other sites

Nie mam doświadczenia z tą rasą, bo psa mam przeszło rok i jest to pierwsza moja akita. Jak na rocznego psa- nie potrafił się obronić w przypadku ataku Owczarka niemieckiego, oraz w przypadku ataku dwóch psów "rasy mieszanej" :) W tym drugim przypadku niestety trzeba było tamte pieski potraktować brutalnie, inaczej by mi psa zagryzły. Ale też nie uciekł, po prostu był "uprzejmie zdziwiony takim zachowaniem" i dlatego po prostu stał, a włąściciel musiał go bronić :)) To były jego pierwsze spotkania z agresją, może stąd jego zachowanie było takie. Po tych zdarzeniach zauważyłam jednak, że czasem warczy z daleka na inne psy..
Nie miałam okazji i mam nadzieje, że mieć nie będę- aby sprawdzić, czy potrafi mnie obronic w przypadku np. jakiegos ataku czy zaczepki huligana.

Link to comment
Share on other sites

Popieram Iwonę w przestrzeganiu przed ewentualnym pomysłem pójścia z akitą na szkolenie obronne /choć taki pomysł nie padł lepiej dmuchać na zimne/.
Absolutnie nie należy tego robić! Nakręcanie i uczenie akit zachowań obronnych może skończyć się bardzo źle. I dla człowieka i dla psa.