Jump to content
Dogomania

Jak to jest - z rodowodem, ale niewystawowy?


Baskaaa

Recommended Posts

Otóż, słyszałam kiedyś, że może się zdarzyć w hodowli, że pies jest 'niewystawowy' - domyślam się, że chodzi o psa który ma jakąś niewielką wadę która nie daje mu szans na wygrywanie wystaw. Od razu mówię, nie znam się na tym totalnie. Niebawem chyba zacznę akcję namawiania rodziców na psa, gdyż nasz 17-letni kundelek odszedł, a ja nie potrafię funkcjonować bez zwierząt w otoczeniu. Jestem nastawiona oczywiście na kupno psa z rodowodem, jednak nie zamierzam jeździć na wystawy ani go rozmnażać (sterylizacja/kastracja na 90%). Tak więc zastanawiam się jak to jest - czy można kupić psa z hodowli z rodowodem, ale taniej gdyż pies nie ma szans na wystawach? Wie ktoś może w jaki sposób to funkcjonuje o ile coś takiego jest. Pewnie zaraz wyjedziecie, że szkoda mi kasy na psa z rodowodem itp. - nie, nie jest mi szkoda, jeśli taki system który opisałam nie istnieje, to być może coś źle dosłyszałam i będę w stanie wydać więcej kasy, ale faktem jest to, że może jest możliwość dostać wymarzonego psiaka taniej?

Błagam, nie zabijajcie mnie jeśli taki wątek gdzieś był, lub w złej kategorii wlepiłam wątek.

Pozdrawiam
Basia

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dla mnie Twoje myślenie jest jak najbardziej w porządku. Oby wszyscy mieli takie podejście :roll:
Najprościej jeśli popiszesz maile do hodowców lub podzwonisz, i popytasz o szczeniaka "do kochania", niewystawowego, tzw. "peta". Ceny są zwykle o wiele niższe niż psiaków rokujących na zwycięstwa w wystawach. Oczywiście licz sie z tym, że możesz trafić na snobistycznego "hodowcę", który potraktuje Cię oschle, zakładając z góry, że zależy Ci tylko na oszczędzeniu kasy. Ale takimi się nie przejmuj ;) Polecam wątek:
[url]http://www.dogomania.pl/forum/showthread.php?t=1121[/url]

O jakiej rasie myślałas?

Link to comment
Share on other sites