• Announcements

    • Admin

      Regulamin Forum   12/31/16

      Dogomania na Facebooku
      https://www.facebook.com/groups/DogomaniaPL/    
Ag@tA

Imiona rodowodowe

534 posts in this topic

Mój gordon ma w rodowodzie imię PODARUJ MI TROCHĘ SŁOŃCA Nefelin. Czasami wołam na niego: Słońce ty moje. Imię, nawet w rodowodzie, powinno określać płeć psa :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaa... jeżeli chodzi o moje piesy, to np. najstarsza dziewczynka ma na drugie imie vega, po wspaniałym owczarku niemieckim mojej ciotki

- mówimy, że po mamie chrzestnej :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mój psiak nazwya sie ORFEUSZ SWEET BOY Metamorfoza :) Jakos ciezko by mi bylo tak mowic:) U weta jest zapisany jako Orfeusz i jak przychodze tam i mowie zeby mi pani w "recepcji" karte wyciągła to ludzie dziwnie sie na mnie patrzą:P Hehehe...Ale dla nas to poprostu jest ASIK,AS,Asiek,Asieczek :) Zastanawia mnie czym sie ludzie kieruja wymyślając te imiona rodowodowe :) A moze ma ktos z was hodowle i odp mi na pytanie :) ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

w hodowlach imiona muszą zaczynać się na konkretną litere w danym miocie(i musi być zawarty przydomek hodowli), cała reszta to już inwencja twórcza hodowcy, lub właściciela :)

my poza tym nie kierujemy się niczym szczególnym, np. miot na C

-chakie, cyrus, candy, cc, chealsie, carmen, cd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nio z tym ze konkretny miot na jakas litere to wiem tylko wlasnie zastnawia mnie dlaczego akurat takie wymyslaja imiona:)Czasem naprawde bardzo dziwaczne:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja sunia (labrador) w papierach ma na imię Ukulelle. Z tego co sie orientuje ukulelle to taka mała gitarka. Ale wołamy na piesia Pepsi....jest następną "twarzą" tego koncernu a przed nią były Britney, Aquilera i Shakira :D

Pozdro 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja sunia (labrador) w papierach ma na imię Ukulelle. Z tego co sie orientuje ukulelle to taka mała gitarka. Ale wołamy na piesia Pepsi....jest następną "twarzą" tego koncernu a przed nią były Britney, Aquilera i Shakira :D

Pozdro 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wrażenie, choc nie mam siły sprawdzać, że teraz mozna miotowe szczeniaki nazywać dowolnie. I nie ma obowiązku zaczynania od tej samej litery w tym samym miocie. Każdy szczeniak może mieć imię naczynające sie na inną literę.

Nasze szczeniaki staramy sie nazywac tak, żeby wlaściciele mogli to imie zaakceptować lub trochę zmodyfikować. Ostatni miot np. to TAJGA, TOSCA, TEKLA, TEQUILA I TOCCATA.

Z poprzedniego miotu np. 90% imion zostało zachowanych.

Nasze psy kupuja też myśliwi, więc staramy się, aby zgodnie z myśliwskim zwyczajem imiona były proste i krótkie. Nie zawsze się oczywiście da. Np. teraz uległam urokowi TEQUILi I TOCCATY.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja białaska to SOL z Indiańskiej Wioski a w domu Szanta , Szantina Szantu,

To Sol początku za bardzo przypominało sól - i jak tu wołać?

A co do imion - niedługo sama będę musiała coś wymyślać , tylko jak nazwać takie śnieżne kuleczki? Ech ....

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój psiak to L-Chips Alrauna a w domu wołamy na niego Czips, Czip, Czipolini, nawet mój dziadek wymyślił mu imię i woła na niego Esik :wink:

Pozdrawiamy Aga&Czips

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nio z tym ze konkretny miot na jakas litere to wiem tylko wlasnie zastnawia mnie dlaczego akurat takie wymyslaja imiona:)Czasem naprawde bardzo dziwaczne:)

Wybierając imiona dla swoich szczeniąt kieruję się niepowtarzalnością. Tzn. by dane imię było jedyne i niepowtarzalne. Jeżeli raz usłyszysz takie imię - to jest duża szansa ,że zapamietasz je na dłuuuugo. A o to mi chodzi. By moja hodowla była znana i psy "rozpoznawalne".

Z miotu 2002 wystawiana jest "Goń Marzenia" - w domu Marzenka czyli Enka. Miot 2003 ma swe gwiazdy -"Humor Niech Cię Nie Opuszcza" czyli Humorka czyli Orka. Jest też "Hossa Niech Trwa" czyli Osa. A np. gwiazdą `99 jest FBI czyli w domu "Efbi" a w rodowodzie "Fast Best Intelligent". W tym roku przybyły : Idea Dla Ciebie (idea), Interpool Nie Przypadkiem czyli "Irek", Inna Nie Będę czyli "Inka"...

