Jump to content
Dogomania

Sunia kryta tylko z dwoma ocenami-bdb i dosk???


anastar1

Recommended Posts

Witam,
Czy istnieje takie coś w związku aby pokryć sunie,która ma tylko dwie oceny?Pod warunkiem,że zrobi hodowlankę??
Pytam ponieważ z czymś takim się właśnie spodkałam.Czy istnieje takie "warukowe"krycie??
Sama mam teraz młodą sunie i będziemy próbować swoich sił na wystawach.Jestem nowicjuszką w tych sprawach i jak narazie wiem,że sunia musi dostać 3 oceny-zostac sunią hodowlaną i dopiero szczeniaczki.
Moze są jakieś wyjątki dla ras z dużą głową??
Będę wdzieczna za odpowiedz:)

Link to comment
Share on other sites

a jak suczka jest np buldogiem angielskim,powinna być kryta wcześniej i poprostu nie ma wieku do hodowlanki[bo wiek dopuszczajacy do krycia to 12 mies.]?
czy one mogą zrobic hodowlankę wcześniej?
juz doczytałam jak to jest z tymi rasami
"2. Dopuszcza się do pierwszego krycia po ukończeniu 12 miesięcy suki niektórych ras np. miniaturowych
i wielkogłowych (patrz załącznik nr 12), które w klasie młodzieży od minimum dwóch
sędziów uzyskały trzy oceny co najmniej bardzo dobre. Dalsze używanie suki do hodowli wymaga
uzyskania ocen co najmniej bardzo dobrych po ukończeniu 15 miesięcy, jak w pkt. 1 c.
§ 11 "

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Mraulina']Wiem natomiast, że rzadko się zdarza, aby pewne rasy (buldogi ang. i frr.) rodziły siłami natury. Prawie wszystkie porody są poprez cesarkę. Tak powiedziała mi właścicielka buldożki fr. - vetka. Dla mnie to makabrą trąci.[/quote]

Tez tak słyszałam (chodzi o buldogi angielskie). On robi tylko cesarki. A na stronie swojej hodowli ma nawet zamieszczone zdjecia suk przed porodem, w trakcie cesarki i potem.

Link to comment
Share on other sites