W orginalnych imionach dla psa nie widze nic nadzwyczajnego, gdyby każdy psiak nazywał się Diana lub Sara to byłoby nudno i nie byłoby o czym rozmawiać...!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo, to tak jak ja na swojego najmłodszego shih-tzu, tyle że u nas to się wzieło z tego horroru "laleczka chakie" :evilbat: :evilbat: :evilbat:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabajka, Bardzo podobają mi się imiona w Twojej hodowli. :wink:

Ostatnio zostałam chrzestną dwóch cardiganków:Rozpustnika i Rarytasa :wink:

Podoba mi sie kiedy cały miot ma imiona wg danego kanonu. :D Mój miot, jeśli takowy będzie zostanie nazwany od gier karcianych, albo wszystkie imiona bedą się wiązać z ojczyzną rasy, czyli Walią. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję "mamo chrzestna " !

A Twój pomysł na imiona jest bardzo ciekawy i orginalny.... Podoba mi się ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje suczki SHIH-TZU (15 miesięczne) mają w rodowodach całkiem zwykłe ale i bardzo ładne imiona HANA i HARIET są siostrami z jednego miotu choć całkiem od siebie się różnią i charakterami i wyglądemale uwazam, że i te wymyślne imiona są naprawdę fajne jeżeli są oczywiście przyzwoite bo co powiecie na imię dla psa KOKAINA i takie słyszałam to chyba z leksza przesada czasami wymyślność hodowców chyba troche przerasta zdrowy rozsądek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moje suczki SHIH-TZU (15 miesięczne) mają w rodowodach całkiem zwykłe ale i bardzo ładne imiona HANA i HARIET są siostrami z jednego miotu choć całkiem od siebie się różnią i charakterami i wyglądemale uwazam, że i te wymyślne imiona są naprawdę fajne jeżeli są oczywiście przyzwoite bo co powiecie na imię dla psa KOKAINA i takie słyszałam to chyba z leksza przesada czasami wymyślność hodowców chyba troche przerasta zdrowy rozsądek.

shih-tzu, jak miło :) napisz coś więcej o swoich psiakach w topiku shih-tzu, na forum gr IX :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja w rodowodzie ma Oksa. Podobno, bo rodowodu na oczy nie widziałam. Jak ją wzięliśmy ze schroniska, to nie wiedzieliśmy tego i zaczęliśmy na nią wołać Skrętka (ze względu na skręcony ogonek). Gdy poznaliśmy jej oficjalne imię to reagowała już na Skręcię, a na Oksę wcale. A w sumie i tak wołamy na nią najczęściej "niunia".

Share this post


Link to post
Share on other sites

GRAF z Robertowej Chatki a po domowemu : Graf, Grafi, Grafcio, Grufi i wszelkie tym podobne + pieszczotliwe typu Aniołek ;) Żaba, Tygrysek itp..

Co do wymyślnych i długich imion to mnie sie osobiście podobają..

Podobnie z końmi.. Miałam kiedyś np. kobyłkę o imieniu Quabrie de la Blanche czy wałaszka Elite d'Or II ;)

A na użytek domowy i tak z reguły znajduje sie wówczas jakieś skróty czy pieszczotliwe zdrobnienia.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niekiedy imiona rodowodowe zupełnie nie pasują do temperamentu zwierzaka.

Mój Pagaj w metryczce miał wpisane: Apis......

A z niego Apis (mitologia egipska - święty byk - symbol płodności itd.) jak z koziej d... trąbka 8)

Pagaj jest typowym blabladorkiem - nie szczeka, boi się własnego cienia, jest baaaaaardzo smutny jak tylko na niego nieznacznie się głos podniesie :D

Uległy, ciepły, wieczorem przychodzi pod kanapę i z uwielbiem w oczach domaga się pieszczot - no cielak po prostu.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój goldenana nazwana Alchemik :) w domu Futro po prostu albo Bonek :lol: , na Synek tez reaguje :wink:

a grzywaczka Lawenda po domowemu Wiewióra :D po prostu :) albo Wiewiór 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moi- cane corso Bari z Niedźwiedziego Grodu (Bari to też takie miejsce we Włoszech, skąd pochodzi rasa), w domu po prostu Bari. A bullik to rodowodowo Seayess Hot Love Margins- ale Seayess i Margins to przydomki, więc ma na imię Hot Love i jest czerwoniutki :wink: cały miot był z Love w nazwie, bo rodzice randkowali się w Walentynki :oops:a w domu to Drago, Dragulec, jaszczur, prosiak, brzydal- bo po trochu wszystko przypomina :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now